پرسپولیس، ثروتمند خانه به دوش!

به گزارش رپید دانلود، باشگاه پرسپولیس با وجود در اختیار داشتن مجموعه ورزشی درفشی فر، نه تنها برای تمرین نمی تواند از ان استفاده کند بلکه نمی تواند از آن سود اقتصادی لازم را هم ببرد.

پرسپولیس، ثروتمند خانه به دوش!

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، باشگاه پرسپولیس که در سال های اخیر با بحران های اقتصادی بزرگی دست و پنجه نرم نموده و حالا هم با وجود قهرمانی های متعدد در لیگ و نایب قهرمانی در آسیا با پول های قرضی اداره می گردد، از نظر دارایی های زیرساختی یکی از باشگاه های ثروتمند ایرانی محسوب می گردد که به دلیل ضعف های مدیرتی عملا سودی از دارایی خود نمی برد.

استادیوم درفشی فر که دوره مدیریت رویانیان به پرسپولیس هدیه شد، طی سال ها محل تمرین این تیم بود اما بعد از از بین رفتن چمن این مجموعه، عملا دیگر مورد استفاده تیم قرار نگرفت. در دوره مدیریت حمیدرضا گرشاسبی، طرح هایی برای ساخت زمین چمن طبیعی در این مجموعه در دست اقدام بود اما ناگهان تصمیم مدیران تغییرکرد تا باشگاه با یاری اداره ورزش و جوانان استان تهران، اقدام به طرح ریزی و اجرای چمن مصنوعی در استادیوم درفشی فر کند. این طرح البته با تامین بودجه کافی همراه نبود تا اینکه باشگاه مجبور شد اجرای باقی مانده پروژه را به پیمانکاری واگذار کند و در قبال آن هم این مجموعه را برای 5 سال با هزینه اندک به این پیمانکار اجاره دهد.

بر اساس اطلاعاتی که مقام های مطلع در این زمینه در اختیار خبرنگاران قرار داده اند، در زمان اجرای پروژه چمن مصنوعی در استادیوم درفشی فر، باشگاه با مشکل اقتصادی روبرو می گردد و از این رو، پس از برگزاری مزایده، استادیوم را به شرکتی اجاره می دهد تا این شرکت پس از تامین بودجه لازم برای اتمام پروژه، ماهیانه 23 میلیون تومان هم اجاره پرداخت کند که به این مبلغ هم سالانه 10 درصد اضافه می گردد. در واقع باشگاه پرسپولیس که درحال حاضر سند مالکیت این استادیوم را هم به نام خود دریافت نموده، سالانه کمتر از 300 میلیون تومان از استادیوم درفشی فر درآمد دارد. نکته عجیب ماجرا اینجاست که این مجموعه 18 هزار و 42 متری، در منطقه جنت آباد تهران چند صد میلیارد تومان ارزش دارد و میزان درآمد باشگاه از این مکان، با ارزش آن همخوانی ندارد.

پرسپولیس در حالی درآمد ناچیزی از استادیوم متعلق به خود دارد که تیم فوتبال این باشگاه از کیفیت زمین تمرین خوبی در استادیوم شهید کاظمی بهره نمی برد و گاهی مجبور است در مجموعه های ورزشی دیگر تمرین کند و چون درفشی فر چمن مصنوعی شده، تیم پرسپولیس نمی تواند روی این زمین تمرین کند و به همین خاطر برای هر جلسه تمرین حدود 5 میلیون تومان پرداخت می نماید تا از مجموعه های ورزشی دیگری استفاده کند. این یعنی مجموعه ورزشی که دائم صحبت از آن به عنوان دارایی باشگاه پرسپولیس می گردد، نه تنها سود اقتصادی چندانی برای باشگاه ندارد، بلکه به خاطر تصمیم های مدیریتی غلط، تیم فوتبال این باشگاه هم نمی تواند از آن برای تمرین بهره ببرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 904

به "پرسپولیس، ثروتمند خانه به دوش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس، ثروتمند خانه به دوش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید