رضایت اوحدی از بودجه امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش رپید دانلود، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بودجه سال 1400 این بنیاد نسبت به سال 1399 تحول اساسی پیدا نموده است.

رضایت اوحدی از بودجه امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش خبرنگاران، سعید اوحدی امروز در یک نشست خبری، طی ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1399 اظهار کرد:با حمایت دولت در سال گذشته و اختصاص 8000 میلیارد تومان،بدهی ها و معوقات جامعه ایثارگری پرداخت شد. همچنین با اجرای 52 طرح مالی به مناسبت روز شهید در اسفندماه سال گذشته،زمینه اشتغال 300 نفر از جامعه ایثارگری فراهم شد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های ما در سال 1400 حضور معاونان بنیاد در استان ها برای پیگیری تفاهم نامه های امضا شده با مسئولان دستگاه های استانی است.

اوحدی به خدمات بهداشت و درمان بنیاد شهید اشاره نمود و اضافه کرد:طی یکی دو ماه آینده،بیمارستان خاتم به بیمارستان هزار تختوابی با تجهیزات به روز برای خدمت رسانی به جامعه ایثارگری تبدیل خواهد شد. همچنین سال گذشته 905 تخت به تخت های بیمارستانی بنیاد اضافه شد که 150 تخت این تعداد،به بخش مراقبت های ویژه مربوط می شد.

وی اظهار کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و همچنین محدودیت های ناشی از آن، 61 هزار و 500 پرونده در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید مطرح و آنالیز شد که این تعداد نسبت به سال 98، 10 درصد افزایش نشان می دهد و سال جاری 70 هزار پرونده را آنالیز خواهیم کرد. یکی از نکات جالب توجه در این باره این است که با با همکاری نیروی قدس و برای نخستین بار کمیسیون پزشکی در سوریه، حلب و دمشق نیز تشکیل شد.

به گفته اوحدی، در سال گذشته 100 هزار برنامه پایش سلامت خانواده های شهدا و جانبازان انجام شد و این تعداد در سال 1400 به 200 هزار مورد خواهد رسید. این افراد همچنین دارای پرونده الکترونیکی سلامت خواهند بود.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: طی پنج سال گذشته در سرانجام سال صددرصد مطالبات بیمه دی تسویه نمی شد اما در سال گذشته تمام مطالبات تسویه شدند.

اوحدی همچنین از شروع به کار آسایشگاهی برای بانوان جانباز قطع نخاع تا سرانجام خردادماه جاری اطلاع داد.

به گفته وی 79 هزار نفر از جامعه ایثارگری به ویروس کرونا مبتلا شده بودند که از این تعداد 14 هزار نفر بستری شدند امت میزان فوتی ها نسبت به متوسط کشوری بسیار پایین و 200 نفر بود.

اوحدی همچنین از شروع واکسیناسیون کرونای جانبازان 25 تا 50 درصد و همسران جانبازان 70 درصد اطلاع داد و گفت: این مرحله از واکسیناسیون از هفته آینده شروع می گردد.

معان رئیس جمهور در بخش دیگر سخنانش گفت: در 30 سفر استانی 70 هزار قطعه زمین برای تأمین مسکن در تملک بنیاد شهید نهاده شد که 21 هزار قطعه آنها را به ایثارگران واگذار کردیم. هفته گذشته مصوبه خوبی از هیئت دولت گرفته شد تا براساس آن به صورت متوسط برای تسهیلات وام مسکن 200 درصد افزایش وام درنظر گرفته گردد.

وی گفت: سال جاری 5000 وام مسکن به کسانی دادیم که قبلا وام مسکن گرفته و تسویه نموده اند، اما به هر دلیلی نتوانستند مسکن تهیه نمایند. در سال 1400 نیز 2500 میلیارد تومان برای اشتغال پایدار تخصیص داده شده است؛ همچنین با دستور رئیس جمهور، دولت مکلف شد طبق قانون همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد را به استخدام دولت درآورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1001

به "رضایت اوحدی از بودجه امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایت اوحدی از بودجه امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید