هیئت مدیره استقلال دور از چشم مدیرعامل جلسه می گذارد! ، سعادتمند و مجیدی بی تجربگی کردند

به گزارش رپید دانلود، سعید لطفی گفت: در حواشی چند وقت اخیر هم مدیرعامل مقصر بود و هم سرمربی، فرهاد اگر تجربه داشت پیش از فینال استعفا نمی داد. از طرفی اگر سعادتمند تجربه کافی داشت در آن شرایط سکوت می کرد.

هیئت مدیره استقلال دور از چشم مدیرعامل جلسه می گذارد! ، سعادتمند و مجیدی بی تجربگی کردند

سعید لطفی، پیشکسوت استقلال در مصاحبه با خبرنگار ورزشی دانشجو در مورد شرایط این تیم در لیگ قهرمانان آسیا گفت: شب پیش از بازی گفتم اگر با سه مهاجم بازی کنیم قطعا می بازیم. پاختاکور تیم فیزیکی است و البته دست ما هم خالیست. من اینجا کادر فنی را هدف قرار می دهم که در چنین شرایطی باید نقش معین نماینده خودش را نشان بدهد؛ جایی که وقتی دستش خالیست نباید با سه مهاجم کار کند.

وی اضافه نمود: باید ارسلان را می گذاشت دقیقه شصت به بعد وارد بازی می کرد تا جان تازه ای به تیم بدهد. یک بازیکن تازه نفس زهردار که بتواند بازی را اصطلاحا دربیاورد اما کادر فنی تیم ما همان ابتدای بازی دستش را برای حریف رو کرد. پاختاکور مالکانه و در یک سوم دفاعی حریف بازی می نماید. کادر فنی باید این آگاهی را به تیم می داد. وقتی آنها ترفندشان حضور در یک سوم دفاعی حریف است ما باید در یک سوم میانی و یک سوم تهاجمی خودمان بازی و نقطه قوت آنها را به نقطه ضعف تبدیل می کردیم. البته نه اینکه مجید نامجومطلق را مقصر بدانم؛ معتقدم او کمترین تقصیر را داشت. وقتی یک مربی حاشیه امنیت ندارد و نمی داند حتی بازی بعد روی نیمکت است یا خیر، چطور می تواند روی بازی تمرکز کند؟ چطور میتواند تمام توانش را بگذارد؟

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به اینکه مسائل حاشیه ای را در عدم نتیجه گیری استقلال دخیل می دانید، توضیح داد: حاشیه ها که بلای جان تیم شد اما باید دید چه کسی عامل به وجود آمدن این حاشیه هاست. تیم عظیم، آدم های عظیم می خواهد! در حواشی چند وقت اخیر هم مدیرعامل مقصر بود و هم سرمربی. فرهاد اگر تجربه داشت پیش از فینال استعفا نمی داد. از طرفی اگر سعادتمند تجربه کافی داشت در آن شرایط سکوت می کرد تا لااقل حالا سیبل نقدها نمی شد. هیات مدیره باشگاه اگر با کفایت بود علیه مدیرعامل نبود و پشت پرده باحمایت از مربی کارها را خرابتر نمی کرد.

بازیکن اسبق استقلال خاطر نشان کرد: به جای جلساتی که دور از چشم مدیرعامل برگزار می نمایند با منابعی که خبرهای باشگاه را منتشر می نمایند برخورد می کرد؛ مگر آنها جزو سرمایه داران مطرح و پیروز نیستد؟ پس چطور است که نمی توانند منابع مالی قدرتمندی را جذب نمایند؟ چطور برای خودشان هنر بیزینس دارند اما در استقلال که نامش برای جذب بهترین کارگزارها و عظیمترین سرمایه داران کافیست، نمی توانند اسپانسر خوبی جذب نمایند؟

لطفی تاکید نمود: نمی توانند با اسم استقلال برای تیم منابع مالی فراهم نمایند؟ نمی توانند با اسم استقلال درآمدزایی نمایند که دو سال دیگر اصلا نیازی به اسپانسر نداشته باشد؟ هیات مدیره ای که آمده تا با قدرتِ ثروت و کارآفرینی خود گره از مسائل مالی تیم باز کند اما حق جلسه دریافت می نمایند و از همین مبالغ که برای آنها پول خورد است اما برای باشگاه، حقوق یک ماهِ کارمندانش است، نمی گذرند! همه اینها رد پاهایی است که در نهایت ما را به مقصر اصلی می رساند!

وی در ادامه اضافه نمود: وزارت ورزش مقصر این شرایط است؛ جایی که باید فقط نظارت کند حتی در جزئی ترین امور باشگاه دخالت می نماید و آنجا که باید دخالت کند فقط نظاره می نماید. وزارت ورزش در راستای پیشرفت، حرفه ای شدن و کسب استقلال مالی باید حامی مدیرعامل و باشگاه باشد اما وزارت ورزش ما دست و بال مدیرعامل را با قانون منع ورود خارجی ها بست، آنهم وقتی استقلال با سی میلیون طرفدار بازی های آسیایی را پیش رو داشت.

پیشکسوت استقلال توضیح داد: وزارت ورزش باید موتور محرک باشد نه بازدارنده؛ باید به باشگاه ها برای حرفه ای شدن یاری کند و باعث بهبود اوضاع تیم ها گردد تا نشاط را به جامعه تزریق کند. نه این که امید بیش از سی میلیون طرفدار را با قانونی که هیچ تفکر حرفه ای گری پشت آن نیست آنها را سرخورده و مغموم کند. شما فکر کنید بعد از آنهمه حمایت و اتحاد طرفداران اگر رای به آمدن استرا می دادند چه بازتابی در جامعه داشت؟ طرفداران چیزی را که به سختی و با اتحاد به دست آورده بودند را چنان حمایت می کردند که تیمشان تا کسب ستاره سوم برود، آیا این افتخار عظیمی برای کشور نبود؟ آیا نیمی از جمعیت کشور امید به زندگی نمیافتند؟ آیا کل لیگ تحت تاثیر این اتفاق خوب قرار نمی گرفت؟

لطفی درخصوص قانون منع جدب بازیکن و مربی خارجی اضافه نمود: صددرصد این تصمیم بد است و مانع پیشرفت ما می گردد. اگر ما در هر صنعتی نتوانیم با جهان تبادل اطلاعات داشته باشیم و نتوانیم از علم روز جهان بهره بگیریم دچار خسران و ضرر می شویم. اینکه بگوییم به وسیله تلویریون بازی ها را می بینیم و می آموزیم، ساده لوحانه است. مگر مثلا گواردیولا در نود دقیقه های بازی تمام افکار فنی خودش را رو می نماید؟ از تلویزیون چه چیزی غیر از لذت بردن از تماشای یک بازی حرفه ای نصیب مان می گردد؟ وقتی بازیکنی مثل میلیچ وارد فوتبال ما می گردد، بازیکن من به او نگاه می نماید و برای زندگی اش از او الگو می گیرد.

وی در ادامه گفت: وقتی میبیند او سر ساعت ده می خوابد، خورد و خوراکش اصولی است، به داور اعتراض نمی نماید، برای بازیکن جانشینش پست حمایتی می گذارد و حاشیه ندارد، اصول زندگی حرفه ای را از او یاد می گیرد. وقتی مربی با دانشی مثل استراماچونی به فوتبال ما می آید، برای کل لیگ مان مدرسه است. متاسفانه قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی، فوتبال ما را نابود و به قهقرا می برد. سال جاری استقلال از این قانون چاقو خورد اما رفته رفته تاثیر مخربش را بر کل فوتبال مان می بینیم.

بازیکن اسبق استقلال در انتها توضیح داد: به گمانم وزارت ورزش خواسته یا ناخواسته موجب ضعف استقلال شده است که البته این حرف به معنای تبرئه دیگران نیست. در بحث مدیریت باشگاه شنیدم آقای سعادتمند مبلغی حدود 150 میلیارد تومان صرف تمدید و خرید نفرات جدید نموده است. این صد و پنجاه میلیارد اگر منابع مالی اش تامین شده و بدهی روی بدهی نیست که احسنت به آقای سعادتمند و من دست او را می بوسم و عملکردش در این بُعد را می ستایم اما اگر بدون تامین منابع مالی چنین رقم سنگینی را روی دست باشگاه گذاشته باشد آنوقت چه؟ استعفا بدهد و برود و این استقلال و طرفدارانش باشند که متضرر شوند؟ اینجاست که وزارت ورزش باید دخالت کند، باید بگویید دخلت چقدر است، همانقدر خرج کن نه فقط به استقلال، تیم رقیب هم نباید بی حساب و کتاب خرج کند. اینکه کسی بیایید و بدون فکر مالی و تامین منابع مالی با رقمی نجومی تیم ببندد را من هم بدون یک روز سابقه مدیریت بلد هستم. امیدوارم این خبری که شنیدم کذب باشد اما اگر واقعیت داشته باشد وزارت ورزش باید جوابگو باشد که چگونه اینجا دخالت نمی نماید اما برای ورود استراماچونی مقابل سی میلیون طرفدار می ایستد؟ اگر استرا می آمد، در لیگ خوش می درخشید و آسیا را هم شگفت زده می کرد، می شد اسپانسرهای قوی جذب کرد و دیگر به هزینه کردن 150 میلیارد خرده نگرفت. نیامدن استراماچونی همه جوره استقلال را دچار ضرر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 562

به "هیئت مدیره استقلال دور از چشم مدیرعامل جلسه می گذارد! ، سعادتمند و مجیدی بی تجربگی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت مدیره استقلال دور از چشم مدیرعامل جلسه می گذارد! ، سعادتمند و مجیدی بی تجربگی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید