خبرنگاران هیچ شخص یا نهادی حق مزاحمت برای مطالبه گری قانونی دانشجویان ندارد

به گزارش رپید دانلود، یزد- خبرنگاران- دادستان یزد با بیان اینکه هیچ شخص یا نهادی حق مزاحمت برای مطالبه گری قانونی دانشجویان ندارد با راه اندازی کمیته عدالتخواهی دانشجویی موافقت و خواهان ارتباط بیشتر دانشجویان با دستگاه قضا شد.

خبرنگاران هیچ شخص یا نهادی حق مزاحمت برای مطالبه گری قانونی دانشجویان ندارد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد ، محمدرضا حدادزاده در نشستی با شرکت نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان با هدف مطالبه گری از دستگاه قضا، تامین آزادی های اساسی افراد را از وظایف قوه قضاییه نام برد.

وی گفت: مطالبات در قالب گفتگوهای دانشجویی می تواند منشا اثر باشد و اعتقاد داریم دانشجو با هر گرایش و نگاهی باید فعال و پویا بوده و آزادانه جلسه برگزار و انتقاد کند ولی باید در این زمینه ملاحظات لازم صورت گیرد تا ساختارشکنی نگردد.

وی با بیان اینکه حداقل در چهار سال گذشته هیچ برنامه ای در دانشگاه با فشار نهادهای بیرونی لغو نشده است، اضافه نمود: در چند سال اخیر برای برگزاری جلسات و تجمعات دانشجویی هیچگونه محدودیتی نداشته ایم و در صورت اخذ مجوز، هیچ شخص یا نهادی حق ندارد مزاحم مطالبه گری دانشجویان گردد.

وی با اشاره به اینکه حتی یک پرونده قضایی برای فعالان تشکل های سیاسی دانشجویی در استان نداریم، گفت: نگاه قوه قضاییه، دادگستری و دستگاه های نظارتی، غالبا صیانتی است و مراقب هستیم که دانشجویان ناخواسته جذب جریان های وابسته به دشمن نگردند و در بیان مطالبات، مرز خود را با دشمن معین نمایند.

وی اعلام نمود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد آمادگی دارد اطلاعات بعضی از پرونده ها را برای انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی در اختیار دانشجویان و استادان قرار دهد.

وی در خاتمه خواهان ایفای صحیح نقش دانشجویان برای امیدبخشی به جامعه فارغ از هرنگاهی برای برطرف مسائل کشور شد و گفت: امید به آینده رمز موفقیت خواهد بود تا از این رخوت، سستی و ناامیدی در جامعه که مطلوب دشمن است خارج شویم.

در این نشست همچنین بعضی از دانشجویان به بیان دیدگاه های خود پرداختند. آنالیز عملکرد شورای شهر یزد و علل کاهش بودجه فرهنگی آن، انحصار در صدور مجوزها، گسترش مفاسد مالی و شرایط معیشت نامناسب مردم از جمله مواردی بود که از سوی دانشجویان مطرح شد.

توجه به اعتراضات جامعه کارگری و پرستاران، تشکیل کمیته عدالتخواهی دانشجویی، دسترسی به اطلاعات قوه قضاییه برای تحقیق و پژوهش های دانشجویی، بازنگری در قانون جرم و جنایت، احترام به آزادی بیان به ویژه در دانشگاه ها، حذف واسطه ها و دلالان در عرصه های مالی، نظارت برتعرفه های پزشکی، تسهیل ازدواج جوانان، تعامل قوه قضاییه با فعالان تشکل های دانشجویی، ارتباط وسیع قضات با جامعه و حذف پیچیدگی فرایندهای دادرسی و تعریف ساختار معین برای بیان اعتراضات در جامعه، از دیگر خواسته های مطرح شده از سوی دانشجویان حاضر در این نشست بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 723

به "خبرنگاران هیچ شخص یا نهادی حق مزاحمت برای مطالبه گری قانونی دانشجویان ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هیچ شخص یا نهادی حق مزاحمت برای مطالبه گری قانونی دانشجویان ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید