ژیوار از روستاهای تاریخی و زیبای کردستان، تصاویر

به گزارش رپید دانلود، این روستا که در میان دره ای سرسبز و خوش منظره واقع شده، بدلیل سبک معماری پلکانی منازل ساکنانش از شهرت فراوانی میان گردشگران و کسانی که بلیط هواپیما خرید می نمایند برخوردار است.

ژیوار از روستاهای تاریخی و زیبای کردستان، تصاویر

چرا بازدید از روستای ژیوار پیشنهاد می گردد؟

روستای ژیوار یکی از زیباترین روستاهای استان کردستان و کشورمان است.

مناظر تاریخی و طبیعی بسیاری را در خود جای داده است.

معماری پلکانی این روستا سبب شده که به ماسوله کردستان شهرت یابد.

بازدید از این مکان فرصت آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم ساکنین یکی از کهن ترین روستاهای کردستان را برای ما فراهم می نماید.

مکانی بسیار مناسب برای ثبت تصاویری شگفت انگیز از طبیعت است.

آشنایی با روستای ژیوار

بی دلیل نیست که نام ژیوار به معنای زندگی را بر آن نهاده اند، حیات و سرزندگی در جای جای روستای ژیوار جریان دارد: از گیاهان سرسبزی که از دل صخره های سخت روئیده اند گرفته تا مردم صبوری که سرمای سوزان و طاقت فرسای کوهستان را به امید آمدن روزهای زیبا و بهاری تاب می آورند، ژیوار معنای حقیقی زندگی را به ما می آموزد. ساکنین ژیوار با منازل پلکانی خود زندگی در کنار یکدیگر را به ما می آموزند و با پاکیزه نگه داشتن محل زندگی خود به ما مهربانی و احترام به تنها سرمایه آدمی، طبیعت را درس می دهند.

اماکن دیدنی روستای ژیوار

اگر عاشق طبیعت هستید، عاشق روستای ژیوار خواهید شد. از باغ های شگفت انگیز انگور، انار و انجیر گرفته تا جنگل های انبوه و دره های سرسبز، روستای ژیوار مجموعه کاملی از زیبایی های طبیعت را پیشکش بازدیدنمایندگان می نماید.

یکی از دیدنی های این روستای شگفت انگیز، رودخانه تماشایی و خروشانی به نام سیروان است که از غرب ژیوار گذر نموده و با عبور از مناطق مختلف این روستای شگفت انگیز، سرسبزی و آبادانی را برای اهالی این منطقه به ارمغان می آورد. برفراز این رودخانه، پلی تاریخی قرار گرفته که به ادعای بسیاری از ساکنین این مکان حدود صد سال قدمت دارد.

این پل که آثار جراحات جنگ تحمیلی و گذر زمان را بر تن دارد، پل دو آب نام دارد. جالب است بدانید که دلیل نامگذاری این پل به دو آب، قرار دریافت آن درست در نقطه تلاقی آب های دو رودخانه سیروان و چم پاوه است. اندکی دورتر از پل دو آب، کوه های کوسالان و شاه کوه که بخشی از رشته کوه های زاگرس محسوب می شوند، قرار دارند.

این کوه های سر به فلک کشیده و زیبا که دست کم 3400 متر از سطح دریا ارتفاع دارند، از مناظر چنان خیره نماینده و زیبایی برخوردارند که نفس بازدیدنمایندگان را در سینه حبس می نمایند. وجود گونه های خاص گیاهی و جانوری و همچنین مراتع و ییلاقات وسیع در این مکان سبب گشته که این بخش از روستای ژیوار جز بکرترین و سرسبزترین مناطق این روستا بشمار آید.

آب و هوای روستای ژیوار

همان طور که گفته شد، روستای ژیوار در منطقه ای کوهستانی واقع شده است؛ این بدان معناست که این روستا زمستانی بسیار سخت و سخت و بهاری سرسبز و زیبا دارد. حتی تابستان روستای ژیوار نیز بسیار دلپذیر بوده و برای گشت و گذار در طبیعت بسیار مناسب است. اما چیزی که ژیوار را نسبت به سایر مناطق کشورمان مجزا می نماید، آب و هوای پاک و دل انگیز این روستاست. موقعیت مکانی و صعب العبور بودن روستا سبب شده است که از آلودگی های زیست محیطی دور بوده و هوای بسیار پاکیزه و تمیزی داشته باشد.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از روستای ژیوار چقدر است؟

برای لذت بردن از مناظر رویایی این روستا و طبیعت گردی در مناطق بکر و سرسبز آن باید دست کم یک شبانه روز در آن اقامت کنید. ناگفته نماند که بازدید از ماسوله کردستان هیچ هزینه ای را برای شما در برنخواهد داشت.

فصل مناسب برای بازدید از روستای ژیوار چه زمانی است؟

بسته به اینکه به چه منظور قصد دارید از این روستا بازدید کند، زمان مناسب برای سفر شما می تواند متفاوت باشد.

اگر قصد دارید در طبیعت سرسبز این مکان به گشت و گذار بپردازید و از مناظر رنگارنگ و زیبای بهاری لذت ببرید، طبیعتا فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از روستای ژیوار است. اما اگر دوست دارید در گرمای تابستان، به مکانی خنک و خوش آب و هوا سفر کنید، روستای ژیوار می تواند میزبانی بسیار شایسته برای اقامت شما باشد. اما اگر به تفریحات زمستانی علاقه دارید، فصل زمستان زمان بسیار مناسبی برای سفر به این مکان است.

چگونه به روستای ژیوار برویم؟

دسترسی به این مکان اندکی سخت است. جاده اورامان بهترین جهت برای دسترسی به روستای ژیوار است. در ایامی که تردد در جاده اورامان ممکن نیست، باید با استفاده از خودرویی شاسی بلند و توانمند از جاده پرفراز و نشیب پاوه به سمت این روستا حرکت کنید.

در نزدیکی روستای ژیوار از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

روستای گردشگری سلین سروآباد: 6 کیلومتر

روستای مریوان: 80 کیلومتر

مجتمع ورزشی زاگرس: 80 کیلومتر

دریاچه زریبار: 84 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی روستای ژیوار برای اقامت وجود دارد؟

اقامتگاه بومگردی سلین: 5.8 کیلومتر

هتل سلین: 7.3 کیلومتر

اقامتگاه خانه مسافران: 15.5 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به روستای ژیوار هستند؟

رستوران ژمان کباب: 6.5 کیلومتر

کبابی کوگا: 15.6 کیلومتر

قصابی و کبابی پیرشالیار: 15.6 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 532

به "ژیوار از روستاهای تاریخی و زیبای کردستان، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژیوار از روستاهای تاریخی و زیبای کردستان، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید