رابطه خواب و خوردن شیرینی

به گزارش رپید دانلود، شکر خیلی زیاد می تواند منجر به افزایش وزن گردد، موجب خرابی دندان و افزایش خطر ابتلا به دیابت می گردد. اما اثر دیگری هم دارد که با خواب شما تلاقی می نماید و با ایجاد کم خوابی از سوی دیگر باعث افزایش میل شما به شیرینی بیشتر می گردد.

رابطه خواب و خوردن شیرینی

بیشتر خوابیدن ممکن است واقعا ولع خوردن شیرینی را فرونشاند!

آیا راهکار کاهش ولع غذاهای شیرین، به سادگی داشتن خواب شبانه بیشتر است؟ یک مطالعه کوچک نو نشان می دهد که ممکن است همینطور باشد.

جای تعجب نیست که این پهلو و آن پهلو شدن در تمام شب باعث گردد فرد در صبح روز بعد احساس خستگی، بداخلاقی و بی حوصلگی کند. تحقیقات نشان داده است که نداشتن حداقل خواب شبانه (7 ساعت) با ابتلا به بیماری های مختلفی مانند چاقی و بیماری های قلبی متابولیک مانند دیابت، بیماری قلبی و سکته مغزی نیز مرتبط است.

با توجه به این مطالعه، تحقیقات قبلی نشان داده اند که بیش از یک سوم از بزرگسالان هرشب 6 ساعت یا کمتر از 6 ساعت می خوابند که این میزان، کمتر از مقدار توصیه شده 7 تا 9 ساعت خواب است.

با توجه به این مسئله، محققان تصمیم گرفتند آنالیز نمایند که آیا یک مشاوره خواب می تواند به بزرگسالان یاری کند خواب بیشتری داشته باشند و چگونه انجام این کار ممکن است بر مصرف مواد مغذی روزانه شان تأثیر بگذارد.

در این مطالعه، محققان از 21 شرکت نماینده خواستند در یک جلسه مشاوره 45 دقیقه ای در خصوص خواب که برای افزایش طول خواب شان تا 1.5 ساعت در هر شب طراحی شده بود، شرکت نمایند. یک گروه 21 نفره دیگر نیز تحت نظر قرار گرفتند اما مداخله ای در الگوی خواب شان دریافت نکردند و درواقع به عنوان گروه کنترل عمل کردند.

از تمام شرکت نمایندگان خواسته شد که به مدت 7 روز، الگوهای خواب و تغذیه شان را ثبت نمایند. بعلاوه در طول این مدت، شرکت نمایندگان به مچ هایشان حس گرهای حرکتی بسته بودند که میزان دقیق خواب هر شب شان به علاوه میزان زمانی که قبل از به خواب رفتن در رختخواب بودند، میزان می گرفت.

نتایج نشان داد شرکت نمایندگانی که میزان خواب شبانه شان را افزایش دادند، میزان قند افزوده مصرفی شان را در روز بعد 10 گرم کاهش دادند - در مقایسه با میزان قندی که در شروع مطالعه مصرف نموده بودند. بعلاوه این شرکت نمایندگان، روزانه کربوهیدرات کمتری نسبت به گروهی که الگوهای خواب شان را طولانی نکردند، مصرف نمودند.

وندی هال، سخنگوی ارشد دپارتمان دیابت و علوم تغذیه در کالج سلطنتی لندن می گوید: این واقعیت که افزایش مقدار خواب به کاهش در میزان مصرف قندهای افزوده - یعنی قندهایی که به وسیله کارخانجات یا در آشپزی خانگی به غذاها اضافه می شوند و بعلاوه شکر موجود در عسل، شربت ها و آب میوه - منجر شد، نشان می دهد که یک تغییر ساده در شیوه زندگی ممکن است واقعا به افراد یاری کند رژیم غذایی سالم تری داشته باشند.

گروهی که خواب بیشتری داشتند، یک فهرست شامل پیشنهاداتی برای داشتن خواب بهتر - مانند اجتناب از مصرف کافئین قبل از خواب، ایجاد یک روال آرامش بخش و نخوابیدن با شکم بیش ازحد پر یا خالی - و بعلاوه یک زمان خواب توصیه شده که مناسب سبک زندگی شان بود، دریافت کردند.

هیا ال ختیب، محقق ارشد و استاد گروه علوم تغذیه در کالج سلطنتی لندن می گوید: مدت زمان و کیفیت خواب از نگرانی های مهم در سلامت عمومی است و به عنوان یک عامل خطر برای ابتلا به بیماری های مختلف درنظر گرفته می گردد. ما نشان داده ایم که عادات خواب می تواند با استفاده از یک رویکرد فردی به آسانی در بزرگسالان سالم، تغییر داده گردد.

در مجموع، نتایج این مطالعه نشان داد که 86 درصد از شرکت نمایندگانی که مشاوره خواب دریافت کردند، مقدار کل زمان سپری شده در رختخواب شان را افزایش دادند و 50 درصد از شرکت نمایندگان، مدت خواب شان را حدود 52 تا 90 دقیقه در هر شب بیشتر کردند - در مقایسه با گروه کنترل. به علاوه، 3 شرکت نماینده در گروه افزایش خواب به مقدار میانه هفتگی توصیه شده ی 7 تا 9 ساعت خواب شبانه دست یافتند.

با این حال محققان گفتند که داده ها نشان می دهند گروهی که مقدار خواب شان را افزایش دادند، خواب کم کیفیت تری در مقایسه با گروه کنترل داشتند. علت آن احتمالا این است که هر روال نو به یک دوره تطبیق احتیاج دارد.

ال ختیب می گوید: بعلاوه نتایج ما نشان می دهد که افزایش زمان ماندن در رختخواب برای یک ساعت یا بیشتر ممکن است به انتخاب های غذایی سالم تر منجر گردد. این مسئله، رابطه بین خواب کوتاه و رژیم های غذایی کم کیفیت تر را بیشتر تقویت می نماید. ما امیدواریم که با انجام مطالعات طولانی مدت تر که مصرف مواد مغذی را آنالیز می نماید و ادامه دادن به رفتارهای تقویت خواب با جزئیات بیشتر - بخصوص در جمعیت هایی که در معرض خطر ابتلا به چاقی یا بیماری های قلبی یا سکته مغزی قرار دارند - در خصوص این یافته، بیشتر تحقیق کنیم.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1203

به "رابطه خواب و خوردن شیرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه خواب و خوردن شیرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید