برترین راه های درمان و خلاصی از موخوره

به گزارش رپید دانلود، اصلی ترین دلیل ایجاد موخوره خشکی مو هست که به هر دلیلی چربی طبیعی مو از بین میره و باعث ایجاد موخوره میشه. برای اینکه بتونید این مساله رو کنترل کنید و در واقع از ایجاد موخوره پیشگیری کنید بهتره که از روغن هایی مثل روغن زیتون و روغن بادام تلخ بهره ببرید. به این صورت که دستتون رو با روغن گیاهی که دوست دارید چرب کنید و به انتهای موهاتون بمالید به طوری که کمی چرب بشه. این کار میتونه از ایجاد موخوره جلوگیری کنه.

برترین راه های درمان و خلاصی از موخوره

موخوره چیست؟

موخوره به دو شاخه شدن پایانی مو اطلاق می گردد که به دلیل آسیب رسیدن به ساقه مو رخ می دهد. این آسیب ها می توانند شامل موارد فیزیکی همانند حرارت یا فشار های مکانیکی و یا موارد شیمیایی هم چون رنگ های شیمیایی بشوند. دلیل موخوره این است که لایه محافظ مو در فیبرهای پایانیی دچار آسیب شده و در نتیجه این اتفاق، موها شنماینده و دو شاخه می شوند .

قانون اول برای اینکه موخوره به جان موهایتان نیافتد این است که هر سه ماه یک بار موهایتان را کوتاه کنید. این کار باعث می گردد که نوک موها از موخوره پاک شده و زیاد آسیب نبیند. البته اگر نمی خواهید موهایتان کوتاه گردد، همان چند سانتی متر نیز برای از بین رفتن مو خوره کافیست.

خیلی از افراد برای مقابله با این مشکل به سراغ انواع محصولات خارجی، نرم نماینده مو و سرم ها می فرایند. اما باز نمی توانند به طور کامل از شر مو خوره راحت شوند.

چه عواملی باعث ایجاد موخوره می شوند؟

همان طور که در ابتدای مبحث اشاره شد عوامل فیزیکی و شیمیایی بسیاری سبب ایجاد موخوره می شوند که در ادامه به طور جزئی تر به ذکر آن ها می پردازیم .

عوامل فیزیکی ایجاد نماینده موخوره:- فشار های مکانیکی مثلا کشش مداوم مو (سفت بستن موها با کش)

- استفاده مکرر از سشوار مخصوصا بعد از استحمام

- شست و شوی موها با آب داغ

- استفاده بیش از حد از اتوی مو و یا فر نماینده های مو

- شانه زدن بیش از حد موها مخصوصا با شانه های با دندانه های سفت و خشن

- عوامل شیمیایی ایجاد نماینده موخوره:

- استفاده از شامپوهای اسیدی یا قلیایی

- استفاده از رنگ های شیمیایی و اکسیدان ها

- هر عاملی که سبب از دست رفتن چربی موها گردد

پیشگیری و درمان موخوره

کوتاه کردن موها

برای جلوگیری از بروز موخوره باید هر 6 ماه و یا هر 2 ماه یک بار سر موها را حدودا 1 تا 1.5 سانتی متر کوتاه کنیم.

چرب کردن موها

هم چنین می توان موها را با انواع روغن ها مثل روغن فندق ، روفن بادام ، روغن زیتون ، روغن سیاه دانه ، روغن نارگیل و… چرب کرد تا از خشک شدن موها و در پی آن بروز موخوره جلوگیری کرد . ترجیحا از روغن ها به صورت گرم بهره ببرید برای این منظور می توانید روغن ها را چند دقیقه در ماکروویو قرار دهید .

از شامپوهای مناسبی بهره ببرید

شامپو از اهمیت بالایی برخوردار است. شامپوهای حاوی سولفات با وجود اینکه باعث تمیزی زیاد موها و براقی آنها در روز نخست می گردد، اما در عین حال موها را خشک و شنماینده می نمایند.

توصیه می کنیم از شامپوهای بدون سولفات بهره ببرید و آن را فقط به پوست سرتان بزنید. شامپو را به نوک موها نزنید، چون کفی که ایجاد می نماید، برای تمیزی تمام موها کافی است.

موهایتان را با برس مناسب شانه بزنید

انتخاب برس و شانه بر خلاف ظاهرش بسیار مهم است، چون این ابزار نیز برای پیشگیری یا افزایش مو خوره موثر است. نیازی نیست به سراغ گران ترین ها بروید. اما از شانه های چوبی یا برس با الیاف طبیعی بهره ببرید. هر شب قبل از خواب با دقت از ریشه تا نوک موها را شانه بزنید تا چربی طبیعی پوست سر، موها را به طور عمقی مرطوب کند.

استفاده از ماسک آووکادو

آووکادو به عنوان یک نرم نماینده بسیار مناسب برای پوست و مو محسوب می گردد. آووکادو دارای پروتئین، اسید های چرب، فولیک اسید، منیزیم، ویتامین های A ، D و E فراوان می باشد . ابتدا پوره یک آووکادوی رسیده را تهییه کنید ، سپس به آن روغن زیتون و روغن نارگیل اضافه کنید . ماسک آماده شده را از قسمت های میانی مو تا پایان روی موهایتان قرار دهید حدودا 30 دقیقه صبر کنید و سپس آن را شست و شو دهید . دقت کنید که این ماسک نباید به قسمت ابتدایی مو و پوست سر برخورد داشته باشد.

استفاده از مایونز

می توانید کمی مایونز را به پایانی موهایتان بمالید این ماده تاثیر به سزایی در جلوگیری و درمان موخوره دارد.

استفاده از ماسک موز

موز به دلیل داشتن روغن های طبیعی ، زینک ، آهن ، پتاسیم ، ویتامین های A ، C ، E ماده موثری برای تقویت مو و درمان آسیب های وارد شده به مو محسوب می گردد .

برای تهیه ماسک موز باید ابتدا پوره یک موز رسیده را تهییه کنید سپس آن را با ماست و آبلیمو مخلوط کنید . ماسک آماده شده را به مدت یک ساعت روی موهایتان (مخصوصا در قسمت های پایانیی مو) قرار دهید سپس آن را شست و شو دهید . در صورتی که از این روش دوبار در هفته بهره ببرید مطمئن باشید که موهایتان گرفتار موخوره نخواهند شد.

استفاده از ماسک تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین و اسید چرب فراوان ماده تقویتی بسیار موثری برای مو محسوب می گردد . برای تهییه این ماسم می توانید یک تخم مرغ را با کمی روغن زیتون و عسل مخلوط نموده و آن را بر روی موهای مرطوب قرار دهید . این ماسک هم برای درمان و هم برای پیشگیری از موخوره استفاده می گردد و بسیار موثر است.

از روغن ها برای درمان موخوره بهره ببرید

همونطور که بالا هم اشاره کردم اصلی ترین دلیل ایجاد موخوره خشکی مو هست که به هر دلیلی چربی طبیعی مو از بین میره و باعث ایجاد موخوره میشه. برای اینکه بتونید این مساله رو کنترل کنید و در واقع از ایجاد موخوره پیشگیری کنید بهتره که از روغن هایی مثل روغن زیتون و روغن بادام تلخ بهره ببرید. به این صورت که دستتون رو با روغن گیاهی که دوست دارید چرب کنید و به پایانی موهاتون بمالید به طوری که کمی چرب بشه. این کار میتونه از ایجاد موخوره جلوگیری کنه.

دو قاشق روغن زیتون رو با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و یک آووکادوی رسیده پوره شده رو بهش اضافه کنید. برای نتیجه بهتر میتونید روغن ها رو کمی ولرم کنید و بعد با پوره آووکادو مخلوط کنید و برای 30 دقیقه این ماسک مو رو از فسمت میانی تا پایانی موهاتون قرار بدید. این ماسک نباید به ریشه موها برخورد کنه. بعد از 30 دقیقه موهاتون رو با آب ولرم شستشو بدید. میتونید از اولین بار استفاده هم تاثیر عالی این ماسک رو روی ظاهر مو و براقیت موهاتون ببینید. بعلاوه میتونه تاثیر بسیار خوبی بر موخوره موها داشته باشه و از ایجادشون هم جلوگیری کنه.

چگونه از بروز موخوره جلوگیری کنیم؟

* موها را به هیچ وجه با آب داغ شست و شو ندهید و تا جایی که می توانید از آب ولرم بهره ببرید .

* بعد از استحمام موها را در حالت خیس و یا مرطوب شانه نزنید .

* اجازه دهید موها خود به خود خشک شوند و یا از یک حوله لطیف برای خشک کردن آن ها بهره ببرید .

* برای خشک کردن موها از سشوار استفاده نکنید .

* در صورت استفاده از سشوار قبل از سشوار کشیدن ، اندکی موهایتان را با روغن زیتون چرب کنید .

* از اتوی مو و یا وسایل فر نماینده مو که حرارت بسیار بالایی را به موها تحمیل می نمایند بیش از حد استفاده نکنید .

* از شامپوهایی که موهایتان را بیش از حد خشک می نمایند اجتناب کنید .

* از استفاده از رنگ های شیمیایی به صورت مکرر اجتناب کنید .

* از شست وشوی بیش از حد موها خودداری کنید و موهایتان را حداکثر هر دو روز یک بار بشویید .

منبع: سایت دکتردکتر

سایت بیتوته

سایت دونفره

منبع: راسخون
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1200

به "برترین راه های درمان و خلاصی از موخوره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین راه های درمان و خلاصی از موخوره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید