وقوع زمین لرزه شدید در شرق ترکیه

به گزارش رپید دانلود، زمین لرزه ای شدید جمعه شب (4 بهمن - 24 ژانویه) استان الازیغ در شرق ترکیه را لرزاند و لرزش آن در چندین استان ترکیه و همچنین چند کشور همسایه از جمله شمال غرب ایران احساس شد.

وقوع زمین لرزه شدید در شرق ترکیه

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری آناتولی ترکیه با اعلام این خبر، شدت زمین لرزه را 6.5 ریشتر گفت اما سازمان زمین شناسی آمریکا در سایت خود شدت 6.7 ریشتر را برای این زلزله ثبت کرده است.

مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه نیز در توئیتر گفت که زمین لرزه ای به بزرگی 6.5 ریشتر در شهرستان سیویرجه استان الازیغ در شرق این کشور رخ داده است.

همچنین مرکز لرزه نگاری قندیللی استانبول بزرگی زمین لرزه را که در ساعت 20:55 به وقت محلی رخ داده است، 6.5 ریشتر گفت.

بر اساس گزارش های اولیه، دست کم یک نفر در در منطقه دوغانیول جان خود را از دست داده است.

مقامات ترکیه گزارش داده اند که دست کم چهار نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از 500 ساختمان در سیویرجه تخریب شده است. وزیر کشور ترکیه گفته دو تن از قربانیان در استان الازیغ و دو نفر دیگر در نزدیکی استان ملطیه کشته شده اند.

این زمین لرزه در شمال غرب ایران و برخی مناطق سوریه، لبنان، عراق، گرجستان و ارمنستان نیز احساس شده است. زمین لرزه همچنین در بسیاری از استان های دیگر ترکیه از جمله آدانا، عثمانیه، تونج ایلی و هاتای احساس شد.

در پی وقوع این زمین لرزه، خلوصی آکار - وزیر دفاع ملی ترکیه - گفت: احتمال بروز خسارات در شهرستان سیویرجه استان الازیغ وجود دارد و فعالیت های امداد و نجات در این مناطق در حال انجام است.

ساعتی بعد از این زلزله، مرکز حوادث اضطراری ترکیه گفت دو پس لرزه به بزرگی 5.4 ریشتر در ساعت 21:08 و 5.1 ریشتر در ساعت 21:17 نیز در الازیغ به وقوع پیوسته است.

این مرکز همچنین با اعلام این که 28 تیم امداد و نجات در مناطق زلزله زده فعالیت می کنند، به شهروندان هشدار داده که به هیچ وجه وارد خانه های آسیب دیده نشوند.

بر اساس این گزارش، در سال 2010 نیز زمین لرزه ای به بزرگی 6 ریشتر در استان الازیغ رخ داده بود که بر اثر آن 51 نفر جان باختند.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 124

به "وقوع زمین لرزه شدید در شرق ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع زمین لرزه شدید در شرق ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید