برپایی نمایشگاه عکس به یاد مریم در ایران

به گزارش رپید دانلود، موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران به منظور پاسداشت مقام شامخ دانشمندان، نمایشگاه عکس ریاضیدان فقید مریم میرزاخانی که در سال 2018 از سوی اتحادیه بین المللی ریاضی (IMU) تهیه شده را در ایران برگزار کرد.

برپایی نمایشگاه عکس به یاد مریم در ایران

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه عکس به یاد مریم به مدت 8 روز از تاریخ اول تا 8 آذر در خانه فرهنگ دیهیمی برپاست.

طراح نمایشگاه به یاد مریم یک گرافیست با نام رافائل مایرلز است و سرپرست نمایشگاه هم یک ریاضیدان با نام تایس جوردائو است.

مریم میرزاخانی در دوره نوجوانی تحصیلات خود را در دبیرستان فرزانگان که ویژه دختران با استعداد درخشان است، گذراند. استعداد خارق العاده او در ریاضی زمانی آشکار شد که پیروز به دریافت مدال طلای مسابقات جهانی ریاضی در هنگ کنگ (1994) و کسب امتیاز کامل مسابقات جهانی ریاضی در کانادا (1995) شد.

در سال 1995 مریم به دانشگاه صنعتی شریف در تهران رفت و در سال 1999 دوره کارشناسی علوم ریاضی را در آن دانشگاه به انتها رساند. در آن دوره او سه مقاله به چاپ رسانید که از این میان دو مقاله به نظریه گراف مربوط است. مریم دوره دکتری را در دانشگاه هاروارد تحت هدایت کرتیس مک مولن، برنده مدال فیلدز، در زمینه رویه های هذلولی گذراند.

رساله مریم میرزاخانی در سال 2004 علاوه بر جایزه ام. لئونوردو بی. بلومنتال، بورس تحقیقاتی موسسه کلی در دانشگاه پرینستون را نیز برای او به ارمغان آورد. مریم به سرعت از استادیاری به استادی ارتقا یافت و در سال 2008 به همراه همسرش جان وندارک، متخصص علوم کامپیوتر، راهی دانشگاه پرینستون شد. دخترش آناهیتا در سال 2011 به جهان آمد.

مریم غالباً روی تکه های بزرگی از کاغذ که روی زمین پهن می کرد، تصویرهایی می کشید تا از طریق آن ها بتواند ریاضیات رویه های خمیده را تجسم کند. او یکی از سخنرانان مدعو کنگره بین المللی ریاضیات در سال 2010 بود که در حیدرآباد برگزار گردید. میرزاخانی جوایز زیادی برای کارهای ریاضی اش کسب کرد و در سال 2014 در کنگره بین المللی ریاضیات که در سئول برگزار گردید، پیروز شد مدال فیلدز (معادل نوبل در ریاضیات) را از آن خود کند.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری، علاقه مندان به بازدید از نمایشگاه عکس مریم میرزاخانی در خانه فرهنگ دیهیمی می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 02166724694 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 238

به "برپایی نمایشگاه عکس به یاد مریم در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نمایشگاه عکس به یاد مریم در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید