تورهای چین: دالای لاما: تایوان یاری مالی زیادی از چین دریافت می نماید

به گزارش رپید دانلود، رهبر دینی بوداییان تبت در تازه ترین مصاحبه خود نسبت به بهبود روابط میان چین و تایوان و بعلاوه شرایط گروه های مختلف در این کشور اظهار امیدواری کرد.

تورهای چین: دالای لاما: تایوان یاری مالی زیادی از چین دریافت می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، رهبر دینی بوداییان تبت در مصاحبه ای به مصاحبه درباره شرایط داخلی چین، تحریم بازی های المپیک زمستانی، تنش پکن و تایوان و بعلاوه ملاقات با رهبران چین صحبت کرد.

وی در این مصاحبه هرچند خواهان شرایط بهتری اقلیت های مختلف در این کشور شد اما با اینحال گفت که حرفی علیه برادران و خواهران چینی خود به عنوان یک انسان نمی زند و حتی از ایده کمونیسم و مارکسیسم حمایت می نماید.

این رهبر 86 ساله با شرکت در یک کنفرانس خبری در توکیو به سوالی درباره اینکه آیا جامعه بین الملل باید بازی های المپیک زمستانی در این کشور را به علت سرکوب اقلیت ها تحریم کند یا خیر پاسخ داد و گفت: من رهبران حزب کمونیست از زمان مائو زدونگ را می شناسم. ایده آنها خوب است. اما بعضی اوقات عملکرد آنها افراطی است و کنترل زیادی بر امور دارند.

وی در پاسخ درباره تایوان و تنش اخیر میان چین و این جزیره گفت که به نظر او این جزیره منبع فرهنگ و سنت های چین از گذشته است.

دالای لاما گفت: تایوان از لحاظ مالی یاری زیادی از چین دریافت نموده است. و به نظرم برادران و خواهران چینی می توانند چیزهای زیادی از برادران و خواهران تایوانی خود بیاموزند.

هرچند دالای لاما گفته بود که برنامه ای برای ملاقات با رهبر چین ندارد اما این بار گفت که باتوجه به اینکه درحال پیر شدن است، مایل است دوستان قدیمی خود را ببیند اما از تایوان دوری خواهد نمود و در هند باقی خواهد ماند زیرا روابط میان چین و تایوان حساس شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1234

به "تورهای چین: دالای لاما: تایوان یاری مالی زیادی از چین دریافت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: دالای لاما: تایوان یاری مالی زیادی از چین دریافت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید