مقایسه تویوتا C، HR با کیا اسپورتیج و هیوندای توسان

به گزارش رپید دانلود، کراس اوورها جزو محبوب ترین کلاس های خودرو در دنیا محسوب می شوند. طی سال های اخیر نیز بازار فروش خودروهای کراس اوور روز به روز داغ تر شده است و علت آن را می توان پر کردن خلاء موجود بین کلاس های شاسی بلند، سدان و هاچ بک دانست (برترین کراس اوورهای موجود در ایران را در بلاگ خبرنگاران ببینید). به همین علت، کمپانی های مطرح خودروسازی همیشه سعی دارند با تولیدات خود سهم بیشتری را از این بازار پر تقاضا به دست آورند.

مقایسه تویوتا C، HR با کیا اسپورتیج و هیوندای توسان

در این بین شرکت تویوتا، یکی از بزرگ ترین خودروسازهای دنیا که سابقه درخشانی در فراوری خودروهای شاسی بلند دارد، این بار توانسته با معرفی یک کراس اوور کامپکت به نام تویوتا C-HR نگاه ها را به سمت خود جذب کند. این خودرو بهدلیل طراحی زیبا و منحصر به فرد در میان خودروهای هم رده خود به خوبی می درخشد و به جرئت می توان گفت از نظر طراحی یک سروگردن از هم رده های خود بالاتر است.

تویوتا C-HR در بازارهای دنیای رقبایی مانند مزدا CX-3 و نیسان جوک را در کنار خود دارد، اما در بازار ایران باتوجه به قیمت و شرایط خاص بازار مهم ترین رقیبانش کیا اسپورتیج و هیوندای توسان هستند. در ادامه این مطلب به مقایسه تویوتا C-HR با کیا اسپورتیج و هیوندای توسان می پرداریم و تویوتا C-HR را در کنار این خودرو آنالیز می کنیم.

تصویری از پشت تویوتا C-HR

نگاهی به مقایسه تویوتا C-HR با کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج یک کراس اوور کامپکت است که از سال 2005 نسل اول آن وارد بازار ایران شد و هم اکنون با نسل چهارم خود، کیا اسپورتیج QL، در بازار حضور دارد. کیا اسپورتیج از زبان طراحیِ برادران بزرگ ترش بهره می برد و از آنجایی که بخش عمده ای از طراحی این نسخه در مرکز طراحی آلمان اجرا شده، ظاهرش تا حد زیادی به سلیقه اروپایی ها نزدیک است.

با مقایسه تویوتا C-HR با کیا اسپورتیج باید گفت که طراحی کیا اسپورتیج مملو از اِلِمان های لوکس و اسپرت است و کیا سعی نموده در طراحی این خودرو سنگ تمام بگذارد. اگرچه سبک طراحی کیا اسپورتیج و تویوتا C-HR تفاوت های اساسی دارد، اما نقطه مشترک هر دو خودرو زیبایی و جذابیت بصری آن هاست که تا حدود زیادی نیز یک امر سلیقه ای است.

کیا در طراحی کابین مانند همواره اصل کار را بر لوکس بودن قرار داده است و متریال به کار رفته نیز کیفیت خوبی دارد و در این مورد نمی توان ایراد خاصی به هیچ کدام از خودروها گرفت. با مقایسه تویوتا C-HR با کیا اسپورتیج از نظر امکانات نیز به این نتیجه می رسیم که هر دو خودرو تقریباً در یک سطح هستند، اما کیا رجحان محسوسی دارد و آن مجهز بودن به سانروف پانارومیک است که جای خالی آن در تویوتا C-HR به شدت احساس می گردد. ابعاد داخلی هر دو خودرو را نیز با کمی ارفاق می توان برابر دانست.

کیا اسپورتیج به یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که توان فراوری 181 اسب بخار قدرت و 237 نیوتن متر گشتاور را دارد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن نیز 9.6 ثانیه است. بعلاوه، مصرف سوخت ترکیبی کیا اسپورتیج در حدود 8.5 لیتر است. با توجه به اعداد و ارقام بالا کاملاً تعیین است که اسپورتیج خودروی سریع تری از CHR است، اما برگ برنده C-HR را می توان مصرف پایین تر آن دانست. شرایط فنی کیا اسپورتیج در مجموع خوب است و توانایی های بیشتری نسبت به تویوتا C-HR از خود بروز می دهد ولی هزینه نگهداری و استهلاک آن به مراتب بالاتر است.

تصویری از داخل تویوتا C-HR

نگاهی به مقایسه تویوتا C-HR با هیوندای توسان

هیوندای توسان یک کراس اوور کره ای است که نسل اول آن در سال 2005 وارد بازار شد و در حال حاضر سومین نسل آن فراوری می گردد که از سال 2016 وارد بازارهای دنیای شده است. هیوندای توسان در نسل سوم خود به کلی متحول شد و در بخش طراحی تغییرات اساسی را تجربه کرد. ظاهر خودرو به غیر از طراحی زیبا به لطف چراغ های کشیده در جلو و عقب و استفاده از اسپویلر و دیفیوزر عقب زیباتر شده است.

طراحی کابین نیز کاملاً از استایل هیوندای پیروی نموده است و بدون اینکه احتیاج باشد به آرم روی فرمان توجه کرد می توان متوجه شد که با کابین هیوندای طرف هستیم. متریال به کار رفته از پلاستیک و چرم باکیفیت است و فضای بیشتری نسبت به تویوتا C-HR در کابین هیوندای احساس می گردد.

هیوندای توسان نیز همچون رسم رایج کره ای ها به خصوص در نسخه فول آپشن، به امکانات متعددی مجهز است. به طور کلی، با مقایسه تویوتا C-HR با هیوندای توسان باید گفت هیوندای توسان در این بخش از نظر فضای بزرگ تر کابین و امکانات رفاهی بیشتر که در صدر آن سانروف پانوراما واقع شده است، رجحان محسوسی بر تویوتا C-HR دارد.

هیوندای توسان در نسل سوم به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که 164 اسب بخار قدرت و 204 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر هیوندای توسان 10.5 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 10 لیتر است.

در نهایت، می توان گفت هیوندای توسان با توجه به فضای بیشتر کابین خودروی مناسب تری برای استفاده خانوادگی است، اما مواردی که در مقایسه C-HR و اسپورتیج گفته شد در اینجا هم صدق می نماید و تویوتا C-HR رجحان های ذکرشده را دارد.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مقیدی از تویوتا C-HR و توانایی آن در برابر رقبایش در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران، از آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا C-HR آگاه شوید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها در مجموع، ارزش خرید بالاتری دارد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما و سایر خوانندگان مشتاق بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1436

به "مقایسه تویوتا C، HR با کیا اسپورتیج و هیوندای توسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا C، HR با کیا اسپورتیج و هیوندای توسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید