خبرنگاران فرماندار ساوه خواهان سهولت در اعطای تسهیلات به کشاورزان شد

به گزارش رپید دانلود، ساوه-خبرنگاران- فرماندار ساوه با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت های مربوط به تولیدات و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی گفت: فرایند اعطای تسهیلات بانکی به کشاورزان به خصوص در بخش تامین وثایق با کُندی پیش می رود به همین دلیل از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درخواست می کنیم که در این خصوص چاره ای بیندیشند.

خبرنگاران فرماندار ساوه خواهان سهولت در اعطای تسهیلات به کشاورزان شد

به گزارش خبرنگاران، علی میرزایی شامگاه شنبه در جلسه آنالیز مسائل کشاورزی شهرستان ساوه که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید، گفت: در بازدیدهای امروز، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با بخشی از ظرفیت های شهرستان ساوه آشنا شدند که امیدواریم با جدیت نسبت به مواردی از قبیل صدور اسناد مالکیت کشاورزان، حمایت های بانکی و تامین سرمایه در گردش صنایع تبدیلی و همچنین تامین آب برای بخش کشاورزی اقدام نمایند.

وی گفت: موقعیت جغرافیایی و قرار دریافت در شعاع 120 کیلومتری پایتخت، حلقه ارتباطی مناطق مختلف کشور با 6 محور مواصلاتی مهم، فعالیت 17 واحد دانشگاهی و استقرار چهار ناحیه صنعتی ساوه را به کانون فراوری بسیاری از احتیاجهای کشور تبدیل کرده است.

وی بیان نمود: در حوزه صنعت یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی کشور (کاوه) در شهرستان ساوه فعال است و در مجموع افزون بر 600 کارخانه مهم و صنایع مادر وجود دارد که بخش زیادی از آنها در حوزه فرآوری و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی فعالیت می نمایند.

میرزایی گفت: ساوه همزمان دارای 2 اقلیم گرم و خشک و معتدل است که با بهره مندی از 135 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی توان فراوری 70 نوع محصول را دارد و یک سوم از کل ظرفیت کشاورزی استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: کشت محصولات زراعی در 70 هزار هکتار و وجود 21 هزار هکتار سطوح باغی با لحاظ کردن فراوریات حوزه دام و طیور امکان فراوری سالانه تا 650 هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی را در ساوه فراهم کرده است به همین دلیل توجه به توسعه و زیرساخت های شهرستان انتظار بهره برداران و مسئولان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خصوص اعضای کمیسیون کشاورزی است.

معاون استاندار مرکزی اضافه نمود: از حیث منابع آبی، شهرستان ساوه علاوه بر داشتن سد 278 میلیون مترمکعبی الغدیر که در 2 سال اخیر با بارش های مناسب سرریز کرد، دارای یک هزار و 800 حلقه چاه مجاز و 236 حلقه قنات است.

میرزایی گفت: در سالهای اخیر و در راستای الگوی کشت، محصولاتی چون زیتون در 750 هکتار از اراضی ساوه کشت شده و باغات پسته این شهرستان نیز هر سال رو به افزایش است.

فرماندار ساوه گفت: از ظرفیت فراوریات حوزه طیور در ساوه نیز می توان به سالانه 6 میلیون قطعه جوجه ریزی، فعالیت پنج واحد تخم گذار و 90 واحد فراوری گوشت مرغ اشاره نمود که با مسائلی از قبیل تامین نهاده دست به گریبان هستند و امیدواریم برای برطرف احتیاج واحدهای مرغداری شهرستان اقدامی عاجل صورت گیرد تا همچنان شاهد فراوری و اشتغال در این مراکز باشیم.

وی توضیح داد: اینکه کمیسیون کشاورزی این دوره از مجلس شورای اسلامی نگاه کارشناسی و فنی به مسائل و مسائل دارد برای جامعه کشاورزی مایه امیدواری است و تداوم این رویه می تواند باعث توسعه پایدار مناطق مختلف کشور از جمله ساوه در حوزه کشاورزی باشد.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی روز شنبه در سفر به شهرستان های زرندیه و ساوه از چند طرح پرورش دام و طیور، گلخانه، کارخانه فرآوری انار و سد الغدیر بازدید کردند و در ادامه کارخانه فراوری کنسرو ماهی را در جاده قدیم ساوه به همدان افتتاح کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 716

به "خبرنگاران فرماندار ساوه خواهان سهولت در اعطای تسهیلات به کشاورزان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار ساوه خواهان سهولت در اعطای تسهیلات به کشاورزان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید