خواص بی نظیر کرفس و آب کرفس که شما را مجبور به خوردن آن می کند????

به گزارش رپید دانلود، من همیشه از کرفس به عنوان یک ماده غذایی خوب یاد می کنم، اما به نظر می رسد بیشتر مردم یا نمی توانند به مقدار کافی کرفس مصرف کنند و یا آن را دوست ندارند، آیا می دانید که کرفس فواید زیادی دارد؟ در اینجا دلایلی وجود دارد که ممکن است بعد از شنیدن آن بخواهید شروع به خوردن یک ساقه کرفس بکنید، همچنین ما برای شما روش های نوینی برای استفاده از کرفس در رژیم غذاییتان آورده ایم.

خواص بی نظیر کرفس و آب کرفس که شما را مجبور به خوردن آن می کند????

این متن برگرفته از سایت معتبر foodrevolution است.

بسکمک از ما کرفس را فقط به عنوان ماده ای غذایی که وقتی هویج، فلفل قرمز و گوجه فرنگی در دسترس ما قرار ندارد بهترین انتخاب می دانیم و حاضریم از آن در رژیم غذاییمان استفاده کنیم. یا مقداری از آن را در یک سوپ در فصل سرما استفاده می کنیم. اما خواص مهم کرفس برای سلامتی چیست؟ آیا به مقدار کافی سالم است که بتوانید به عنوان یک بخش دائمی در رژیم غذایی خود، آن را در نظر بگیریم؟ با چه روشی می توان آن را خوش مزه و لذیذ درست کرد؟

محبوبیت کرفس

برخی از اعضای هم خانواده مانند هویج و جعفری از جمله سبزیجات در اصطلاح ریشه ای شناخته شده و خوشمزه هستند. اعضای دیگر شامل برخی از ادویه های مورد علاقه ما، از جمله گشنیز، زیره، شوید و جعفری هستند و حتی تعداد معدودی ازسبزیجات در این خانواده وجود دارند که می توانند تا حدودی سمی باشد.

گیاه کرفس مدت های زیادی است که شناخته شده و گیاه بومی نواحی مدیترانه و خاورمیانه است. شواهدی وجود دارد که نشان دهنده آن است که انسان دانه های کرفس را 4000 سال قبل از میلاد مسیح به سراسر دنیا برده است و راهی سوئیس و نقاط دیگر کرده است. در طول تاریخ نیز کاربردهای زیادی داشته است. عصاره دانه کرفس و خود گیاه کرفس قرنهاست که در چین، هند، مصر و رم برای بیماری هایی مانند نقرس، آرتروز و تسکین درد به عنوان دارو استفاده می شود.

بیشتر ما با کرفس معمولی ساقه ای معروف به کرفس سبز یا پاسکال آشنا هستیم. اما آیا می دانید که همیشه این گیاه به این شکل نبوده است؟ تا قرن هفدهم، کرفس طعم تلخ تری داشت و درون آن توخالی بود. ایتالیایی ها کرفس ساقه سبز شیرین تر و ملایم تری را که امروزه می شناسیم پرورش داده اند.

در حالی که ما بخش هایی از این سبزی که در بالای سطح زمین رشد می کنند می شناسیم، ریشه آن همچنین یک منبع غذایی خوشمزه و با ارزش است. قسمت زیرزمینی گیاه کرفس یا همان ریشه کرفس، عطر و طعم بسکمک از سوپ ها و خورش ها را بهتر می کند.

بیشتر بخوانید: با دلیل و علائم حساسیت به لاکتوز آشنا شوید! چرا تحمل لاکتوز اینقدر مشکل است؟

مواد مغذی موجود در کرفس

از آنجا که ساقه کرفس عمدتاً دارای آب زیادی (تقریبا 95 ٪ وزن) است، این اندیشه مرسوم است که قسمت های مغذی کرفس بسیار اندک هستند. یک نظریه این است که کرفس یک سبزی با کالری منفی است. یعنی شما ظاهراً مقدار کالری را برای جویدن می سوزانید بیشتر از مقداری است که از آن بدست می آورید. اگرچه در حقیقت اینگونه نیست، واقعیت این است که کرفس مقدار مناسبی از مواد مغذی را با کالری بسیار کم ارائه می کند.

فقط به این دلیل که جویدن کرفس مقداری طول می کشد و یک منبع خوب برای تامین آب بدن است به این معنی نیست که باید از خوردن کرفس دست بکشید. کرفس حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، یک ساقه ساده می تواند 25٪ از نیاز روزانه ویتامین K شما را تأمین کند و حاوی 5٪ از نیازهای روزانه شما به ویتامین A ، فولات و پتاسیم است. همچنین به مقدار کمتری، مواد معدنی مانند کلسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و ویتامین های گروه B را در آن پیدا خواهید کرد. همچنین پر از فیبر است، در حدود 1 گرم برای هر ساقه. احتمالاً این مورد را متوجه شده اید که تا به امروز رشته های کرفس که فیبرهستند در دندان های شما گیر کرده اند. (قابل توجه کسایی که نخ دندان لازم دارند)

کرفس نه تنها منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات گیاهی ضد بیماری مانند فیتونوترینت ها و فلاونوئیدها است، بلکه حاوی مقدار مناسبی الکترولیت نیز هست. الکترولیتها مواد شیمیایی موجود در آب هستند که برای عملکرد بدن ضروری هستند. آنها در آب رسانی به بدن، متعادل کردن فشار خون، ترمیم آسیب های بافتی و اطمینان از عملکرد صحیح عضلات و اعصاب شما موثر هستند.

یکی از این الکترولیتها سدیم است. از لحاظ تئوریک، این امر برای افرادی که به دلایل پزشکی مانند فشار خون بالا یا مشکل تجمع مایعات، رژیم کم نمک دارند مسئله ای ایجاد کند. با این حال یک ساقه فقط حاوی 50 میلی گرم سدیم است. بنابراین در مواردی که غذای پر از نمک بخورید و مقدار زیادی کرفس هم در آن ریخته اید، احتمالاً نگرانی زیادی در این مورد وجود ندارد.

5 خاصیت حیرت انگیز کرفس برای سلامتی

علاوه بر مشخصات غذایی مثبت کرفس در اینجا پنج خاصیت کرفس برای سلامتی آورده شده است که ممکن است بخواهید بدانید.

1. به مبارزه با سرطان کمک می کند

کرفس سرشار از آنتی اکسیدان است، که به از بین بردن رادیکالهای آزاد توسعه دهنده سرطان در سلول های شما کمک می کند. در واقع عصاره کرفس برای دو ترکیب ضد سرطانی بالقوه مورد مطالعه قرار گرفته است: رادیکالهای آزاد را در بدن از بین می برد و می تواند باعث مرگ سلولهای سرطانی شود. همچنین به نظر می رسد که موجب اتوفاژی می شود، (فرایندی که بدن شما سلول ها یا اجزای ناکارآمد را از بین می برد و به جلوگیری از بیماری کمک می کند).

تحقیقات همچنین حاکی از آن است که لوتئولین که یک فلاونوئید گیاهی موجود در کرفس است که ضد سرطان است. در یک مطالعه دانشمندان دریافتند که مکمل لوتئولین مقدار تومور در موشها را تقریباً به نصف کاهش می دهد. پیشرفت تومورهای باقیمانده را بسیار کند کرد و حتی بیشتر از این، گزارش هایی از چین وجود دارد که خوردن دو ساقه کرفس در هفته می تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را تا 60٪ کاهش دهد. تحقیقات دیگر نشان می دهد که خوردن کرفس ممکن است در مبارزه با سرطان های پستان، تخمدان، لوزالمعده، کبد و پروستات مؤثر باشد.

2. التهاب های همراه با بیماری مزمن را کاهش می دهد

عصاره های دانه کرفس مدت هاست که به دلیل خاصیت ضد التهابی آنها در بافت های بدن مورد استفاده قرار گرفته و مطالعه شده است. انواع مختلف دارو های حاوی کرفس و عصاره دانه آن برای درمان التهاب در طول تاریخ استفاده شده است. برخی تحقیقات نشان داده است که عصاره دانه کرفس به مقدار داروهای مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن در درمان علائم آرتریت مؤثر است. همچنین ممکن است یک اثر کاهش دهنده درد داشته باشد و ممکن است معده را در برابر صدماتی که در اثر مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) ایجاد می شود محافظت کند. علاوه بر این، مطالعه ای که در سال 2008 از طریق محققان دانشگاه ایلینویز انجام شد نشان داد که لوتولین موجود در کرفس می تواند التهاب مغز را تا حد زیادی کاهش دهد و ممکن است این توانایی را برای درمان بیماری های عصبی داشته باشد.

3. کرفس خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

خوردن این گیاه ترد ممکن است با بهبود برخی دلایل بروز بیماریهای قلبی، از قلب شما محافظت کند. یک مطالعه در سال 2009 در موش ها نشان داد هنگامی که به مدت 60 روز عصاره کرفس به موش ها داده شد به مقدار قابل توجهی چربی خون موش ها از جمله کلسترول کل، کلسترول بد LDL و تری گلیسیریدها در خون آن ها کاهش یافت. کرفس ممکن است فشار خون شما را پایین بیاورد، حتی اگر سدیم خون شما نسبتاً زیاد باشد، که این یک پارادوکس بسیار جالب است چون سدیم باعث افزایش فشار خون شما می شود. مخلوطی از آب کرفس و عسل برای مدت های طولانی با موفقیت برای کاهش فشار خون در برخی نقاط دنیا استفاده شده است. در آفریقای جنوبی آب کرفس مخلوط شده با سرکه به زنان باردار داده می شود تا باعث کاهش فشار خون بالا در آن ها شود.

4. خوردن کرفس به باروری در مردان کمک می کند

با بررسی 16 مورد مطالعه در سال 2017 در مورد ارتباط کرفس و باروری، مشخص شد که کرفس می تواند در برابر عواملی که می توانند به فرایند اسپرم سازی در مردان آسیب برساند اثر محافظتی دارد. به طور مشابه یک مطالعه در سال 2015 در مورد تأثیر کرفس بر باروری در موش آزمایشگاهی نشان داد که 30 روز مصرف عصاره برگ کرفس به طور بالقوه می تواند تعداد اسپرم ها را بهبود بخشد. این ممکن است به این دلیل باشد که به نظر می رسد که کرفس دارای اثرات مهاری در برابر رادیکال های آزاد است که می توانند بر باروری تأثیر منفی بگذارند. با این وجود مشخص نشده است که چه مقدار مصرف کرفس برای رسیدن به این اهداف مورد نیاز است.

5. مصرف کرفس به سلامت روده و دستگاه گوارش کمک فراوان می کند

کرفس سرشار از فیبر نامحلول است که می تواند باعث احساس سیری شود و به کاهش وزن کمک کند و همچنین می تواند به عملکرد منظم معده نیز کمک فراوان کند. به عبارت دیگر از یبوست جلوگیری کرده و آن را درمان کند و به پاکسازی روده شما کمک کند. در یک تحقیق در سال 2010 ، محققان به بررسی تأثیر عصاره کرفس در درمان زخم معده پرداختند. آنها تاثیرات مثبت کلی کرفس را بر روی دستگاه گوارش موش ها را مورد بررسی قرار دادند. موش هایی که قبل از دچار شدن به زخم معده با عصاره کرفس تحت درمان قرار گرفته بودند، معده آن ها نسبت به آن دسته که تحت درمان قرار نگرفتند بسیار کمتر آسیب دیده بودند. محققان اظهار داشتند که این احتمالاً به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی کرفس است. نتیجه گیری که در مطالعات دیگر در مورد ارتباط مصرف کرفس با سلامتی تکرار می شود.

عوارض احتمالی خوردن کرفس

در حالی که استفاده از کرفس در رژیم غذایی شما فواید زیادی را برای سلامتی شما به همراه دارد دلایلی وجود دارد که ممکن است بخواهید در مصرف آن کمی احتیاط کنید.

کرفس در لیست گروه کار محیط زیستی (EWG) از آلوده ترین محصولات آلوده به آفت کش ها قرار گرفته است. سموم دفع آفات از قسمت سرانجامی ساقه ها جذب می شوند. اگرچه این بدان معنا نیست که باید از مصرف آن به طور کامل اجتناب کنید (محصولات دیگر هم هیچکدام معمولا بهتر از کرفس نیستند)، کرفس یکی از آن دسته از سبزیجاتی است که شاید ترجیح دهید در صورت امکان نوع ارگانیک آن را تهیه کنید.

فیبر موجود در کرفس نامحلول است به این معنی که از طریق دستگاه گوارش شما به خوبی هضم نمی شود. به عبارت دیگر به حرکت منظم و درست روده شما کمک می کند. اگرچه مصرف فیبر نامحلول کافی برای بسکمک از افراد مناسب است، مواردی وجود دارد که مصرف زیاد آن می تواند منجر به اسهال شدن شخص مصرف کننده شود.

اگرچه بسیار نادر است، احتمال آلرژی به کرفس نیز وجود دارد. بیشتر آلرژی ها به ریشه کرفس است و علائمی مانند خارش و تورم گلو، لب و زبان دارد.

نحوه نگهداری کرفس

اگر تا به امروز کرفس را به صورت طولانی در یخچال و فریزر بدون محافظت قرار داده اید، احتمالاً دیده اید که زود پژمرده می شود. سرانجام ساقه ها به صورت لک دار و لاستیک مانند تبدیل می شوند. اگر قصد دارید ظرف چند روز آن را استفاده کنید می توانید کرفس را در یخچال خود ذخیره کنید.

برای نگه داشتن کرفس تازه، در اینجا چند روش آورد شده است که همه آنها به یخچال نیاز دارند:

ساقه ها را به طور کامل در آب فرو ببرید. به دلیل وجود آب زیاد در بافت کرفس این روش به خوبی عمل می کند. اگر به مقدار کافی سریع عمل کنید می توانید پژمردگی کرفس قدیمی را معکوس کنید و از بین ببرید. ساقه های خرد شده را درون یک لیوان یا کاسه ای آب بگذارید و در ظرف را قرار دهید.

ساقه ها را در یک ظرف یا گلدان با آب مانند دسته گل ها در گلدان قرار داده مرتب کنید و سر آن ها را که از ظرف بیرون است را نپوشانید.

ساقه های ریز شده را در یک پارچه مرطوب بپوشانید و با فویل آلومینیومی بپیچید.

پرورش کرفس به چه صورت است؟

می توانید کرفس را در خانه پرورش دهید. این گیاه در دماهای خنک تر یا در محیط داخلی بهتر پرورش می یابد. می توانید با یک دسته کرفس خریداری شده شروع کنید. ساقه ها را قطع کرده و در یخچال نگهداری کنید. سپس حدود 8 سانت از سرانجامی ریشه را از پایین کرفس داخل یک لیوان آب بگذارید. هر چند روز یکبار آب لیوان را عوض کنید. همچنین برای کمک به رشد آن می توانید کود اضافه کنید (کاملاً اختکمک) . کرفس ها در طی چند روز، باید ریشه و برگ های تازه برویانند.

آب کرفس:

خواص درمانی آب کرفس از طریق سخنگوی Food Revolution Summit و Medium Medical، آنتونی ویلیام مشهور شده است. به گفته ویلیام آب کرفس هنگامی که به تنهایی با معده خالی مصرف شود حاوی نمک های کشف نشده ای است که موارد زیر را انجام می دهد:

اسید هیدروکلریک موجود در معده شما را بازسازی می کند، این به شما در از بین بردن عوامل مضر که باعث ایجاد بیماری می شوند کمک می کند.

قدرت و مقدار صفرا را در بدن شما افزایش می دهد. نمک های خوشه ای در واقع مانند یک ضد عفونی کننده برای هر عامل بیماری زا عمل می کنند.

سیستم عصبی مرکزی شما را با از بین بردن سموم و ترکیبات مسموم قدیمی که با گذشت زمان در بدن ایجاد شده اند و باعث بیماری می شوند را ترمیم می کند.

کبد شما را از سموم دفع آفات، حلالها، علف کش ها، فلزات سنگین سمی و انواع مواد شیمیایی خطرناک پاک می کند.

برخی از اینها از طریق تحقیقات علمی ثابت شده هستند، در حالی که برخی از آنها هنوز (حداقل تا این لحظه) اثبات نشده اند. با این حال، ما می دانیم که بسکمک از مردم گواهی می دهند که با نوشیدن آب کرفس زندگی خود بسیار بهتر کرده اند. در هر صورت، هیچ تردیدی وجود ندارد که کرفس خود یک سبزی سالم و بسیار مفید است.

اگر علاقه دارید آب کرفس را امتحان کنید، در اینجا نکاتی برای آن ذکر شده است:

بسکمک از افراد از آب میوه گیری های با سرعت بالا خودداری می کنند، دلیلشان هم ترس از این است که باعث از بین رفتن برخی از ترکیبات موجود در کرفس شود، مانند آنتی اکسیدان ها، در عوض طرفداران آب کرفس پیشنهاد می کنند از یک آبمیوه گیری با سرعت کم و با کیفیت استفاده کنید. به گفته آنها سرعت کم باعث جلوگیری از گرم شدن کرفس و از بین رفتن مواد مغذی می شود. به عنوان یک مزیت دیگر، آبمیوه گیری های کم سرعت تر احتمالا رشته های فیبری کرفس در آن ها کم تر گیر می کند.

طرز استفاده از کرفس

علاقه مند به نوشیدن آب کرفس هستید یا نه، هیچ وقت کرفس را از برنامه غذایی خود حذف نکنید. روش های دیگری نیز برای میل کردن این سبزیجات بی نظیر و ترد وجود دارد.

برخی از این موارد عبارتند از:

آن را خرد کرده تا در سوپ های گرم استفاده شود.

آن را در در توفو ارگانیک استفاده کنید.

آن را برای سالادها و بسته بندی ها، به صورت ریز خرد کنید.

آن را در درست کردن ساندویچ های سالاد نخود یا سالاد سیب زمینی استفاده کنید.

اضافه کردن آن به سیب زمینی سرخ کرده.

آن را به عنوان میان وعده های با بادام، بادام زمینی یا کره بادام زمینی خام میل کرده و آن را با کشمش یا دانه گیاه شاهدانه استفاده کنید.

اضافه کردن آن به اسموتی ها

منبع: اُکالا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1224

به "خواص بی نظیر کرفس و آب کرفس که شما را مجبور به خوردن آن می کند????" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص بی نظیر کرفس و آب کرفس که شما را مجبور به خوردن آن می کند????"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید