30 مدل جایگاه میز ناهارخوری چوبی جدید در رنگ های مختلف

به گزارش رپید دانلود، جایگاه میز ناهارخوری حتما نباید با خود میز ست باشد، بسیاری از طرح های امروزی در خانه های مدرن از جایگاه های متفاوت با میز استفاده می نمایند. اگر میزتان چوبی نیست، حتما نباید از جایگاه های غیر چوبی بهره ببرید. قرار دادن جایگاه های چوبی دور یک میز فایبرگلاس یا فلزی یا حتی شیشه ای، هیچ مسئله ای از بابت دیزاین و زیبایی ایجاد نمی کند. به عبارت دیگر شما می توانید جایگاه های چوبی با هر رنگ و طرحی را دور میزهای شیشه ای، استیل یا فایبرگلاس بهره ببرید. در این مطلب با چندین نمونه زیبا از جایگاه چوبی میز ناهارخوری آشنا خواهید شد که حرف های جدیدی برای گفتن دارند. چنین جایگاه هایی را می گردد در چیدمان های لوکس و همچنین چیدمان های مدرن و ساده نیز استفاده کرد. لطفا تا انتها مطلب همراه ما باشید.

30 مدل جایگاه میز ناهارخوری چوبی جدید در رنگ های مختلف

نکته ای که در این روش چیدمان وجود دارد این است که شاید جایگاه هایی که انتخاب کردید با میز به خوبی ست نشوند. از آنجایی که جایگاه مهم ترین عنصر در تزیین فضای غذاخوری است، باید توجه زیادی به این موضوع داشته باشید. در نتیجه قبل از خرید بهتر است به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. این نکات را به تفصیل در ادامه توضیح می دهم.

اندازه جایگاه

مهمترین وظیفه شما قبل از خرید جایگاه میز ناهارخوری، اطلاع از اندازه های استاندارد مثل ارتفاع است. به طور کلی اندازه مناسب برای ارتفاع جایگاه (تا نشیمنگاه)، 45 سانتی متر است. همچنین ارتفاع میز ناهارخوری نباید از 75 سانتی متر بیشتر باشد. در نتیجه اندازه مناسب بین نشیمنگاه جایگاه تا لبه پایین میز 30 سانتی متر است. همچنین اگر میزتان پایه های بزرگی دارد، حتما فضای کافی برای راحت قرار دریافت زانوها زیر میز را در نظر داشته باشید. برای چیدن جایگاه اطراف میز ناهارخوری، بهتر است بین جایگاه ها حدود 30 سانت از هر طرف فاصله بگذارید. اصولا میزهایی به طول 180 سانتی متر تا 6 جایگاه، میزهایی به طول 240 سانتی متر تا 8 جایگاه و میزهایی به طول 300 سانتی متر تا 10 جایگاه را به دور خود جای می دهند. با این کار یک فضای بسیار راحت و استاندارد برای میل غذا به صورت روزمره خواهید داشت.

بیش از 30 مدل لامپ آویز تزیینی مناسب میز اُپن و ناهارخوری

جایگاه چوبی بدون روکش و با روکش پارچه ای

جایگاه میز ناهارخوری در مدل های چوبی فارغ از اینکه روکش پارچه ای داشته باشند یا خیر بازهم زیبا و شیک دیده می شوند. مسلما جایگاه های روکش دار نسبت به جایگاه های چوبی بدون روکش راحت تر است. اما جایگاه های بدون روکش هم سبک ترند و هم کوچک تر. بنابراین اگر مشکل کمبود فضا دارید، استفاده از جایگاه های بدون روکش و ساده چوبی راحت تر است. از طرفی اگر فضای زیادی داشته و وقت بیشتری دور میز می گذرانید، استفاده از جایگاه های چوبی روکش دار مناسب تر است. توجه داشته باشید اگر جایگاه شما دارای دسته است، حتما 17 سانتی متر بین دسته جایگاه و لبه میز فاصله بگذارید.

میز ناهارخوری تاشو سپهر یاس ساده و کاربردی

روش ترکیب جایگاه ها

اگر علاقمند به ترکیب سبک ها و طرح های مختلف در یک مکان هستید، می توانید جایگاه میزناهارخوری را در شکل و حتی رنگ های گوناگون انتخاب کنید. یک ایده مناسب در این زمینه می تواند استفاده از تکنیک تضاد باشد. سعی کنید جایگاه ها را مثلا از لحاظ رنگی متضاد با یکدیگر انتخاب کنید. استفاده از تضاد دکوراسیون خانه را جذاب تر و جالب تر نشان می دهد. برای مثال رنگ های سفید و مشکی کنار هم جذابیت خاصی دارند. البته طراحان داخلی توصیه می نمایند بیشتر از سه نوع رنگ متفاوت در اطراف میز ناهارخوری چیده نگردد. نکته مهم دیگر استفاده از یک سبک خاص است. برای مثال اگر جایگاه ها همگی مدرن هستند بهتر است تمام جایگاه ها، طرحی مدرن و ساده داشته باشند. اگر دکوراسیون روستیک است استفاده از جایگاه های چوبی با ظاهر سنتی و کهنه اما با رنگ های متفاوت گزینه ایده آلی محسوب می گردد.

یک ایده عالی دیگر برای ترکیب جایگاه ها، استفاده از نیمکت در کنار جایگاه های معمولی است. از آنجایی که بیشتر اوقات میزناهارخوری به دیوار چفت می گردد، وجود یک جایگاه نیمکتی در سمت دیوار که زیر میز قرار بگیرد فکری هوشمندانه است. جایگاه میز ناهارخوری از نوع نیمکتی خیلی عالی با جایگاه های دیگر مچ می گردد و نباید نگران ظاهر نامتقارن آنها باشید.

40 مدل میز ناهارخوری بیضی شکل در طرح های مدرن و کمجا

جایگاه های مناسب چیدمان پلان باز

امروزه بیشتر خانه های آپارتمانی طراحی پلان باز دارند، به این معنی که تمام فضاهای خانه به هم متصل بوده و همه به یگدیگر دید دارند. از این رو انتخاب جایگاه میزناهارخوری باید طوری باشد که با سایر مبلمان خانه اندکی هم شباهت داشته باشد. این کار به حفظ هارمونی دکوراسیون یاری شایانی می نماید. اما برای این کار نیازی نیست حتما تمام جایگاه ها را دقیقا مشابه مبلمان منزل انتخاب کنید، همینکه اندکی شباهت مثلا بین الگوها یا طرح روکش پارچه جایگاه باشد کفایت می نماید. برای مثال می توانید پارچه جایگاه میز ناهارخوری را با پارچه یا طرح جایگاه میز اپن یکسان یا مشابه انتخاب کنید. شکل های زیر بخوبی این موضوع را نشان می دهند.

منبع: اتاق
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 474

به "30 مدل جایگاه میز ناهارخوری چوبی جدید در رنگ های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 مدل جایگاه میز ناهارخوری چوبی جدید در رنگ های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید