بیماری های که بعد از 30 سالگی سراغ زنان می آید

به گزارش رپید دانلود، ایستادن برای ساعات طولانی ممکن است بعد از سن سی سالگی مشکلاتی را ایجاد کند که بیشتر افراد معمولاً به علت زندگی پر مشغله روزانه با مشکلاتی مثل کمردرد روبرو می شوند. معمولاً کمر درد بیشتر بین 30 تا 50 سالگی اتفاق می افتد.

بیماری های که بعد از 30 سالگی سراغ زنان می آید

سی سالگی هنوز هم یک سن جوان محسوب می شود، اما ممکن است که افراد بعد از سن 30 سالگی تغییراتی را در زندگی خود احساس نمایند و فکر نمایند که مانند همواره نیستند.

مثلاً کم کم خطوطی روی پوستشان ایجاد شود یا موهایشان سفید شود که قطعاً آن ها را شوکه می نماید.

بعد از این که سن 30 سالگی را پشت سر می گذارید، باید بیشتر مراقب ورزش های خود باشید، زیرا بیشتر در معرض درد های مختلف از جمله تاندونیت قرار می گیرید. تاندون ها با بالا رفتن سن، انعطاف پذیری خود را از دست می دهند و به علت استفاده زیاد و حرکات مداوم در معرض آسیب دیدگی بیشتری هستند.

بیشتر افراد فکر می نمایند که بیماری آسم شرایطی است که فقط روی بچه ها تاثیر می گذارد، اما این نگرانی برای افراد بالای 30 سال هم وجود دارد. اطلاعات موجود در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد که معمولاً افراد بعد از سن 35 سالگی بیشتر در معرض خطر آسم قرار خواهند گرفت.

ایستادن برای ساعات طولانی ممکن است بعد از سن سی سالگی مسائلی را ایجاد کند که بیشتر افراد معمولاً به علت زندگی پر مشغله روزانه با مسائلی مثل کمردرد روبرو می شوند. معمولاً کمر درد بیشتر بین 30 تا 50 سالگی اتفاق می افتد.

بیماری قلبی یکی از پر خطر ترین بیماری های جهان در بین خانم ها محسوب می شود و افراد زیادی هر ساله قربانی این بیماری می گردند. طبق مطالعات اجرا شده، تعداد کلی حملات قلبی بین سن 35 تا 75 سال می باشد که در این بین خانم های جوان 31 درصد از این آمار را تشکیل می دهند که بین 35 تا 54 سال هستند.

آرتروز همواره هم در سنین پیری اتفاق نمی افتد. معمولا بیشتر ارتروز ها بین سن 30 تا 60 سالگی رخ می دهند و خانم های زیادی در دهه 30 سالگی با این شرایط درگیر می شوند.

اختلالات اضطراب 18 درصد از جمعیت جوان جهان را درگیر می نماید. افراد بالای 30 سال، معمولاً برای اولین بار با این اختلالات روبرو می شوند و احساس مسائل عصبی را به دفعات تجربه می نمایند. خانم ها نیز بعد از سی سالگی بیشتر در معرض این اختلالات هستند.

بسیاری از افراد تصور می نمایند که پوکی استخوان اساساً برای افراد سالخورده است، اما کاهش توده استخوانی در بین خانم ها بعد از سن 30 سالگی آغاز می شود. افزایش وزن ناگهانی مخصوصاً برای کسانی که کاهش وزن داشتند، می تواند عاملی برای پوکی استخوان باشد. پس از مصرف کلسیم و ویتامین دی مناسب در کنار ورزش، اطمینان حاصل کنید.

خطر پوکی استخوان در سن بالای 30 سال افزایش پیدا می نماید و در نتیجه احتمال شکستگی استخوان نیز بالا می رود، زیرا کاهش توده استخوانی قطعاً استخوان را بیشتر مستعد شنمایندگی خواهند کرد.

بعد از سن 30 سالگی سرعت سوخت و ساز کاهش پیدا می نماید و افراد بیشتر به اضافه وزن و چاقی دچار می شوند و در نتیجه اگر می خواهید بعد از این دوران هم وزن متعادلی داشته باشید، حتما ورزش کنید و یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

جدا از افزایش وزن که بسیاری از خانم ها بعد از سن 30 سالگی با آن درگیر می شوند، مسائلی مثل دیابت نوع دو هم در افراد بالای 30 سال افزایش پیدا می نماید. بیشتر افراد مبتلا به دیابت نوع دو در سن زیر 44 سال این موضوع را می فهمند.

شاید با خودتان فکر کنید که با بالا رفتن سن، دیگر نیازی به استفاده از واکسن های آنفولانزا ندارید، اما معمولاً افراد جوان و سال خورده بیشتر در معرض خطر این بیماری ها هستند.

خانم ها در دهه 30 سالگی بیش از همواره در معرض بیماری های دهانه رحم هستند. تقریباً هر سال 13170 مورد تازه از این بیماری به ثبت می رسد که بیشتر آن ها خانم های بین 35 تا 44 سال هستند.

سنگ کلیه دردناک یکی از موارد رایج بعد از دهه 30 سالگی است که معمولاً به علت تجمع نمک و مواد معدنی در کلیه اتفاق می افتد و سبک زندگی غلط این مسئله را افزایش می دهد. کم آبی و مصرف مقدار بالای قهوه هم می تواند عاملی برای افزایش خطر سنگ کلیه باشد.

معمولاً علائم عفونت ادراری در خانم های بالای 30 سال رواج بیشتری دارد، زیرا سطح قلیایی بدن آن ها دچار تغییراتی می شود، و استروژن در بدنشان کاهش پیدا می نماید و در نتیجه مسائلی مثل دیابت و گوارش هم باعث می شود که بیشتر در معرض ابتلا به عفونت ادراری باشند.

بی اختیاری ادرار معمولاً فقط برای افراد سالخورده نیست. سن، اضافه وزن، زایمان های متعدد، ژنتیک و کاهش سطح استروژن، عاملی برای ضعف ماهیچه های لگن می شود.

خانم ها در بالای سی سالگی بیشتر در معرض این مشکل قرار می گیرند و هنگام خندیدن یا سرفه دچار بی اختیاری در ادرار می شوند. کاهش مصرف کافئین و غذا های ادویه دار و تند به بهبود این شرایط یاری خواهد نمود.

حتی افراد جوان هم در معرض مسائلی مثل فشارخون هستند. نه درصد از افراد بین سنین 24 و 32 سال فشار خون بالا دارند و در نتیجه خطر بیماری های قلبی در آن ها بیشتر است.

اگر متوجه نوساناتی در قفسه سینه بعد از سن 30 سالگی شدید، باید بیشتر مراقب خودتان باشید. خطر مسائلی مثل تپش قلب یا ضربان قلب نامنظم با افزایش سن و بعد از 30 سالگی بالا می رود.

: زندگی پر مشغله و مسائل مربوط به سوخت و ساز بعد از سن 30 سالگی افزایش پیدا می نماید. کاهش توده ماهیچه ای هم در این افراد اتفاق می افتد. البته مجبور نیستید که حتماً کلاس های بدنسازی شرکت کنید تا توده عضلانی برای خود را بسازید. بلکه یک ورزش سبک هم به بدن شما یاری می نماید تا سطح مناسب توده عضلانی را در خود حفظ کنید.

قرار گرفتن زیاد در معرض نور آفتاب عاملی برای مسائل پوستی، مخصوصاً بعد از سن 30 سالگی است. هایپرپیگمنتیشن یا تیره شدن برخی از نواحی پوست، به علت اشعه زیاد فرابنفش عاملی برای فعالیت ناپایدار ملانوسیت می باشد و این شرایط را در 30 سالگی به بعد افزایش می دهد.

معمولا برخی از خانم ها شرایط برعکس، یعنی هایپوپیگمِنتِیشِن را تجربه می نمایند. شرایطی است که در آن پوست با کمبود رنگدانه روبرو می شود. بعد از سن 30 سالگی کاهش طبیعی سطح ملانوسیت در بدن اتفاق می افتد و به طور میانگین به مقدار 6 الی 8 درصد ملانوسیت بدن کاهش پیدا می نماید و در نتیجه برخی از نواحی پوست روشن تر از برخی از نواحی دیگر می شوند. بدن هم نمی تواند به مقدار قبل با اشعه مضر فرابنفش مبارزه کند.

به علت محافظت کمتر در برابر اشعه فرابنفش، خانم ها بالای 30 سالگی معمولاً با خال های تازه و ضایعات تازه روی پوست روبرو می شوند بنابراین بسیار مهم است که مراقب هرگونه ناقرینگی و تغییر رنگ لکه های روی پوست باشید.

بعد از سن 30 سالگی مو ها دیگر قدرت قبل را ندارند، چنانچه در مطالب پوست و موی نمناک عنوان شد نوسانات هورمونی مانند کاهش سطح استروژن عاملی برای ریزش مو و ضعیف شدن تار موی افراد می شوند.

تقریبا 10 درصد از خانم ها با ناباروری درگیر هستند و تعداد آن ها بعد از سن 30 سالگی افزایش پیدا می نماید. معمولاً باروری خانم ها به طور تدریجی بعد از سن 32 سالگی حدود 37 درصد کاهش پیدا خواهد نمود.

تحقیقات و مطالعات مختلف نشان می دهد که سطح افسردگی بعد از سن 30 سالگی احتمال بیشتری دارد و بیشتر این اختلالات بین سن 32 تا 35 سال اتفاق می افتد.

نه تنها سلامت بدن بعد از سن 30 سالگی افت می نماید، بلکه سلامت ذهنی هم دچار مشکل می شود. خانم های مجرد بعد از سن 30 سالگی که شاهد ازدواج دوستان و تشکیل خانواده آن ها می باشند، احساس تنهایی بیشتری دارند و ممکن است اضطراب بیش از همواره به سراغ آن ها برود.

بسیاری از خانم ها در سن 30 سالگی با افزایش مسئولیت روبرو می شوند؛ مخصوصاً اگر شاغل و از لحاظ مالی مستقل باشند، این مسئولیت افزایش پیدا می نماید. در نتیجه ممکن است دچار فرسودگی شغلی شوند.

روتین مناسب دندان، یعنی مسواک و نخ دندان به شدت در کاهش عوارض جانبی مسائل دندانی موثر است، زیرا از دست دادن دندان بعد از 30 سالگی افزایش پیدا می نماید. پوسیدگی و از دست دادن دندان بین 35 تا 49 سالگی 20 درصد افزایش پیدا خواهد نمود.

نوسانات تعادل هورمونی و سطح استروژن، باروری خانم ها را دچار تغییر می نماید و روی پوست آن ها هم تاثیر می گذارد و ممکن است با پوست خشک بعد از این دوران روبرو شوند.

اگر وارد سن 30 سالگی شدید، باید بیشتر مراقب بینایی خود باشید و مراجعه به چشم پزشک را جزء اولویت های خود قرار دهید. سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها تخمین زده است که در سال 2050، 8 میلیون فرد بالای 40 سال از عینک استفاده خواهند کرد و دچار کاهش سطح بینایی می شوند.

منبع: نمناک

منبع: فرادید
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1398

به "بیماری های که بعد از 30 سالگی سراغ زنان می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری های که بعد از 30 سالگی سراغ زنان می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید