کدام خطوط هوایی بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارند؟

به گزارش رپید دانلود، سازمان آلمانی اتمسفر، لیستی از خطوط هوایی که بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارند منتشر نموده است.

کدام خطوط هوایی بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارند؟

همه ما می دانیم که پرواز هواپیماها برای محیط زیست خوب نیست، با این حال بعضی خطوط هوایی بهتر از بقیه پیروز شده اند تا فراوری کربن خود را به حداقل ممکن برسانند. اما کدام خطوط هوایی کارآمدترین دی اکسید کربن را دارند؟ گروه محیط زیستی اتمسفر (Environmental group atomsfair) می گوید شاخص خطوط هوایی 2018، پاسخ این سوال را تعیین نموده است.

این سازمان آلمانی، انتشار کربن خطوط هوایی در هر کیلومتر و به ازای هر مسافر را رتبه بندی نموده و برای این منظور، نوع هواپیما، ظرفیت جایگاه و بار و فضایی که هواپیما اشغال می نماید، نوع موتور و وینگلت (شهپر) را آنالیز نموده است. بالاترین رتبه به خطوط هوایی اختصاص دارد که بیشترین مسافر را در هواپیمای خود جا می دهند و همینطور خطوطی که از هواپیماهای مدرن با سوخت کمتر به خصوص بوئینگ 787-9، ایرباس A350-900 و A320neo استفاده می نمایند.

در صدر این فهرست، خطوط هوایی تی یوآی هواپیمایی بریتیش با رتبه راندمان 79.3 واقع شده است. شرکت اتمسفر اعلام نموده است که داشتن حداکثر ظرفیت جایگاه یاری زیادی به خطوط هوایی تی یوآی برای صدرنشینی نموده است. در جایگاه دوم، خطوط هوایی شیلی-برزیلی لاتام واقع شده است که به خاطر استفاده از هواپیماهای مدرن شناخته می گردد. خطوط چاینا وست، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است که یک شرکت هواپیمایی منطقه ای چینی است که تنها در مسیرهای کوتاه و میانه فعالیت می نماید، اما جایگاه های متراکم و ظرفیت بالایی دارد.

شرکت اتمسفر می گوید که هدف از انتشار این گزارش (جمع آوری داده های مورد استفاده مجموعه هایی نظیر سازمان بین المللی هوایی کشوری و انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی)، این است که راندمان آب و هوایی را به عامل رقابت بین خطوط هوایی تبدیل کند.

نیکلاس اسونینگسن، مدیر سازمان جهانی آب و هوا در کنوانسیون تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد، این کوشش را ستوده است و می گوید:

فکر می کنم انتشار این گزارش، ایده خوبی است زیرا باعث ایجاد آگاهی بین خطوط هوایی می گردد.

از نظر او، اگر خطوط هوایی سعی دارند اثر کربن خود را کاهش دهند، باید به دو عامل مهم توجه نمایند. اولین نکته، توجه به تکنولوژی ها (تجهیزاتی که در زمین و هوا استفاده می نمایند) است و برای مورد دوم باید ببینند که هواپیماهای خود را چطور مدیریت می نمایند (که به الگوی پرواز و ظرفیت جایگاه ها اشاره دارد).

شرکت اتمسفر، هواپیماهای مقرون به صرفه قیمت را در رتبه بندی خود قرار نداده است زیرا این خطوط هوایی اغلب از یارانه استفاده می نمایند و به همین علت می توانند بلیت خود را با قیمتی مقرون به صرفه تر در اختیار مسافران بگذارند و در نتیجه تمایل بیشتری برای سوار کردن مسافر بیشتر دارند. نیکلاس اسونینگسن معتقد است:

خطوط هوایی مقرون به صرفه قیمت هیچ مسئله ای برای افزایش بیش از حد مسافران ندارند و در نتیجه هر مسافر به کاهش تاثیرات مضر آب و هوایی هواپیماها یاری می نماید. این خطوط هوایی تمایلی به داشتن گزینه های کلاس تجاری ندارند و به همین علت می توانند از فضای خود بهتر و مالی تر استفاده نمایند.

خطوط هوایی که جزو 10 خطوط برتر گزارش اتمسفر هستند، عمدتا شامل هواپیماهای کوچک تر می شوند. بسیاری از غول های بزرگ هوایی جزو بدترین ها بوده اند.

خطوط هوایی سنگاپور که اخیرا به وسیله AirlineRatings.com، به عنوان برترین خطوط هوایی سال 2019 رتبه بندی شده است و طولانی ترین پرواز مسافری جهان را دارد، جایگاه 67 گزارش اتمسفر را به خود اختصاص داده است. ویرجین آتلانتیک در رتبه 83 و خطوط هوایی امارات در رتبه 108 هستند. ویرجین آتلانتیک به این گزارش اعتراض نموده است و می گوید:

این گزارش براساس داده های واقعی نیست و با توجه به نوع هواپیما، در خصوص راندمان خطوط هوایی صحبت نموده اند. ما متعهد به کاهش انتشار کربن هستیم و روی یک برنامه بازسازی وسیع سرمایه گذاری نموده ایم تا کل ناوگان خود را در یک دوره 10 ساله جایگزین کنیم.

این گزارش بعلاوه نشان می دهد که از هر 10 خطوط هوایی، فقط یک مورد پیروز به ثابت نگه داشتن گازهای گلخانه ای و در عین حال رشد مالی می گردد. خطوط هوایی تایلند و خطوط هوایی آمریکایی جزو گروه هایی بوده اند که گازهای گلخانه ای خود را ثابت نگه داشته اند.

نیکلاس اسونینگسن به مسافران توصیه می نماید پیش از پرواز درباره تاثیرات زیست محیطی هواپیماها فکر نمایند. او می گوید:

امروزه به شکل خنده داری برای مسیرهای کوتاه، از هواپیما استفاده می کنیم. گزینه های خوبی نظیر قطار برای سفرهای کوتاه وجود دارد و مسافران می توانند آن ها را نیز در نظر بگیرند. شاید مسافران چاره ای جز پرواز نداشته باشند، شاید مجبور به استفاده از خطوط هوایی باشند، اما می توانند همواره آن را جبران نمایند. یکسری از خطوط هوایی خاص در حال ارائه این روش جبرانی هستند. کنوانسیون تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد، یک فروشگاه آنلاین برای جبران دارد و مسافران می تواند تاثیر آب و هوایی سفر خود را محاسبه و کاهش انتشار تایید شده را فورا خریداری نمایند. مسافران باید خود را آموزش دهند و تاحد ممکن از تاثیر منفی سفرشان آگاهی داشته باشند.

10 خطوط هوایی که بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارند عبارتند از:

1. تی یو آی ایرویز، 79.3

2. خطوط هوایی لاتام، 78.8

3. چاینا وست ایر، 77.8

4. تی یو آی فلای، 77.6

5. ترانساویا فرانس، 76.3

6. سان اکسپرس، 74.9

7. توماس کوک ایرلاینز، 74.7

8. ایر اروپا اکسپرس، 73.4

9. کوندور فلوگدینست، 71.8

10. جونیائو ایرلاینز، 70.9

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1421

به "کدام خطوط هوایی بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام خطوط هوایی بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید