اتحادیه اروپا درباره بلاروس نشست ویژه برگزار می نماید

به گزارش رپید دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آن لینده (Ann Linde) وزیر خارجه سوئد از برگزاری جلسه فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای روز آدینه اطلاع داد.

اتحادیه اروپا درباره بلاروس نشست ویژه برگزار می نماید

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گفته وی، هدف از این نشست، آنالیز تحریم های احتمالی علیه بلاروس است.

این در حالی است که روز گذشته، اتحادیه اروپا مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که موجب شد الکساندر لوکاشنکو برای ششمین دوره پیاپی بر مسند ریاست جمهوری این کشور تکیه بزند، نه آزادانه برگزار شده و نه عادلانه بوده است.

پس از سرانجام انتخابات یکشنبه گذشته، کمیسیون انتخابات بلاروس اظهار داشت الکساندر لوکاشنکو با کسب 80.2 درصد آرا، پیروز این انتخابات بوده است. انتشار این خبر اعتراضات گسترده ای را در سراسر بلاروس در پی داشت که تا به امروز دست کم یک کشته برجای گذاشته و 200 معترض نیز بازداشت شده اند.

به همین دلیل، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه ای به نمایندگی از کشورهای عضو تهدید کرد که این اتحادیه تدابیری را در قبال افرادی که عامل این خشونت واضح، دستگیری های غیرمجاز و جعل نتایج انتخابات هستند، اتخاذ خواهد نمود.

یک روز پیش از اعلام موضوع کمیسیون اروپا، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز ضمن ابراز شک و تردید درباره مشروعیت پیروزی الکساندر لوکاشنکو در این انتخابات، اظهار داشت که اتحادیه اروپا باید در تصمیم اخیر خود درباره لغو تحریم های بلاروس تجدیدنظر کند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با استناد به نشانه هایی از پیشرفت حاکمیت قانون در بلاروس، بر سر لغو بخش هایی از تحریم های این کشور موافقت نموده بودند. این تحریم ها چند شرکت تسلیحاتیکه رابطه نزدیکی با دولت بلاروس داشتند را هدف قرار داده بود و علاوه بر وضع ممنوعیت سفر برای 170 نفر، دارایی های آنها را نیز مسدود نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 494

به "اتحادیه اروپا درباره بلاروس نشست ویژه برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا درباره بلاروس نشست ویژه برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید