چگونه سقف خانه را بلندتر نشان دهیم!

به گزارش رپید دانلود، امروزه با گسترش شهر نشینی، افراد بسیاری در آپارتمان ها زندگی می نمایند. در بیش تر مواقع آپارتمان ها کوچک بوده و سقف آن ها نیز کوتاه می باشد. راهکارهای زیادی برای تغییر در ساخت داخلی آپارتمان ها وجود دارد اما امکان بلندتر کردن سقف با استفاده از روش های معماری وجود ندارد. اما این امکان وجود دارد که با استفاده از راهکارهای هوشمندانه ای سقف خانه را بلندتر از آن چه که هست نشان داد. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، آموزش روش بلندتر نشان دادن سقف خانه می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه سقف خانه را بلندتر نشان دهیم!

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

روش اول: رنگ آمیزی

رنگ آمیزی سقف با استفاده از رنگ سفید یا انواع رنگ های روشن

استفاده از تکنیک رنگ آمیزی یکی از مقرون به صرفه رین راهکارها برای بزرگ تر نشان دادن اتاق و بلندتر نشان دادن سقف می باشد. از این رو طراحان داخلی استفاده از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی اتاق های کوچک و یا اتاق هایی که از سقف کوتاهی برخوردارند، توصیه می نمایند. اما در این زمینه استثناهایی نیز وجود دارد:

  • اگر تمایل به استفاده از طیف رنگ های تیره برای رنگ آمیزی این گونه اتاق ها دارید، از استفاده رنگ سفید برای رنگ آمیزی سقف اجتناب کنید. چرا که انجام این کار باعث می گردد سقف کوتاه تر از آن چه که هست نمایش داده گردد. در صورت استفاده از رنگ های تیره در رنگ آمیزی اتاق، بهتر است از یک رنگ که طیف روشن تری نسبت به رنگ دیوارها دارد، استفاده نمایید.
  • استفاده از رنگ آبی کم رنگ نیز می تواند در بلندتر نشان دادن سقف نقش موثری داشته باشد.

استفاده از رنگ های مات به جای رنگ های براق

از دیگر نکات مهمی که در هنگام رنگ آمیزی سقف کوتاه باید به یاد داشته باشید، استفاده از رنگ های مات به جای رنگ براق می باشد. استفاده از رنگ های مات توجه افراد را جلب نکرده و همین امر باعث می گردد کوتاه بودن سقف نمایان نگردد. اما استفاده از رنگ های براق نقص ها را بیش تر نشان می دهد.

رنگ آمیزی قرنیز سقفی و گچ بری سقف

استفاده از رنگ مشابه رنگ سقف برای رنگ آمیزی قرنیز سقفی یا گچ بری ها می تواند از دیگر راهکارهای بلندتر نشان دادن سقف در نظر گرفته گردد. اگر رنگ سقف و دیوارها متفاوت می باشد، بهتر است از یک رنگ با طیفی بین دو رنگ دیوار و سقف استفاده نمایید.

رنگ آمیزی به صورت خطوط عمودی

رنگ آمیزی به صورت خطوط عمودی با استفاده از دو رنگ که کنتراست بالایی ایجاد می نمایند می تواند در بلندتر نشان دادن سقف به شما یاری کند. علاوه بر استفاده از روش رنگ آمیزی می توانید از کاغذ دیواری با خطوط عمودی استفاده نمایید.

روش دوم: طراحی دیوار و پنجره

استفاده از تابلوهای عمودی بلند

استفاده از تابلوهای هنری عمودی شکل می تواند گزینه ای مناسب برای بلندتر نشان دادن سقف باشد. هرچه استفاده از المان های عمودی شکل در اتاق بیش تر باشد، طول سقف بلند تر به نظر می آید.

  • بهتر است تابلوها در نزدیک ترین قسمت به سقف نصب شوند. هم چنین از تابلوهایی در ابعاد بزرگ برای انجام این کار استفاده نمایید.

استفاده از آینه

همان طور که در مطالب قبلی ما به این نکته اشاره شده است، آینه با بازتاب نور می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق به شما یاری نمایند. بد نیست بدانید استفاده از آینه های عمودی شکل می تواند در بلندتر نشان دادن سقف نیز به شما یاری کند.

نصب پرده از لبه سقف

از نصب میله پرده در لبه سقف اطمینان حاصل کنید. هم چنین توجه داشته باشید که طول پرده از سقف تا کف باشد.

  • اگر پرده تنها المان الگودار در طراحی اتاق می باشد، بهتر است از از نمونه ای با الگوهای غالب و بزرگ استفاده نمایید.
  • در صورت امکان، عدم استفاده از پرده نیز می تواند با افزایش نور ورودی به بلندتر نشان دادن سقف اتاق یاری کند.

استفاده از شلف دیواری در نزدیک سقف

از دیگر راهکارهایی که می توان از آن برای بلندتر نشان دادن سقف استفاده کرد، نصب شلف نزدیک به سقف می باشد.

روش سوم: نحوه طراحی دکوراسیون اتاق

استفاده از مبلمان پایه کوتاه

استفاده از مبلمان و میزی که پایه کوتاه داشته باشد، می تواند به بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق و در کنار آن بلندتر نشان دادن سقف به شما یاری کند.

  • بهتر است برای انتخاب مبلمان، نمونه ای از آن ها که از رنگ های روشن برخوردارند استفاده نمایید.

استفاده از وسایل روشنایی مناسب

استفاده از آباژورهای پایه دار که نور آن ها به سمت بالا می باشد، باعث بلندتر نشان دادن سقف می گردد.

استفاده از وسایل تزئینی بلند

استفاده از انواع المان های تزئینی بلند مانند شمع، گلدان های بلند و غیره نکته کلیدی است که علاوه بر زیبایی اتاق می تواند باعث بلندتر نشان دادن سقف نیز گردد. بهتر است است این گونه المان ها را در گوشه اتاق قرار دهید.

استفاده از فرش با رنگ غالب

استفاده از فرشی که از رنگ و الگوهای غالب در طراحی آن ها استفاده شده است، می تواند باعث جلب توجه افراد شده و همین امر باعث می گردد که کوتاه بودن سقف چندان به چشم نیاید. اگر از فرشی با این ویژگی در طراحی اتاق استفاده کردید، بهتر است سایر المان ها از طراحی ساده ای برخوردار باشند.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداختیم، آموزش راهکارهایی در جهت بلندتر نشان دادن سقف اتاق می باشد. استفاده از این راهکارها هزینه ای در بر نداشته و می تواند تاثیرگذاری فراوانی داشته باشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 81

به "چگونه سقف خانه را بلندتر نشان دهیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سقف خانه را بلندتر نشان دهیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید