تورهای چین: مخالفت چین با تصمیم ژاپن در رهاسازی آب آلوده به مواد هسته ای در اقیانوس

به گزارش رپید دانلود، وزارت خارجه چین ضمن ابراز نگرانی از تصمیم توکیو مبنی بر تخلیه آب آلوده به مواد هسته ای در اقیانوس، این تصمیم را غیرمسئولانه مطرح نمود.

تورهای چین: مخالفت چین با تصمیم ژاپن در رهاسازی آب آلوده به مواد هسته ای در اقیانوس

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از چاینا دیلی، سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز (چهارشنبه) گفت که چین به طور جدی نگران تصمیم یکجانبه ژاپن برای تخلیه آب آلوده به مواد هسته ای به دریاست و به شدت با آن مخالف می نماید.

این مقام چینی موضوع آب آلوده به مواد هسته ای را موضوعی عمومی دانست که بر محیط زیست دریایی و سلامت عمومی کل دنیا تأثیر می گذارد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین این اظهارات را در پاسخ به گزارش رسانه ها مبنی بر تخلیه آب آلوده به مواد هسته ای از نیروگاه هسته ای فوکوشیما به دریا بیان نمود.

ژائو گفت: با بی توجهی کامل به نگرانی های مشروع و منطقی جامعه بین المللی، طرف ژاپنی به آماده سازی برای تخلیه آب های آلوده به دریا ادامه می دهد. بدیهی است که ژاپن می خواهد تصمیم اشتباه خود را بر کل جامعه بین المللی تحمیل کند. این تمامی کشور های ساحلی اقیانوس آرام هستند که باید ریسک چنین اقدامی را بپذیرند. طرف ژاپنی در انجام این کار به شدت غیرمسئولانه عمل می نماید. ژاپن در هشت ماه گذشته به طور مداوم سعی نموده است از تصمیم تخلیه آب آلوده به مواد هسته ای به دریا دفاع کند و مدعی است تخلیه آن بی خطر است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه نمود: بسیاری از کشور ها و گروه های بین المللی محیط زیست این سوال را مطرح نموده اند که اگر آب نیروگاه هسته ای واقعاً بی ضرر است، چرا طرف ژاپنی به جای رها کردن آن در اقیانوس، آن را در دریاچه ها تخلیه نمی نماید یا از آن برای مقاصد عمرانی استفاده نمی نماید؟ حداقل بگویم، چرا برای ساخت مخازن ذخیره آب در خانه تلاشی نمی نماید؟ جامعه بین المللی چگونه می تواند به سخنان ژاپن درباره سالم بودن یا نبودن این آب اعتماد کند؟ طرف ژاپنی باید به همه این سؤالات اساسی پاسخ مسئولانه بدهد.

از آوریل سال جاری، جامعه بین الملل نگرانی هایی را در مورد مشروعیت تخلیه آب های آلوده به دریا، منطقی بودن این طرح، اعتبار داده ها و اطمینان تجهیزات ابراز نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1299

به "تورهای چین: مخالفت چین با تصمیم ژاپن در رهاسازی آب آلوده به مواد هسته ای در اقیانوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: مخالفت چین با تصمیم ژاپن در رهاسازی آب آلوده به مواد هسته ای در اقیانوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید