همه پرسیریاضت مالی یونان

به گزارش رپید دانلود، خبرنگاران: یونانی ها برای تصمیم گیری در خصوص پذیرش یا رد پیشنهاد وام دهندگان بین المللی در مقابل اعمال ریاضت های مالی بیشتر، از امروز صبح پای صندوق های رأی رفتند.

همه پرسیریاضت مالی یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یونانی ها امروز یکشنبه با آمدن پای صندق های رأی در خصوص پذیرش گزینه ریاضت اقتصادی در مقابل یاری های بین المللی تصمیم گیری و تعیین خواهند کرد که آیا ناحیه پولی یورو را پس از هفت سال تحمل محنت اقتصادی ترک خواهند کرد یا خیر.

با توجه به تعطیل شدن بانک های یونانی و تهدیدهای موجود مبنی بر وقوع یک فاجعه اقتصادی، آرای موافقان و مخالفان بسیار به هم نزدیک است و محتمل است نتیجه همه پرسی به نتیجه چندان تعیینی که بتواند به طور قطعی تکلیف خاصی را که مدنظر وام دهندگان بین المللی است، مشخص نکند.

یونانی ها هم اکنون در خصوص پذیرش پیشنهاد وام دهندگان بین المللی که به گفته الکسیس تسیپراس، نخست وزیر این کشور به مثابه تحقیر است و خواستار رد آن از سوی مردم است، دچار شکاف شده اند و یک دوقطبی در جامعه شکل گرفته است. سرمایه گذاران و سیاست گذاران اروپایی می گویند که رد این پیشنهاد در همه پرسی ممکن است یونان را در راستا خروج از حوزه پولی یورو قرار دهد و اقتصاد دنیای و بازارهای اقتصادی را بی ثبات کند.

تسیپراس پیشتر خطاب به هزاران مشارکت کننده در راهپیمایی حامیان رأی نه در آتن گفته بود: روز یکشنبه، ما باید پیغام دموکراسی و حیثیت خود را به دنیا ارسال کنیم.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 272

به "همه پرسیریاضت مالی یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه پرسیریاضت مالی یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید