خبرنگاران 196 هزار نسخه الکترونیکی در ایلام صادر شد

به گزارش رپید دانلود، ایلام - خبرنگاران - مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام گفت: سال جاری بیش از 196 هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده است و در راستای اجرای این طرح ملی، هم اکنون 98 درصد مطب های طرف قرارداد سازمان به زیر ساخت های مورد احتیاج مجهز هستند.

خبرنگاران 196 هزار نسخه الکترونیکی در ایلام صادر شد

به گزارش خبرنگاران، دکتر علیرضا رمضانی شامگاه شنبه در نشست خبری مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی و مدیریت درمان ایلام گفت: چاپ و عرضه دفترچه جدید تامین اجتماعی از اول اسفندماه جاری متوقف و ارائه خدمات درمانی با کارت ملی انجام می گردد.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام تعداد مکان های درمانی طرف قرارداد سازمان در استان را 382 مرکز مطرح کرد و افزود: این تعداد شامل 28 پزشک عمومی، 62 پزشک متخصص، 19 پزشک فوق تخصص، 25 دندانپزشک متخصص، 75 داروخانه، 18 رادیولوژی، 19 سنوگرافی، 23 فیزیوتراپی، 4 سی تی اسکن، 2 ام آر ای، 49 آزمایشگاه، 45 درمانگاه و 13 بیمارستان است.

رمضانی ادامه داد: در حال حاضر 22 پزشک عمومی، 9 دندانپزشک، 9 پزشک متخصص، 6 داروساز، یک نفر پزشک آزمایشگاهی، 3 ماما و 24 پرستار در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی مشغول ارائه خدمت به بیمه شدگان هستند.

وی افزود: هم اکنون 70 درصد هزینه های درمان سرپایی و 90 درصد هزینه های بستری تحت پوشش بیمه هاست، همچنین هزینه درمان بیمارن خاص، سرطانی و صعب العلاج به صورت رایگان انجام می گردد.

دکتر رمضانی توضیح داد: روزانه حدود هزار و 800 بیمار به سه مرکز ملکی سازمان تایمن اجتماعی استان شامل دی کیلینیک میلاد، درمانگاه شماره 2 و درمانگاه شهرستان دهلران جهت ارائه خدمات مراجعه می نمایند.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام گفت: در حال حاضر تمام جراحی هایی که در بیمارستان امام خمینی شهر ایلام انجام می گردد در بیمارستان شهدای زاگرس بر حسب تشخیص پزشک صورت می گیرد و کوشش می گردد بخش ccu به طور دائم در این مکان درمانی فعال گردد.

مدیر کل تامین اجتماعی ایلام نیز در این نشست گفت: از آنجا که سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری کرونا را بصورت متمرکز در تهران پرداخت نموده است، آمار خاصی از افرادی که در زمان کرونا ازبیمه بیکاری برخوردار شدند در سازمان تامین اجتماعی در دسترس نیست.

سهیلا ملکشاهی گفت: این آمار بصورت کشوری و متمرکز وجود دارد و افراد نیز به وسیله وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی معرفی می شوند همچنین آمار استان نیز به وسیله اداره تعاون استان ایلام ارسال شده است.

وی افزود: بیمه بیکاری توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی احصا می گردد و ثبت نام نیز به وسیله سامانه این اداره صورت می گیرد.

ملکشاهی یادآور شد: بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، پنج هزار و 47 کارگر ایلامی که همزمان با شیوع کرونا از اول اسفند 98 تا سرانجام تیر ماه 99 بیکار شده اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری می شوند.

مدیر کل تامین اجتماعی ایلام ادامه داد: بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام همچنین هفت هزار و 89 نفر از کارگران استان ایلام با شیوع کرونا به دلیل مسائل ناشی از تعطیلی کارگاه ها متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه مربوطه شدند.

وی افزود: همچنین 503 نفر در استان مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری از ابتدای مرداد تا سرانجام دی سال جاری شده اند.

ملکشاهی در مورد نظارت سازمان تامین اجتماعی از کارگاه ها نیز گفت: نظارت و تعهداتی که کارفرما نسبت به کارگران دارند از 2 طریق آنالیز می شوند به این صورت که نظارت ابتدا از اصنافی صورت می گیرد که قانون به تامین اجتماعی اجازه داده با مراجعه بازرسان از محل کار، وجود یا عدم وجود کارگران و در مورد ترک محل کارشان مورد تایید قرار می گیرند سپس شروع و شروع به کار کارگران توسط کارفرمایان مورد آنالیز و تحقیق بازرسان تامین اجتناعی قرار می گیرد. وی افزود: علاوه بر این به وسیله بازرسی دفاتر قانونی مطابق ماده 47 قانون تامین اجتماعی کارفرماها مکلفند دفاتر قانونی خود را در اختیار بازرسان تامین اجتماعی قرار دهند و با استفاده از نظارت و حسابرسی که از دفاتر قانونی این کارگاه ها انجام می گردد کلیه حق و حقوق کارگران و تعهداتی که کارفرمایان نسبت به کارگران دارند مورد آنالیز قرار می گیرند.

مدیر کل تامین اجتماعی ایلام در مورد کارگاه های آسیب دیده از کرونا نیز گفت: در شرایط کرونا کارگاه هایی که لیست بیمه کارکنان خود را در فرصت مشخص شده ارسال نکردند، 20 درصد بیمه سهم کارفرمای آنها امهال شد که از بین کارگاه ها 15 کارگاه اعلام شد که از کرونا آسیب دیدند.

ملکشاهی یادآور شد:کارگاه هایی مانند حوزه گردشگری، رستوران ها و تالارهای پذیرایی و کارگاه های آسیب دیده با پرداخت 10 درصد از حق بیمه خود و مابقی که 20 درصد سهم کارفرما بود تا سرانجام اردیبهشت امهال شد.

وی در مورد فعالان رسانه نیز گفت: استفاده از 20 درصد سهم کارفرمایی یکی از امکاناتی است که فعالان رسانه و افرادی که رابطه مزد بگیری دارند و از آن استفاده می نمایند و موضوع سخت و زیان آور بودن این مشاغل بوضوح در بخشنامه اعلام شده و کار خبرنگاران بعنوان کار سخت و زیان آور قلمداد می گردد.

ملکشاهی ادامه داد: این افراد 20 درصد سهم کارفرمایی را پرداخت نمی نمایند و تنها از 10 درصد حق بیمه استفاده می نمایند همچنین خبرنگارانی که در اثر کرونا شغل خود را از دست داده بودند مانند سایر مشاغل از بیمه بیکاری که توسط اداره کار اعلام شد از این بیمه بهره مند شدند.

مدیر کل تامین اجتماعی ایلام در مورد حذف دفترچه های کاغذی نیز گفت: همزمان با سراسر کشور از اول اسفند ماه دفترچه های کاغذی حذف می شوند.

ملکشاهی در ادامه در مورد بازنشستگی قبل از موعد گفت: در سازمان تامین اجتماعی این طرح بازنشستگی قبل از موعد نه تنها در تامین اجتماعی یا ایران بلکه در تمام کشورها نیز بازنشستگی های پیش از موعد، صندوق های بازنشستگی را به مخاطره می اندازند زیرا با بازنشسگی قبل از موعد 10 سال زودتر بازنشسته می شوند و با توجه به سن امید به زندگی و توان ادامه کار روانه بازارهای دیگر می شوند و مانع اشتغال جوانان می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 811

به "خبرنگاران 196 هزار نسخه الکترونیکی در ایلام صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 196 هزار نسخه الکترونیکی در ایلام صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید