10 کشف حیات وحش در سال 2021 چه بود؟

به گزارش رپید دانلود، در سال 2021 اتفاقات جالبی در حوزه حیات وحش در سراسر دنیا رخ داد که آن ها را از نظر می گذرانید.

10 کشف حیات وحش در سال 2021 چه بود؟

به گزارشخبرنگاران، بزرگ ترین اکتشافات بشر در سال 2021 در حوزه حیات وحش:

بکرزایی پرندگان کالیفرنیا

پرنده های موسوم به کندور باز هم پدیده بکرزایی را در این استان آمریکا به وجود آوردند. بکرزایینوعی فراوری مثل است که در آن از یک تخمک لقاح نیافته، یک موجود زنده کامل به وجود می آید. یعنی پرنده بدون داشتن جفت تخم می گذارد و جوجه به وجود می آید.

اگرچه پارتنوژنز می تواند به عنوان یک قایق نجات برای گونه های کمیاب در زمانی که جفت کمیاب است، عمل کند، اما می تواند جنبه های منفی نیز داشته باشد، مانند کاهش تنوع ژنتیکی.

ابتلای گوزن های وحشی به کرونا

از ابتدای همه گیری کرونا بحث بر سر ابتلای حیواناتی نظیر گربه و سگ به کرونا بسیار زیاد بود، اما در سال 2021 پدیده دیگری رخ داد، ابتلای گوزن ها به کرونا. این اتفاق در آیوا در شمال آمریکا رخ داد. خون بعضی از این گوزن ها آزمایش و تعیین شد که آن ها حاوی آنتی بادی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هستند.

کشف کوچک ترین خزنده جهان

در ماه فوریه محققان گونه تازهی از آفتاب پرست در جنگلی در شمال ماداگاسکار را کشف کردند که بسیار کوچک بود.

این آفتاب پرست نانا نام دارد و به میزان یک تخمه آفتابگردان است و به این ترتیب کوچکترین خزنده روی زمین نام گرفت.

یافتن چنین خزنده کوچکی سوالات جالبی را در خصوص محدودیت های پایین میزان بدن در مهره داران ایجاد می نماید. دانشمندان می گویند که این بعلاوه تنوع زیستی شگفت انگیز و بسیار در معرض خطر ماداگاسکار را برجسته می نماید. کاشفان آن گمان می نمایند که آفتاب پرست به زودی در لیست در معرض خطر انقراض قرار خواهد گرفت.

شبیه سازی موش سیاه

دانشمندان برای نجات یک گونه دیگر در خطر انقراض با استفاده از سلول های حفظ شده یک حیوان وحشی که مدت ها مرده بود، یک موش سر سیاه (بعلاوه شناخته شده به نام پا سیاه) را شبیه سازی کردند. این اولین بار است که گونه های بومی در معرض خطر انقراض در ایالات متحده شبیه سازی می شوند. این دستاورد که در فوریه اعلام شد، یک پیشرفت بزرگ است، زیرا تنها حدود 500 موش سر سیاه پای سیاه به جای مانده است.

کانون تنوع زنبور عسل در جهان پیدا شد

دره سان برناردینو در میان آریزونا و مکزیک، یکی از مهم ترین تالاب های داخلی در جنوب غربی ایالات متحده است.

در ماه آوریل 497 گونه زنبور در این دره یافت شد.

این بزرگ ترین کانون زنبوری با این تعداد از گونه های زنبوری در جهان است.

فیل ها در حال تکامل هستند

آزمایشات تازه نشان می دهد که فیل های موزامبیک در حال تکامل هستند و این تکامل در واقع در حال حذف عاج آنهاست. فیل های بدون عاج شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند و این ساده ترین شرح برای حذف تدریجی عاج از بدن فیل های حداقل کشور موزامبیک است.

اسب ها و الاغ های وحشی چاه های بیابانی حفر می نمایند

هر چقدر زمان می گذرد بیشتر ثابت می گردد اسب ها و الاغ های وحشی چه توانایی های دارند.

این حیوانات قادر هستند که چاه های عمیق در دل صحرا و بیابان حفر نمایند، چیزی که پیش از این از چشم انسان دور مانده بود. آن ها این چاه های عمیق را که تا شش متر هم می رسند برای رسیدن به آب حفر می نمایند.

حلزون های دریایی سر خود را جدا می نمایند

پدیده دیگری که در میان حیوانات در سال 2021 کشف شد این است که راب ها و یا همان حلزون های دریایی سر خود را در زمانی که احساس نمایند رو به زوال هستند، قطع می نمایند.

سپس هر سر تکه تکه شده می تواند یک بدن کاملاً تازه را بازسازی کند.

این موجودات بعلاوه غیرعادی هستند، زیرا می توانند کلروپلاست ها را از جلبک ها بدزدند و به طور بالقوه انرژی را از خورشید در بدن خود برداشت نمایند.

مهاجرت نهنگ ها رکورد زد

بر اساس مطالعه ای که در ژوئن منتشر شد، یک نهنگ خاکستری رکورد جهانی یک مهره دار دریایی را به نام خود ثبت کرد و بیش از 16 هزار و 700 مایل را در نیمه راه دور جهان طی کرد. سیتاس نر که در سال 2013 در نامیبیا مشاهده شد، بعلاوه اولین نهنگ خاکستری است که در نیمکره جنوبی مشاهده شده است. این مانند این است که یک خرس قطبی از قطب شمال خود را به پاریس مرکز فرانسه برساند.

مورچه می تواند مغز خود را کوچک نموده و دوباره رشد دهند

مورچه های جهنده هندی، گونه ای با آرواره هایی مانند فورسپس و چشم های سیاه بزرگ که در جنگل های امتداد سواحل غربی هند زندگی می نمایند، می توانند مغز خود را کوچک نمایند و سپس دوباره آن را رشد بدهند.

منبع: جام جم آنلاین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1285

به "10 کشف حیات وحش در سال 2021 چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کشف حیات وحش در سال 2021 چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید