پرستار سالمند در منزل و آنچه در خصوص او باید بدانیم

به گزارش رپید دانلود، پرستار سالمند کیست و اینکه چه وظایفی دارد سؤالی است که در ذهن بسیاری از ما همچنان مبهم است.

پرستار سالمند در منزل و آنچه در خصوص او باید بدانیم

جهت دریافت خدمات اجرای فضای سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام خدمات پرستاری عاطفه، هنوز بسیاری از ما به درستی با شغل پرستار سالمند آشنایی نداریم. در بسیاری از کشورهای خارجی و همچنین در ایران افراد زیادی به شغل پرستاری و نگهداری از سالمندان در منزل مشغول به کار هستند. در این متن سعی داریم تا بیشتر در خصوص این شغل و وظایف یک پرستار سالمند در منزل بدانیم، پس با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

پرستار سالمند همان طور که از اسمش پیداست وظیفه نگهداری سالمند در منزل را به عهده دارد. افرادی که به این کار مشغول هستند به صورت ساعتی (پاره وقت) و یا شبانه روزی (تمام وقت) در خانه اشخاص کهنسال به ایشان خدمات پرستاری و مراقبتی ارائه می دهند. تعداد زیادی از این پرستارها تحصیلات خاصی ندارند و صرفاً به صورت تجربی کارهای مراقبتی همچون شستشو و استحمام و یادآوری به موقع دارو و حتی پختن غذا و کارهای منزل را انجام می دهند. بعضی دیگر دارای مدرک بهیاری بوده و علاوه بر کارهای فوق، اقدامات درمانی ساده در منزل همچون، تزریقات، تعویض سوند و تعویض پانسمان و یا حتی فیزیوتراپی را هم انجام خواهند داد.

بعضی از پرستارانی که مدرک تخصصی دارند، می توانند گزارشات شرایط بیمار را برای پزشک معالج به صورت دوره ای تهیه نمایند، مواردی همچون اندازه گیری فشار و قند خون ازجمله این پایش های روزانه خواهد بود.

در بیشتر اوقات تمایل خانواده فرد سالمند در این است که پرستار سالمند علاوه بر نگهداری و مراقبت از شخص سالمند به انجام امور منزل، آشپزی و نظافت و مرتب کردن خانه نیز بپردازد. گاهی اموری همچون خرید برای خانه و یا امور اداری نیز با اجازه مستقیم از خانواده توسط پرستار محقق می گردد.

پس همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم بسیاری از شرایط و وظایف این شغل و حتی زمان کاری آن به صورت توافقی بین پرستار و کارفرما معین می گردد. اکیداً توصیه می گردد که برای استخدام یک پرستار سالمند خوب از مؤسسات دارای مجوز یاری بگیرید. این مؤسسات همچون مرکز خدمات پرستاری در منزل عاطفه با توجه به سابقه زیاد در این زمینه به خوبی فراز و نشیب این شغل را می دانند و طبق تجربه می توانند در این مورد به شما مشاوره دهند و یک پرستار و مراقب سالمند مناسب را به شما معرفی نمایند. علاوه براین در صورت هرگونه مشکل می توانند پرستار را به سرعت جایگزین نمایند. دقت کنید برای اینکه کارشناسان مراکز بتوانند به بهترین نحو به شما در زمینهٔ انتخاب نگهدار سالمند مشاوره دهند، شرایط جسمانی، حتی اخلاقیات و شرایط روحی او را به آن ها اطلاع دهید.

نکته مهم دیگر در خصوص این مراکز معتبر این است که آن ها با غربالگری و روش های اصولی افراد باصلاحیت برای این شغل را آموزش داده و افراد باتجربه و مطمئن را به شما معرفی خواهند کرد و دیگر نگران مسائل عدم اعتماد نخواهید بود. علاوه بر این تعرفه معینی با توجه به شرایط سالمند شما، مثل پوشکی بودن سالمند و یا مسائل حرکتی و حتی فاصله محل زندگی پرستار تا خانه شما و وظایفی که بر عهده او خواهد بود خواهند داشت.

همان طور که در بالا گفته شد، شما می توانید به صورت ساعتی و یا شبانه روزی درخواست اعزام پرستار داشته باشید و می توانید قراردادهای طولانی مدت هم به صورت چندماهه و حتی یک ساله با ایشان ببندید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 72

به "پرستار سالمند در منزل و آنچه در خصوص او باید بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرستار سالمند در منزل و آنچه در خصوص او باید بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید