طرز تهیه سالاد لبو با پنیر فتا یا پنیر کبابی به همراه یک سس لذید

به گزارش رپید دانلود، سالاد لبو با پنیر یکی از خوشمزه ترین و یک است. سالاد چغندر قرمز و پنیر را می توانید با انواع مغزها، سبزیجات تازه، انواع پنیر صبحانه و چاشنی های مختلف درست کنید. اگر شما هم هوادار سالادهای مقوی، نو و متنوع هستید، با ما در این مقاله از در همراه باشید تا طرز تهیه سالاد لبو با پنیر را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه سالاد لبو با پنیر فتا یا پنیر کبابی به همراه یک سس لذید

مواد لازم برای تهیه سالاد لبو قرمز با پنیر فتا یا کبابی

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
پنیر کبابی گریل شده یا پنیر فتا250 گرم
نعنا تازه و ساطوری خرد شده1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
سیر1 حبه
روغن زیتون2 قاشق غذاخوری
لبو5 عدد
سرکه1 قاشق غذاخوری
مغز گردوبه میزان دلخواه
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه سالاد لبو قرمز با پنیر: 2 ساعت

مدت زمان لازم برای تهیه سالاد لبو با پنیر: 30 دقیقه

مراحل طرز تهیه سالاد لبو و پنیر فتا یا کبابی

طرز تهیه سالاد لبو با پنیر با استفاده از پنیر گریل شده یا پنیر فتا یا سایر دلخواه شما و بعلاوه، با سبزیجاتی مانند نعنا، آروگولا، گشنیز و اسفناج ممکن است.

مرحله اول: چغندرها را بپزید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد لبو با پنیر، باید لبوها را بپزید (). برای پخت لبو ابتدا چغندرها را با برس ظرفشویی یا با اسکاچ به خوبی بشویید تا همه گل ولای و آلودگی های آن تمیز گردد. سپس، چغندرها را با پوست در قابلمه مناسبی بگذارید و میزانی آب روی آن ها بریزید. حجم آب باید به میزان ای باشد که 2 سانتی متر یا دو بند انگشت بالاتر از چغندرها قرار بگیرد.

درب قابلمه را ببندید و قابلمه را روی حرارت میانه قرار دهید تا بجوشد. سپس، حرارت را ملایم کنید و حدود یک ساعت منتظر بمانید تا لبو کاملا بپزد. توجه داشته باشید، اگر می خواهید لبوی شما کاملا قرمز گردد نباید سرو و ته چغندرها را جدا کنید. کافی است ریشه های سبز رنگ را برش بزنید و لبو را در قابلمه بگذارید تا پخته گردد.

مرحله دوم: باقی مواد اولیه سالاد لبو با پنیر را آماده کنید

در این فاصله، مغز گردوها را به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. برگ های تر و تازه نعنا را از ساقه ها جدا کنید. سپس، برگ های نعنای تازه را هم به دقت بشویید و در سبد بریزید تا آب اضافی آن خارج گردد. پس از آن، نعنا را ساطوری کنید.

سیر شسته و بدون پوست را هم با استفاده از سیر له کن یا رنده ریز پوره کنید. اگر می خواهید از پنیر کبابی بهره ببرید آن را به صورت مکعبی برش بزنید. اگر هم می خواهید از پنیر فتا یا هر مدل پنیر صبحانه دیگر هم بهره ببرید آن را برش بزنید.

برای خرید مغز گردو، پنیر صبحانه و پنیر کبابی می توانید به روش های یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله سوم: از پخته شدن لبوها مطمئن شوید

در این مرحله از طرز تهیه سالاد لبو و پنیر، وقت آن است که از پخته شدن لبوها مطمئن شوید. برای این منظور، درب قابلمه را بردارید و با نوک چاقو روند پخت لبو را آنالیز کنید. اگر لبوها کاملا پخته بودند، حرارت را خاموش کنید و لبوها را بیرون بیاورید. مدتی صبر کنید تا کاملا خنک شوند.

مرحله چهارم: لبوها را برش بزنید

در ادامه، لبوها را پوست بگیرید و سر و ته آن ها را جدا کنید. لبوهای نرم و پخته شده را به صورت مکعبی در ابعاد نسبتا درشت خرد کنید یا با استفاده از ابزار مناسب، به شکل دلخواه قالب بزنید.

مرحله پنجم: سس سالاد را آماده کنید

حالا، سرکه، روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه و پوره سیر را در ظرف مناسبی با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب را چند دقیقه کنار بگذارید تا همه مواد فرصت آن را داشته باشند که کاملا طعم یکدیگر را بگیرند.

برای خرید سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله ششم: سس سالاد را با لبو ترکیب کنید

در این مرحله از طرز تهیه سالاد لبو قرمز باید کاسه مناسبی را انتخاب کنید و قطعات لبو و بعلاوه، سس سالاد که قبلا آماده کردید را در آن بریزید. این مواد را به خوبی هم بزنید و روی کاسه را با سلفون بپوشانید یا درپوش ظرف را بگذارید. این ظرف را برای 2 تا 3 ساعت در یخچال بگذارید تا لبوها کاملا طعم دار شوند.

مرحله هفتم: پنیر کبابی را آماده کنید

اگر می خواهید سالاد را با پنیر کبابی درست کنید، تابه مناسبی را انتخاب کنید و روی حرارت میانه بگذارید. پس از داغ شدن تابه، قطعات پنیر کبابی که قبلا برش زده بودید را داخل تابه بچینید. پنیرها را پشت و رو کنید تا اطراف آن به خوبی سرخ گردد. در صورت تمایل، برای آماده کردن پنیر کبابی می توانید از دستگاه گریل یا فر هم بهره ببرید.

مرحله هشتم: پنیر و نعنا را اضافه کنید

حالا، ظرف حاوی لبو و سس سالاد را از یخچال خارج نموده و پنیر کبابی یا پنیر فتا و نعنای ساطوری شده را به آن اضافه کنید. این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا همه مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

مرحله آخر: سالاد لبو با پنیر را سرو کنید

سالاد چغندر قرمز و پنیر را در ظرف سرو بریزید و با مغز گردو یا دیگر مغزیجات دلخواه و بعلاوه، با چند برگ نعنا یا گشنیز تازه تزیین کنید. این سالاد را می توانید به عنوان پیش غذا سرو نموده یا همراه با انواع غذاها نوش جان کنید.

نکات مهم در طرز تهیه سالاد لبو با پنیر

  • در طرز تهیه سالاد لبو با پنیر به دلخواه می توانید بادام زمینی، خلال بادام، بادام هندی و مغز تخمه آفتابگردان یا کدو را جایگزین مغز گردو نموده یا از ترکیب مغزیجات مختلف بهره ببرید.
  • برای درست کردن سالاد لبو قرمز با پنیر به جای نعنای تازه می توانید از برگ گشنیز تازه، اسفناج، آروگولا یا شوید تازه بهره ببرید. در صورت استفاده از اسفناج یا آروگولا احتیاجی نیست این سیزی ها را ساطوری کنید و بهتر است به صورت درسته در سالاد بهره ببرید.
  • بسته به ذائقه، برای تهیه سالاد لبو و پنیر می توانید از سرکه سیب، سرکه بالزامیک (طرز تهیه سرکه بالزامیک) یا سرکه انگور سفید یا قرمز (طرز تهیه سرکه انگور) بهره ببرید.
  • در صورت تمایل، می توانید میزانی پیاز قرمز خلالی شده را هم به دستور طرز تهیه سالاد لبو با پنیر اضافه کنید.
  • در صورت تمایل، می توانید سیر را از دستور تهیه سالاد لبو با پنیر حذف کنید.

بیشتر بخوانید:

فوت و فن های خوشمزه شدن سالاد لبو با پنیر

چاشنی سالاد لبو با پنیر چیست؟

چاشنی سالاد لبو با پنیر از ترکیب سرکه، روغن زیتون، پوره سیر (یا پودر سیر)، نمک و فلفل سیاه تشکیل می گردد. اما در صورت تمایل، می توانید آبغوره () یا آب نارنج را هم جایگزین انواع سرکه کنید.

در سالاد لبو با پنیر از چه سبزیجاتی می توانیم استفاده کنیم؟

نعنای تازه، گشنیز تازه، آروگولا، شوید تازه و اسفناج از رایج ترین سبزیجاتی هستند که می توانید در سالاد لبو و پنیر بریزید.

برای تهیه سالاد لبو با پنیر آیا می توانیم از سس دیگری هم استفاده کنیم؟

شما به دلخواه می توانید از انواع سس مانند سس هزار جزیره، سس ایتالیایی، سس ماست، سس خردل و هر نوع سس دیگری برای طعم دادن به این سالاد بهره ببرید.

روش نگهداری از سالاد لبو با پنیر چیست؟

سالاد لبو و پنیر را حتما در ظرف درپوشیده بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1665

به "طرز تهیه سالاد لبو با پنیر فتا یا پنیر کبابی به همراه یک سس لذید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد لبو با پنیر فتا یا پنیر کبابی به همراه یک سس لذید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید