خانه ملت ، حسین زاده: وزارت نفت به توسعه حلقه های مختلف زنجیره و شبکه ارزش دهد

به گزارش رپید دانلود، خبرنگاران - عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس اعتقاد دارد توسعه حلقه های مختلف زنجیره و شبکه ارزش و بعلاوه توجه به ابعاد فنی و مالی از جمله طرح هایی است که باید در دستور کار وزارت نفت قرار بگیرد.

خانه ملت ، حسین زاده: وزارت نفت به توسعه حلقه های مختلف زنجیره و شبکه ارزش دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست مشترک شورای مدیران موسسه بین المللی مطالعات انرژی وزارت نفت و عضو هیئت رییسه کمیسون انرژی مجلس با حضور حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان،خنج، گراش در محل این موسسه برگزار گردید.

در این نشست محمد صادق جوکار رییس این موسسه با اشاره به ظرفیت بزرگ کشور در حوزه انرژی و ضرورت بهره برداری از آن، گفت: موسسه بین المللی مطالعات انرژی وزارت نفت با توجه به اولویت های نو دولت مهندس اوجی در راستای تقویت صندلی راهبردی کشور در بازار انرژی و توسعه فعالیت های دیپلماسی انرژی کشور به منظور بازسازی بازار های خارجی، محورهای مطالعاتی و تحقیقاتی خود را تنظیم نموده و در حوزه های تحقیقاتی و مطالعاتی در پی یاری به اهداف عالیه و کلان وزارت نفت در این حوزه است.

وی با اشاره به توانمندی علمی این موسسه اضافه کرد: موسسه مطالعات انرژی این توانایی را دارد که در حوزه های گوناگون از جمله رصد بازاهای انرژی، بازنگری راهبرد انرژی کشور و ارائه خدمات راهبردی برای سیاستگذاری های کلان به مراکز تصمیم گیر همانند کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اقدام کند.

جوکار گفت: اولویت های کنونی موسسه مطالعات به عنوان اتاق فکر صنعت نفت تدوین راهبردها ،سیاست ها و برنامه های اقدام در حوزه های مختلف نفت و گاز کشور با رویکرد خنثی سازی تحریم های نا عادلانه به منظور ارائه حمایت راهبردی از دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی در بخش های مالی و انرژی به منظور دفاع از منافع ملی است.

بعلاوه حسین حسین زاده، عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های فراوان موسسات مطالعاتی و تحقیقاتی به خصوص در حوزه نفت گفت: موسسه مطالعات بین المللی انرژی وزارت نفت می تواند هاب مطالعات انرژی در حوزه های گوناگون باشد و از همین رو تقویت ارتباط این موسسه با سایر نهادهای مطالعاتی از جمله مرکز پژوهش های مجلس برای ایجاد هماهنگی بی نهادهای اجرایی و تصمیم گیری لازم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم نظام در ضرورت قدرت سازی در عرصه های مختلف از جمله حوزه انرژی وحذف نقاط ضعف و تهدیدزا، گفت: یکی از مهم ترین محورهای این تصمیم جلوگیری از خام فروشی و طرح های مختلفی است که می توان در این راستا عنوان نمود. توسعه حلقه های مختلف زنجیره و شبکه ارزش و بعلاوه توجه به ابعاد فنی و مالی آن از جمله طرح هایی است که باید در دستور کار وزارت نفت قرار بگیرد.

این عضو هیئت رییسه کمیسیون انرژی با انتقاد از عدم توجه کافی به طرح های موسسات تحقیقاتی گفت: متاسفانه در چند سال اخیر شاهد به نتیجه نرسیدن طرح های تحقیقاتی هستیم که اتفاقا هم عملیاتی هستند و هم از نظر راهبردی می تواند در چهارچوب قدرت سازی برای کشور منشا اثر باشد . از همین رو باید تدبیر جدی برای جلوگیری از تکرار این فرایند در سال های آینده صورت بگیرد.

وی با اشاره به سابقه مطالعات فنی و خود در حوزه صنعت نفت گفت: موسسه مطالعات بین المللی انرژی به صورت جدی بر روی بحث های مرتبط با ضعف های داخلی که منجر به اثرگذاری تحریم ها بر صنعت نفت می گردد، تمرکز نموده و در یک رویکرد هم افزا و هم پیوند با شبکه نخبگانی و اندیشکده ای کشور به ارائه راهکارهای عملیاتی به نهادهای سیاستگذار اقدام کند.

حسین زاده بعلاوه از مشارکت موسسه مطالعات بین المللی انرژی در مباحث مرتبط با حوزه نفت و گاز در کمیسیون انرژی استقبال نموده و ابزار امیدواری کرد که در آینده گزارشات و مطالعات این موسسه در مباحثات کمیسیون انرژی نیز مطرح گردد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1188

به "خانه ملت ، حسین زاده: وزارت نفت به توسعه حلقه های مختلف زنجیره و شبکه ارزش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ملت ، حسین زاده: وزارت نفت به توسعه حلقه های مختلف زنجیره و شبکه ارزش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید