ارتباط دانشگاه و اقتصاد، ایران را از رکود نجات می دهد

به گزارش رپید دانلود، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دوره ای هستیم که 85 درصد رمز موفقیت فعالیت شرکت های بزرگ جهان و صنایع دانش است، گفت: باید ارتباط دانشگاه با اقتصاد را برقرار کنیم.

ارتباط دانشگاه و اقتصاد، ایران را از رکود نجات می دهد

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش و نمایشگاه شتاب دهنده های آزاد که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار گردید ، گفت: آموزش عالی اگر در راه توسعه کشور نباشد نمی تواند صندلی خودش را در کشور پیدا کند. 80 سال است در کشور دانشگاه وارد کردیم اما هنوز نتوانستیم برای آن برنامه کاربردی ایجاد کنیم در واقع نتوانستیم دانشگاه را در خدمت به جامعه در بیاوریم.

وی اضافه نمود: این کشور افتخارش این است که تاریخ درخشان علمی دارد اما دانشگاه را به عنوان موجود ناقص الخلقه وارد کردند باید هر نهادی براساس احتیاج کشور ایجاد و توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مشکل این است که به عرصه فناوری و اجتماعی به عنوان یک رکن اساسی توجه نشده است، یادآور شد: بعد از جنگ با نرخ بالای بیکاری روبرو بودیم که باید برای برطرف آن راه های جدید را باز کنیم که مهمترین آن پژوهش است.

طهرانچی با تاکید بر اینکه ارتباط بین دانشگاه و اقتصاد می تواند رکود را نجات دهد نه اینکه نفت بفروشیم، گفت: جریان خودرو ما ثمره نزاع واردات و فراوری داخلی است اگر ما موشک با آخرین فناوری و تکنولوژی می سازیم بدون شک خودرو هم می توانیم طراحی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: باید رابطه بین دانشگاه و اقتصاد برقرار گردد چراکه در دوره ای هستیم که بین 75 تا 85 درصد یک شرکت دانش است. امروز بقای ما به توسعه و دانش است باید عالمانه حرکت کنیم در واقع ما با یک نگاه نو در ساختار آغاز کردیم که پژوهش و آموزش آن دانشجو محور است.

وی افزود: من معتقدم جریان آموزش و فناوری ربوکاب است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 93

به "ارتباط دانشگاه و اقتصاد، ایران را از رکود نجات می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط دانشگاه و اقتصاد، ایران را از رکود نجات می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید