نشست مشترک دانشگاه امیرکبیر و هلدینگ ارنیکا برای راه اندازی دوره مشترک اموزشی بلاکچین و رمز ارز

به گزارش رپید دانلود، دانشگاه امیرکبیر نشستی با اسم فرصت­ ها، چالش ­ها و روندهای جهانی تجاری­ سازی و کاربست فناوری­ های نوظهوربا حضور اساتید و خبرگان صنعت رمزارزها برگزار کرد.

نشست مشترک دانشگاه امیرکبیر و هلدینگ ارنیکا برای راه اندازی دوره مشترک اموزشی بلاکچین و رمز ارز

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ایسنا نوشت: در این نشستدکتر مهدی مجیدپور، عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و رئیس دفتر بازاریابی دانشگاه امیرکبیر، با اشاره به خلاءهای قانونی و سیاستی کشور در خصوص رمزارزها، بر لزوم سامان­دهی در حوزه حاکمیتی و برخورد هوشمندانه در جهت استفاده حداکثری از فناوری ­های نوظهور در در انجام تعاملات بین ­المللی تاکید کردند و در ادامه گفتند: اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای ظرفیت­های فراوانی جهت یاری به توسعه فناوری ­ها از منظر علوم ریاضی، برنامه­ نویسی و مدیریت و اقتصادی کردن فعالیت­ها هستند.

در این راستا رؤسای دانشکده ­های علوم ریاضی و کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر از تعامل و همکاری های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی با هلدینگ های فعال حوزه فناوری بلاکچین و رمزارزها استقبال خوبی صورت داشتند و در ادامه به تبادل نظرات و پیشنهادات پرداختند.

دکتر محدث، رئیس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر، برگزاری دوره های آموزشی مشترک و بعلاوه تعریف سرانجام نامه های مشترک در تمام مقاطع تحصیلی را پیشنهاد دادند و گفتند: امیدواریم همکاری بین دو مجموعه هر چه سریعتر شروع گردد.

رئیس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر استقبال خوبی از همکاری های دوجانبه با شرکت های فعال در این حوزه داشتند و خبر از طراحی بسترهای قوی در زمینه الگوریتم­ های پیشرفته اقتصادی و کاربردی در حوزه رمزارزها و بلاک چین داد. و بر اجرای هرچه سریع تر این طرح و پیشنهادات تاکید داشتند.

دکتر زرندی، رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر، پیشنهاد برگزاری مسابقات دانشجویی و اعطای جوایز به برگزیدگان را ارائه کرد که مورد استقبال گروه مدیران ارشد هلدینگ حاضر نهاده شد.

بعلاوه دکتر هاشمی گلپایگانی، استادیار دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر، در راستای تربیت نیروهای انسانی ماهر و جذب آن ها به وسیله هلدینگ سرمایه گذاری راهکارهای مناسب بیان کردن که مورد استقبال گروه مدیران ارشد هلدینگ حاضر نهاده شد.

روابط عمومی هلدینگ ارنیکا (فعال در حوزه فناوری بلاکچین و رمرارزها) ضمن معرفی این هلدینگ و شرکت های زیر مجموعه، ضمن معرفی پلتفرم تبادل رمزارزها، تشریح کرد: اقدامات این شرکت در سال 1396 با پلتفرم مذکور و یک درگاه شروع شد و در سال 1398 پیروز به اخذ مدرک دانش ­بنیانی در حوزه رمزارزها به خاطر فعالیت های زیر ساختی در حوزه فناوری­ های بلاکچین، نودها و کیف پول رمز ارز با رعایت پروتکل های اقتصادی مبتنی شد.

در ادامه خاطرنشان شد که از جمله چالش های شرکت های فعال در حوزه فناوری بلاک­چین و رمزارز نیروی متخصص است و گفتند: یکی از دشوارترین کارها در صنعت بلاکچین و رمز ارز جذب نیروی انسانی فنی ماهر است.

سید محمد میر ابوالقاسمی، معاون فناوری این هلدینگ، به امنیت بالای پلتفرم های طراحی شده به وسیله شرکت های دانش بنیان این مجموعه اشاره نمود و به اقدامات امنیتی انجام شده در زمینه بلاک­چین و صنعت رمزارز پرداخت و اظهار کرد: در این شرکت چندین تیم به منظور افزایش امنیت، ایجادشده است که یکی از این تیم ها در زمینه کشف تقلب فعالیت دارد.

وی به تشکیل تیم تحقیق­ و­ توسعه در این شرکت دانش بنیان اشاره نمود و ادامه داد: به طور کلی سیستم کشف تقلب در این شرکت دانش بنیان دارای دوبخش قبل از انجام و بعد از انجام تراکنش است؛ در صورتی که بیشتر سیستم ­های کشف تقلب در کشور عموما بعد از انجام تراکنش ­ها است.

یاشار جاودانی، مدیر فنی و توسعه نرم­ افزار این هلدینگ، به تشریح اقدامات انجام شده در راستای فرآیند رمزنگاری اطلاعات کاربران در پلتفرم تبادل رمزارزها و بعلاوه کیف پول رمز ارز به منظور افزایش امنیت پرداخت و اظهار کرد: فرآیند رمزنگاری یک­طرفه اطلاعات کاربران و والتها در پلتفرم­ های ما نشان از امنیت بالای این پلتفرم ­ها دارد و حتی در صورت نفوذ به پلتفرم ­های شرکت باز شخص نفوذکننده قادر به دسترسی به اطلاعات کاربران این شرکت نخواهد بود.

ابراهیم مقصودلو، مدیرعامل شرکت دانش بنیان توفاد (اکسکوینو)، به معرفی ظرفیت­های دو جانبه این شرکت که در حوزه RTU و ترکر اینترنت اشیاء فعالیت دارد، گفت: همکاری متقابل شرکت ما از بستر آزمایشگاهی دانشگاه امیرکبیر و جذب نیرو از این نهاد علمی در این جلسه مورد تاکید ما قرار گرفته است.

در سرانجام جمع بندی نشست به وسیله دکتر مجیدپور، عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و رئیس دفتر بازاریابی دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت و با مثبت ارزیابی کردن این نشست گفتند: همکاری مشترک این هلدینگ با دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور هم افزایی و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه صنعت بلاک­چین و رمزارز می تواند با انجام سرانجام نامه های مشترک، انعقاد پروژه­ های تحقیقاتی مشترک، برگزاری کلاس ­های آموزشی، بورسیه دانشجویان از سوی هلدینگ مذکور و کارآموزی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در این هلدینگ اجرایی گردد.

2121

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1075

به "نشست مشترک دانشگاه امیرکبیر و هلدینگ ارنیکا برای راه اندازی دوره مشترک اموزشی بلاکچین و رمز ارز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مشترک دانشگاه امیرکبیر و هلدینگ ارنیکا برای راه اندازی دوره مشترک اموزشی بلاکچین و رمز ارز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید