بزرگترین تلسکوپ خورشیدی دنیا ساخته شد

به گزارش رپید دانلود، دانشمندان آموزشگاه علوم چین اعلام کردند که برای مشاهده بهتر و پیش بینی فعالیت خورشیدی، عظیم ترین تلسکوپ خورشیدی دنیا را ساخته اند.

بزرگترین تلسکوپ خورشیدی دنیا ساخته شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، دانشمندان آموزشگاه علوم چین اعلام کردند که برای مشاهده بهتر و پیش بینی فعالیت خورشیدی، نخستین تلسکوپ خورشیدی این کشور و عظیمترین آن در دنیا را ساخته اند.

تلسکوپ عظیم خورشیدی چین (CLST) با دیافراگم 1.8 متری توسط موسسه نوری و الکترونیک آموزشگاه ساخته شد؛ در بیانیه آموزشگاه آمده است که این تلسکوپ نخستین گروه از تصاویر با وضوح بالا از جو خورشیدی را در 10 دسامبر 2019 گرفت.

در سال های اخیر بسیاری از کشورها برای ساخت تلسکوپ های خورشیدی کوشش نموده اند؛ تلسکوپ های عظیم خورشیدی دنیا شامل یک تلسکوپ ساخته آمریکا و یک تسلکوپ دیگر که ساخته آلمان است، می شوند.

تصویرهای آزمایشی تلسکوپ خورشیدی DKIST ایالات متحده در ژانویه سال 2020 منتشر شد؛ DKIST می تواند خورشید را در طول موج های مرئی تا فروسرخ نزدیک به قابل رویت مشاهده کند و دارای یک آینه اصلی 4.24 متری در پیکربندی خارج از محور تلسکوپ گرگوری است که دیافراگم 4 متری روشن و بدون مانع را ارائه می دهد.

طبق گفته رائو چانگویی، سرپرست توسعه تلسکوپ خورشیدی چین، CLST به گروهی از سیستم های نوری سازگار، تشخیص میدان مغناطیسی و تشخیص میدان سرعت مجهز خواهد شد.

رائو گفت: در آینده از تلسکوپ خورشیدی برای مشاهده فعالیت خورشیدی استفاده می گردد و داده های تحقیق خورشیدی و پیش بینی شرایط هوا را ارائه می دهد.

ایالات متحده، ژاپن و بعضی از کشورهای توسعه یافته بیش از 130 فضاپیما برای نظارت ها و بازرسی های خورشیدی به فضا پرتاب نموده اند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 244

به "بزرگترین تلسکوپ خورشیدی دنیا ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین تلسکوپ خورشیدی دنیا ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید