تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا
به گزارش رپید دانلود، چنانچه علاقمند به تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا هستید، با ما در این پست از خبرنگاران همراه باشید تا با دانشگاه ها، هزینه تحصیل و سایر موارد دیگر بیشتر آشنا شوید. می توان با قطعیت گفت که تحصیل در این کشور فرصت های بی نظیری را پیش روی متقاضیان قرار می دهد.

دیجیتال مارکتینگ در کانادا
با استفاده بیش از پیش از اینترنت و ظهور شبکه های اجتماعی و بعلاوه اپلیکیشن های تلفن همراه، نوع تعامل افراد با شرکت ها بسیار دستخوش تغییر شده است. ماهیت بازاریابی با ظهور اینترنت شکل گرفته و بسیاری از شرکت ها در کشور کانادا و حتی جهان به اهمیت استراتژی بازاریابی دیجیتال پی برده اند. از این رو تقاضا برای متخصصان فعال در این حوزه در کانادا بسیار زیاد است.
متقاضیان تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ برای تحصیل در کانادا این فرصت را خواهند داشت تا در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش های مختلفی به ادامه تحصیل مشغول شده و به کسب مهارت بپردازند. فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور امکان انجام کارهای گوناگونی را در استان های کبک، انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا خواهند داشت.
تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا کارشناسی ارشد
با بیش از 35.32 میلیون کاربر اینترنت، کانادا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک بازار داغ برای محتوای دیجیتال و تبلیغات است. این رشته فرصت های زیادی را جهت تحصیل و کار برای دانشجویان بین المللی ایجاد می نماید. تحصیل کارشناسی ارشد در رشته دیجیتال مارکتینگ در این کشور یک برنامه یک الی دو ساله است.
دروس آموزشی
از آن جایی که کار در این زمینه به فهرست خاصی از مهارت ها احتیاج دارد که برای فارغ التحصیلان لازم است، بنابراین دانشگاه ها معمولاً بر موارد زیر تمرکز دارند:
مهارت های SEO و SEM
رفتار مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری
تحلیل داده ها
محتوا و مهارت های کپی نویسی و ویرایش
تسلط به بازاریابی شبکه های اجتماعی
مهارت های اولیه طراحی
آشنایی با تبلیغات پولی
بازاریابی موبایلی
دانش فنی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند Google Analytics، Adword، WordPress و غیره.
شرایط تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا
هر دانشگاهی شرایط خاص خود را داشته و فهرستی از پیش احتیاجها را آنالیز می نماید. با این حال، بر اساس الگوی کلی که به وسیله بیشتر دانشگاه های کشور کانادا دنبال می گردد، می توان گفت که شرایط کلی برای تحصیل در رشته بازاریابی دیجیتال به توضیح زیر است:
مدرک کارشناسی با میانگین CGPA از یک دانشگاه معتبر
نمرات GRE یا GMAT
نمرات آیلتس، تافل یا PTE
انگیزه نامه
توصیه نامه
ریز نمرات
رزومه تحصیلی
توصیه می گردد متقاضیان قبل از درخواست، سایت دانشگاه را آنالیز نمایند؛ زیرا ممکن است بعضی از آن ها به دو یا سه سال تجربه کاری احتیاج داشته باشند.
بهترین دانشگاه های دیجیتال مارکتینگ کانادا
بسیاری از افرادی که در زمینه بیزینس و بازاریابی فعال هستند، شبکه های مجازی را جزو بهترین راه های تبلیغات دانسته و به همین علت رشته بازاریابی دیجیتال اهمیت ویژه ای پیدا نموده است. دانشگاه های مختلفی در کشور کانادا وجود دارند که از جایگاه خوبی در جهان برخوردار بوده و امکان تحصیل در این رشته را برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده اند. بعضی از این دانشگاه ها به توضیح زیر می باشند:
دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)
این دانشگاه در سال 1908 تأسیس شد. دانشگاه بریتیش کلمبیا در زمینه آموزش و تحقیق در سطح جهانی شناخته شده است. این دانشگاه دارای بیش از 370،000 دانشجو از بیش از 148 کشور جهان می باشد. دانشگاه UBC به طور پیوسته در میان 50 دانشگاه برتر جهان قرار می گیرد. طبق گزارشات THE هم اکنون رتبه دانشگاه UBC در جهان 34 می باشد.
دانشگاه مک مستر (McMaster University)
دانشگاه McMaster در سال 1887 تأسیس شده و یکی از چهار دانشگاه موجود در این کشور است که به وسیله معتبهترین سیستم های رتبه بندی در میان 100 دانشگاه برتر جهان جای گرفته است. دانشگاه مک مستر دارای بیش از 31،000 دانشجو از 120 کشور مختلف جهان می باشد. 18 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشگیل داده اند. رتبه دانشگاه طبق گزارشات Times Higher Education، در جهان 72 است.
دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)
دانشگاه آلبرتا در میان دانشگاه های پیشرو در زمینه تحقیقات عمومی در جهان واقع شده است. دانشجویان این دانشگاه می توانند بین 400 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل نمایند. این دانشگاه با بیش از 100 سال سابقه و 250،000 فارغ التحصیل در سطح جهانی شناخته شده است. رتبه دانشگاه آلبرتا در جهان 131 می باشد.
دانشگاه واترلو (University of Waterloo)
دانشگاه واترلو به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های نوآوری در کانادا، میزبان بیش از 100 برنامه در زمینه تجارت، سلامت، مهندسی، ریاضیات، علوم، هنر، محیط زیست و غیره است. واترلو در رتبه بندی QS در سال 2024 در بین 175 دانشگاه برتر جهان و در رتبه بندی دانشگاه های تایمز در سال 2024 در جایگاه 201 قرار گرفته است.
دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University)
دانشگاه سایمون فریزر (SFU) در سال 1965 تأسیس شد. طبق اعلام مجله Maclean در پنج سال گذشته، این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه جامع کانادا رتبه بندی شده است. طبق گزارش رتبه بندی جهانی دانشگاه ها به وسیله تایمز اکنون این دانشگاه در جایگاه 251 جهان واقع شده است.
دانشگاه لاوال (Laval University)
این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه فرانسوی زبان در کانادا است. UL یک دانشگاه جامع بوده و دارای 43،000 است که در 17 دانشکده و 60 بخش و مدرسه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه هرساله پذیرای 7000 دانشجوی بین المللی از 120 کشور جهان است. این دانشگاه پیروز به اخذ جایگاه 300 - 251 در میان بهترین دانشگاه های جهان شده است.
دانشگاه یورک (York University)
این دانشگاه در سال 1952 در انتاریو کانادا آغاز به کار نموده و به عنوان یکی از مشهورترین دانشگاه های تحقیقاتی در کشور شناخته می گردد. دانشگاه یورک هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی از 178 کشور مختلف جهان است که حدود 20 درصد از جمعیت دانشگاه را تشکیل می دهند. رتبه این دانشگاه 401 است.
دانشگاه فنی انتاریو (Ontario Tech University)
این دانشگاه یکی دیگر از دانشگاه های پژوهشی کشور است که فرصت تحصیل در رشته بازاریابی دیجیتال را فراهم نموده است. دانشگاه فنی انتاریو دارای بیش از 10،000 دانشجو و بعلاوه فارغ التحصیل می باشد. رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های کانادا 44 است.
هزینه تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا
هزینه تحصیل یکی از اصلی ترین مواردی است که هنگام درخواست پذیرش باید به آن توجه کرد. هر دانشگاه در این کشور با توجه به دولتی و یا خصوصی بودن، می تواند هزینه های تحصیلی مختلفی را از دانشجویان درخواست کند. هزینه تحصیل این رشته در بعضی از دانشگاه های کانادا به توضیح زیر است:
نام دانشگاه هزینه تحصیل در سال به دلار کانادا
دانشگاه بریتیش کلمبیا 20،557
دانشگاه مک مستر 86،919
دانشگاه آلبرتا 17،400
دانشگاه واترلو 27،603
دانشگاه سایمون فریزر 74،214
دانشگاه لاوال 14،428
دانشگاه یورک 47،062
دانشگاه رایرسون 22،190
دانشگاه فنی انتاریو 38،332
بورس تحصیلی دیجیتال مارکتینگ در کانادا
ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک کشور خارجی در موارد متعددی ممکن است گران تمام گردد؛ اما کشور کانادا بورسیه های بسیاری را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. بعضی از بورسیه های محبوب در این کشور برای ادامه تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ به توضیح زیر می باشد:
نام بورسیه اندازه دریافتی
بورسیه تحصیلی Vanier 50،000 دلار کانادا در سال (قابل تمدید تا 3 سال)
یاری هزینه بین المللی دانشگاه واترلو 2،045 دلار در هر ترم به مدت 2 سال
بورسیه های بین المللی دانشگاه آلبرتا متفاوت
بورسیه ورودی دانشگاه یورک 1000 تا 4000 دلار کانادا
جوایز تحقیقات IDRC تا 15،000 دلار کانادا
بورسیه های بنیاد روتاری متفاوت
بورسیه تحصیلی ورودی UWaterloo 3،500 دلار کانادا
بورسیه ورودی دانشگاه Alberta 17،500 دلار کانادا
ویزا برای تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ در کشور کانادا
دانشجویان بین المللی که در پی ثبت نام در دوره های طولانی تر از 6 ماه هستند، برای تحصیل در کانادا احتیاج به ویزا خواهند داشت. روند دریافت اجازه در دفاتر ویزا فرق دارد و ممکن است تا 12 ماه طول بکشد. داوطلبان می توانند به صورت آنلاین یا به وسیله درخواست کاغذی درخواست دهند. فهرست مدارک اجباری مورد احتیاج هنگام درخواست ویزای تحصیلی کانادا به توضیح زیر است:
تکمیل فرم درخواست
نامه پذیرش
نمرات آزمون زبان
نمرات آزمون GRE ، GMAT و غیره
تمکن مالی
گذرنامه معتبر
عکس پاسپورتی
بعلاوه دانشجویان باید برای مصاحبه در نزدیک ترین سفارت کانادا حاضر شوند تا ویزای دانشجویی را با پیروزیت دریافت نمایند. این بخش مهمی از روند درخواست است و یکی از مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا نیز می باشد.
مزایای تحصیل رشته بازاریابی دیجیتال در کشور کانادا
علاوه بر وجود دانشگاه های برتر و شناخته شده، تحصیل رشته بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) در کانادا با مزایای دیگری نیز همراه است. بعضی از مهم ترین مزایای تحصیل در این رشته به توضیح زیر می باشد:
تقاضا و سرمایه گذاری بالا: بر اساس ESDCm تقاضا برای فرصت های شغلی تازه در حوزه بازاریابی دیجیتال در سال 2019 از 46،000 فراتر رفت و انتظار می رود از سال 2019 تا 2028 به همین صورت باقی بماند. کانادا نیز بودجه خود را در این زمینه افزایش داده است و انتظار می رود به بیش از هفت میلیارد دلار افزایش یابد.
افزایش فرصت های شغلی: طبق گزارش منتشر شده به وسیله Job Bank Canada ، اشتغال در این کشور افزایش یافته است. بزرگ ترین استان آن، انتاریو، شاهد بیشترین افزایش در نرخ اشتغال (61.4٪) بوده است و نزدیک به 18،450 نفر در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار هستند.
مقدار عایدی بالا: از آن جایی که بازار دیجیتال مارکتینگ در این کشور در حال توسعه است، متقاضیان کار در استان های مختلف کانادا می توانند حقوق میانهی بین 24.04 تا 33.65 دلار در ساعت داشته باشند که به حدود 50،000 تا 64،608 دلار کانادا در سال می رسد. استخدام نمایندگان برتر این حوزه مایکروسافت، اینتل، استارباکس، KPMG، TechWyse و Delante هستند.
سرمایه گذاری کانادا در رسانه های دیجیتال: این کشور بازاریابی دیجیتال را متحول نموده است و بودجه خود را در این زمینه در چند سال اخیر افزایش داده است که انتظار می رود تا انتها سال 2024 بیش از 7 میلیارد دلار افزایش یابد و منظره شغلی بهتری ایجاد کند.
بازار کار دیجیتال مارکتینک در کشور کانادا
در جهانی رسانه های دیجیتال، بازاریابی دیجیتال به سرعت به یک احتیاج فراتر از انتخاب تبدیل شده است. طبق گزارش منتشر شده به وسیلهJob Bank Canada ، این کشور 46,400 فرصت شغلی تازه را ایجاد نموده است. روندی که انتظار می رود تا 8 سال آینده ادامه داشته باشد. بیشتر شرکت های بزرگ در پی متخصصان این حوزه کاری هستند. کانادا در حال حاضر حدود 34.56 میلیون کاربر اینترنت دارد که نشان دهنده بازار در حال توسعه و فرصت های فزاینده برای فارغ التحصیلان بازاریابی دیجیتال در کانادا است.
میانه حقوق سالانه دیجیتال مارکتینگ در کشور تقریباً 58،457 دلار کانادا در سال است. در حالی که مقدار حقوق دریافتی برای افراد تازه کار از 32،175 دلار در سال آغاز می گردد، متخصصان با تجربه در این زمینه می توانند تا 99،376 دلار کانادا در سال دریافت نمایند که با توجه به تجربه و مهارت های آن ها می تواند تا 200،000 دلار کانادا برسد. استان های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، ساسکاچوان، نوا اسکوشیا، کبک، نیوبرانزویک و انتاریو بیشترین حقوق پرداختی را دارند.
عایدی در گرایش های مختلف
مقایسه حقوق و دستمزد فارغ التحصیلان گرایش های مختلف رشته بازاریابی دیجیتال در جدول زیر نشان داده شده است.
حوزه فعالیت حقوق سالیانه به دلار کانادا
متخصص تجزیه و تحلیل 90،800
مدیر برند 195،000
استراتژیست بازاریابی محتوا 128،000
نویسنده خلاق 78،100
مدیر بازاریابی دیجیتال 157،000
تحلیلگر بازاریابی 126،000
متخصص بازاریابی 105،000
توسعه محصول 156،000
استراتژیست بازاریابی جستجو 171،000
متخصص رسانه های اجتماعی 120،000
استراتژیست بازاریابی ترید 129،000
مدیر محتوای وب 136،000
مهارت های لازم برای کار دیجیتال مارکتینگ در کشور کانادا
افرادی که قصد ورود به بازار کار در حوزه بازاریابی دیجیتال در این کشور را دارند، علاوه بر تحصیلات و تجربه به مهارت های خاصی نیز احتیاج خواهند داشت. مهارت های لازم برای پیروزیت در این حوزه کاری در کشور کانادا به توضیح زیر است:
مهارت های ارتباطی
تفکر خلاق
توانایی انجام کار گروهی
توانایی رهبری
حل مسئله
تصمیم گیری
انعطاف پذیری
تحمل فشار
خدمات مشتری
سخن آخر
دیجیتال مارکتینگ جهانی تجارت امروز را متحول نموده است. بعضی از دانشگاه های برتر این رشته در کشور کانادا قرار دارند و می توانند مسیر ورود به بازار کار را هموارتر نمایند. موسسه مهاجرتی خبرنگاران با دارا بودن مجرب ترین وکلا و مشاوران آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کاناداست.
چنانچه شما برای تحصیل این رشته پرطرفدار در کشور کانادا و نیز شرایط تحصیل در آن احتیاجمند اطلاعات بیشتری می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی این مجموعه برخوردار شوید.
منبع: لتس گو یونی