دانشگاه آزاد در 10 رشته رتبه اول کشور را کسب کرد

به گزارش رپید دانلود، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه با یک جهش بزرگ در 10 رشته، رتبه اول و 3 رشته موضوع دانشگاهی رتبه دوم کشور را کسب کرد.

دانشگاه آزاد در 10 رشته رتبه اول کشور را کسب کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس فوق لیسانس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: بر اساس آخرین ویرایش پایگاه طلایه داران علم (ESI) در دی ماه 1398، این دانشگاه با یک جهش بزرگ در 10 رشته موضوع های مؤثر ایران رتبه اول و در 3 رشته رتبه دوم کشور را کسب کرد.

نگاهداری گفت: دانشگاه های ایران در 22 رشته موضوعی به عنوان دانشگاه های مؤثر رتبه بندی شده اند. در بیشتر این رشته ها یعنی 14 رشته-موضوع، دانشگاه آزاد حضور مؤثر داشته و در 10 رشته در تعداد مستندات علمی رتبه اول را کسب نموده است.

وی ادامه داد: این رشته ها عبارتند از: ریاضیات، شیمی، علوم رایانه، علوم کشاورزی، علوم گیاهان و حیوانات، علوم محیطی و بوم شناسی، علم مواد، مهندسی، فیزیک و زیست شناسی و بیوشیمی؛ همچنین دانشگاه آزاد در سه رشته موضوع داروشناسی و سم شناسی، علوم زمین و علوم اجتماعی (عمومی) رتبه دوم کشور را در تعداد مستندات علمی کسب نموده است.

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد توضیح داد: در سه رشته موضوع زیست شناسی و بیوشیمی، علوم زمین و علوم اجتماعی (عمومی) دانشگاه آزاد برای اولین بار جزء دانشگاه های مؤثر معرفی شده است.

وی گفت: این دانشگاه در هشت رشته موضوعی ریاضیات، شیمی، علوم رایانه، علوم کشاورزی، علوم گیاهان و حیوانات، علم مواد، مهندسی و داروشناسی و سم شناسی بر اساس تعداد مستندات علمی دارای رتبه زیر 100 جهانی و در سه رشته علوم محیطی و بوم شناسی، فیزیک و زیست شناسی و بیوشیمی دارای رتبه زیر 200 جهانی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 130

به "دانشگاه آزاد در 10 رشته رتبه اول کشور را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه آزاد در 10 رشته رتبه اول کشور را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید