وقتی نوشابه رژیمی می نوشید چه اتفاقی برای بدن تان رخ می دهد؟

به گزارش رپید دانلود، یک بطری معمولی 12 اونسی (354 میلی لیتری) نوشابه Mountain Dew حاوی 46 گرم شکر اضافه شده (تقریبا 4 قاشق غذاخوری) است در حالی که یک نوشابه رژیمی حاوی صفر گرم شکر و صفر کالری است.

وقتی نوشابه رژیمی می نوشید چه اتفاقی برای بدن تان رخ می دهد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، بنابراین، به نظر بدیهی است که قرار دادن نوشابه رژیمی رد رژیم غذایی انتخاب سالم تری است، زیرا در آن صورت صفر کالری و صفر گرم قند را در مقابل 46 گرم شکر و 170 کالری ترجیح داده و انتخاب نموده اید. این شبیه قرار گرفتن لیموترش مقابل لیمو شیرین است.

با این وجود، زمانی که می پرسید زمانی که آن نوشابه رژیمی را می نوشم چه اتفاقی برای بدن ام رخ می دهد پاسخ آن قدر ها هم ساده نیست. بنابراین، اجازه دهید جوانب مثبت و منفی موضوع را بررسی کنیم.

جنبه مثبت: ممکن است به علت کالری صفر وزن کم کنید

بر اساس داده های منتشر شده در شبکه JAMA Open نوشیدن نوشابه رژیمی به جای نوشابه های معمولی با کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی و درصد چربی بدن به ویژه در میان افراد چاق مرتبط است. نتیجه مطالعه دیگری در ژورنال Obesity نشان داد افرادی که روزانه 24 اونس (709 میلی لیتر) نوشابه رژیمی به مدت یک سال می نوشند تا 16 پوند (7.2 کیلوگرم) کاهش وزن داشتند.

جنبه منفی: ممکن است وزن اضافه کنید

یک بررسی سیستماتیک و متا بررسی در سال 2017 میلادی هر دو نوشیدنی شیرین شده با قند و شیرین شده مصنوعی را با افزایش وزن مرتبط دانست. داده های دیگر نشان می دهند که شیرین نماینده های غیر مغذی ممکن است اشتها را تحریک نمایند و در طول زمان منجر به افزایش وزن شوند. شیرین نماینده های مصنوعی متفاوت از قند طبیعی هضم می شوند. آن چه سرنوشت متابولیک شیرینی نماینده ها را مشخص می نماید ترکیب پیچیده آن ها است بعضی از شیرینی نماینده ها به طور کامل مراحل جذب و هضم معمولی را که غذا های حاوی کالری متحمل می شوند دور می زنند.

بیش تر مطالعات نشان می دهند که شیرین نماینده های مصنوعی تاثیرات متفاوتی بر کنترل وزن دارند اگرچه تا حد زیادی باعث کاهش یا افزایش وزن افراد نمی شوند.

جنبه منفی: زبان شما دست کم در ابتدا متوجه می گردد که طعم آن به میزان نسخه واقعی شکر نیست

شیرین نماینده های مصنوعی مانند آسپارتام، ساخارین (شکر مصنوعی)، سوکرالوز (تنها شیرین نماینده بدون کالری است که از شکر مشتق می گردد) حتی توانند باعث اعتیاد در فرد شوند به گونه ای که فرد مصرف نماینده عادت کند از محصولاتی با این شیرین نماینده ها استفاده کند. بر اساس نتیجه تحقیقی که در مجله Permanente منتشر شده بعضی از شیرین نماینده های غیر مغذی می توانند 180 تا 13000 برابر شیرین تر از شکر باشند و ممکن است در طول زمان ترجیحات طعمی را تغییر دهند.

جنبه مثبت: ممکن است به شما در مدیریت قند خون یاری کند

برخلاف نوشیدن نوشابه معمولی که مملو از قند های افزوده است مصرف نوشابه رژیمی نباید باعث افزایش قند خون گردد. افرادی که مبتلا به دیابت هستند نوشیدن نوشابه را دوست دارند است نوشابه رژیمی را گزینه خوبی قلمداد نمایند. نوشابه رژیمی راهی مطمئن برای لذت بردن از یک نوشیدنی با طعم شیرین و در عین حال ثابت نگهداشتن قند خون است.

جنبه منفی: ممکن است باعث تضعیف استخوان های تان گردد

مصرف نوشابه، صرفنظر از رژیمی یا شیرین شده با شکر ممکن است اثرات نامطلوبی بر تراکم استخوان داشته باشد. با این وجود، مطالعات نتایج متفاوتی را نشان می دهند. به طور خاص، نوشابه های تیره بیشترین خطر را دارند. بر اساس گزارش منتشر شده ای در 2020 در نشریه Nutrients مصرف بیش از حد اسید فسفریک در نوشابه ها باعث ایجاد عدم تعادل در نسبت های مواد معدنی می گردد که با پوکی استخوان و شکستگی ها مرتبط است.

جنبه مثبت و منفی: ممکن است احساس انرژی بیشتری کنید

بسیاری از نوشابه های رژیمی حاوی کافئین هستند که می تواند به افراد در هنگام احساس سستی و خستگی یاری نمایند. متاسفانه اگر این نوشابه های کافئین دار را در اواخر روز بنوشید ممکن است به علت تحریک نمایندگی مشکل خواب داشته باشید.

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1454

به "وقتی نوشابه رژیمی می نوشید چه اتفاقی برای بدن تان رخ می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی نوشابه رژیمی می نوشید چه اتفاقی برای بدن تان رخ می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید