آموزش ساده شنای کرال سینه

به گزارش رپید دانلود، شنای کرال سینه یا سبک آزاد با دریافت آب جلوی بدن توسط دست ها و هل دادن آن به سمت عقب انجام می گردد. حرکت دستها به صورت تناوبی انجام می گردد، و پاها به صورت ضربدری به آب ضربه می زنند. یادگیری این نوع شنا کار دشواری نیست. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آموزش ساده شنای کرال سینه

کرال سینه قدیمی ترین روش حرکت رو به جلو در آب است که شباهت محسوسی به شنای قورباغه دارد؛ چراکه جنگجویان رومی از این متد برای انجام تمرینات شنای خود استفاده می کردند، روش های آنها شباهت زیادی به شنای امروزی داشته است؛ یک حرکت متناوب برای دست ها که با ضربه زنی ثابت پاها همراه است. کرال سینه سریعترین روش شنا است و امروزه تقریبا توسط همه شناگران در مسابقات آزاد شنا انجام می گردد.

حالت بدن در شنای کرال سینه

در این نوع شنا تا جایی که می توانید باید بدن خود را صاف و مستقیم نگه دارید، شکم نیز باید به سمت پایین جهت داشته باشد، این کار باعث می گردد با ایجاد یک کشش بدن به سمت جلو حرکت کند.

شرایط سر

سطح اب باید بر خط موی سر شما منطبق گردد، سر خود را پایین بگیرید و به کف استخر در چند متری جلوی بدن نگاه کنید. هر چه سر خود را بالا بیاورید و به بیرون از سطح آب نگاه کنید، کشش بیشتر شده و سرعت شنای شما کمتر می گردد.

تکنیک پاها

ضربه پاها به پایداری و شناور بودن بدن شما یاری می نماید، و تاثیر کمتری بر حرکت رو به جلو دارد. پاها به صورت متناوب به بالا و پایین ضربه می زنند. اصولا در هر نوع شنا، ایجاد هماهنگی بین حرکات دست و پا بسیار مهم است. توصیه می کنیم به ازای هر بار چرخش دستها 6 ضربه پا داشته باشید.

دست ها

دست ها به صورت متناوب برای تحقق سه فاز حرکتی چرخش دارند:

  • دریافت: دست باید با یک زاویه 45 درجه به آب وارد شده و تا جایی که می توانند به سمت جلو کشیده گردد.
  • هل دادن: بعد از خم کردن آرنج تا زاویه ای نزدیک به 90 درجه و حرکت رو به پایین آن، آب را به سمت عقب هل داده تا به بدن به سمت جلو حرکت کند.
  • ریکاوری: بعد از کامل شدن فاز هل دادن، ارنج را خم نموده تا دست از آب بیرون بیاید و برای حرکت رو به جلو آماده گردد.

تنفس

بعد از هر 2 یا چند ضربه پا سر را به کنار بچرخانید و نفس بکشید. شناگر باید هوای داخل شش ها را به درون آب وارد کند و برای نفس گیری سر خود را کمی به پهلو چرخانده و از خلا ایجاد شده برای عمل دم بهره ببرد. در حین بیرون آمدن سر، شناگر باید سریعا هوای تازه را به درون شش ها ببلعد.

منبع: Arenawaterinstinct

منبع: ستاره
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 725

به "آموزش ساده شنای کرال سینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساده شنای کرال سینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید