تور فرانسه ارزان: معرفی کامل منطقه کونک در فرانسه

به گزارش رپید دانلود، منطقه کونک در فرانسه | Conques

امروز می خواهیم تا یکی از منطقه ها کمتر شناخته شده فرانسه را به شما معرفی نماییم. این منطقه که در اصطلاح به آن کمون (Commune) یا بخش می گویند به عنوان یکی از تقسیمات کشوری فرانسه امروزه یک منطقه است اما همانطور که در ادامه شرح خواهیم داد، به آن شهر و یا روستا هم می گویند. کونک کاملا در بخش آیررون و در جنوب فرانسه قرار گرفته و دارای طبیعت کوهستانی خوش آب و هوا و بسیاری دیدنی علی الخصوص در فصول بهار و تابستان است. این منطقه که اکثریت آن را به عنوان یک روستا می شناسند، امروزه به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی- مسکونی در این کشور شناخته می گردد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا منطقه کونک در فرانسه را به شما به صورت کامل معرفی نماییم.

تور فرانسه ارزان: معرفی کامل منطقه کونک در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

همه چیز درباره منطقه کونک در فرانسه

کونک یکی از منطقه ها کمتر شناخته شده حداقل برای ما ایرانی هاست. درباره این که کونک منطقه است یا شهر و یا روستا؛ بگذارید تا همین اول با هم اتمام حجت کنیم! در بعضی منابع کونک را منطقه، بعضی شهر و بعضی دیگر هم روستا نامیده اند. بیشتر این گونه به نظر می رسد که کونک در حال حاضر تبدیل به شهری کوچک و مورد توجه گردشگران و حتی خودِ فرانسوی های اَبَر شهر نشین شده است اما، همچنان در منابع معتبر از آن به عنوان منطقه یاد می گردد. از این رو ممکن است که ما گاهی دراین متن به آن منطقه، گاهی شهر و یا حتی روستا بگوییم.

خب! به بحث اصلی یعنی معرفی منطقه کونک در فرانسه باز می گردیم. این منطقه و یا به عبارتی روستای فرانسوی یکی از زیباترین منطقه ها کوهستانی است که جاذبه های طبیعی بسیاری برای تماشا دارد. البته منطقه کونک در فرانسه تمامی پتانسیل های لازم برای تبدیل شدن به یک شهر مستقل را دارد و این اتفاق از آن دور نیست. این منطقه دارای مساحتی نزدیک به 31 متر مربع است و بیش از 300 هزار نفر هم در خود جمعیت دارد. واژه کونک (Conques) از لحاظ معنایی به Conca یا دره اشاره می نماید. این نام هم ریشه اش از اقوام Occitan سرچشمه می گیرد که از لحاظ ریشه لاتین به معنای پوسته است.

از لحاظ جغرافیایی، این منطقه در کنار رودخانه های Dourdou de Conques و Ouche قرار گرفته است. اگر به عکس های این منطقه نگاه کنید کاملا متوجه خواهید شد که کونک ابتدا در دامنه و پس از بیشتر شدن جمعیتش در تپه های اطرافش ساخته و گسترده شده است. البته دقیقا به همین علت است که در این منطقه وسایل نقلیه بزرگی مثل اتوبوس و یا تراموا نمی توانند تردد داشته باشند. بیشتر گروه های گردشگری که به این منطقه می آیند، اتوبوس های توریستی خود را در پایین دامنه ها پارک می نمایند و از آن جا به بعد را با ماشین هایی که امتحان خودشان را در منطقه کونک در فرانسه پس داده اند همانند آفرود، می فرایند. شاید یکی از دلایلی که بیشتر مواقع بازدیدنمایندگان و گردشگرانی که به کونک می آیند، روزها وارد این شهر می شوند هم همین محدودیت حمل و نقل در آن باشد. در روز هم راحت تر راستا را پیدا می نمایند و هم ضریب احتمال حوادث هم پایین تر می آید.

اگر بخواهیم که زمان شکل گیری و ساخت این شهر را آنالیز کنیم باید بگوییم؛ بر اساس آنالیز های مختلف در اسناد و بعلاوه سوابق کونک به نظر می آید که در قرن 19 میلادی این منطقه شکل رسمی به خود گرفته است و برای اولین بار به عنوان یک جامعه به ثبت رسیده است. البته قبل از این که این منطقه به صورت رسمی ثبت گردد، در آن زندگی و اجتماع وجود داشته اما با ثبت آن، نام این شهر از فراموش شدن و دورافتادگی نجات داده شد. بیشتر آثار تاریخی که در این شهر وجود دارند متعلق به سال های 1800 تا 1950 میلادی است. بیشتر این ساختمان ها مخصوصا قدیمی تر ها دارای ساختاری کاملا قرون وسطایی هستند و شکل خود را به خوبی حفظ نموده اند. البته سیستم های جدیدی همانند جاده سازی و خطوط آبرسانی پیشرفته در این منطقه نیز به وجود آمده اند.

جاذبه های تماشای منطقه کونک در فرانسه

  • بافت روستایی کونک | Village de Conques

هنوز هم بافت روستایی این منطقه از قرن 18 به بعد حفظ شده است. گذرگاه های سنگی، سنگ فرش های قدیمی، خانه های با شکل و ساخت روستایی و کلبه مانند، بعلاوه وجود فضای بسیار سبز در این منطقه کونک در فرانسه از جمله عناصری هستند که بافت روستایی کونک را هنوز هم نگه داشته اند.

  • کلیسای سنت اگلیسه آباتیاله سنت فوی | LEglise Abbatiale Sainte-Foy

به این کلیسا خودِ محلی های کونک، کلیسای سنت فوی می گویند. این کلیسا به این خاطر ساخته شده که زائران در راه رسیدن به سانتیاگو د کامپولستا (Santiago de Compostela) که یک کلیسای مقدس در اسپانیا بود، از منطقه کونک در فرانسه می گذشتند و بنابراین در طول راهشان احتیاج داشتند تا یک کلیسا وجود داشته باشد تا آن ها بتوانند تا قبل از رسیدن به این کلیسا، مناسک دینی خود را به جای بیاورند. البته در مکانی که این کلیسا ساخته شد، پیکر یک زن قدیسه جوان نیز دفن شده بوده است. در قرن 18 میلادی بود که مسئولان این کلیسا تصمیم بر بازسازی مجدد آن گرفتند. آن را بیشتر از پیش توسعه دادند و طرح آن را تقریبا عوض کردند. در حال حاضر طول ساختمان این کلیسا 59 متر و طول داخلی آن، 56 متر است. عرض ساختمان داخلی این کلیسا نیز نزدیک به 26.40 متر می رسد. این کلیسای معروف در سال 1998 میلادی به فهرست آثار میراث تاریخی یونسکو اضافه شد و باعث شد تا خیلی از کسانی که از وجود چنین کلیسا و منطقه ای در دامنه منطقه ها جنوب فرانسه بی خبر بودند، به سمت آن روانه شوند. این کلیسا شب ها نورپزداری می گردد و در بعضی از شب های بهار و تابستان و اعیاد خاص مسیحیان، فضای آن با موسیقی همراه می گردد.

  • تندیس طلایی سنت فوی | Statue reliquaire de Sainte Foy

تندیس طلایی سنت فوی در واقع یک مجسمه 85 سانتی متری است که در کلیسای سنت فوی قرار گرفته است. این مجسمه که نقش یک مرد در لباس روحانیون مسحیت است از طلا، نقره و سنگ مینا ساخته شده است.

  • صومعه دو روزاریه | Chapelle du Rosaire

این صومعه در در واقع یک کلیسای کاتولیک کوچک است که در بین سال های 1949 و 1951 ساخته شده است. برای ساخت این کلیسا از هنر ماتیس استفاده شده است و ساختارش با بسیاری از کلیساهای دیگر که معمولا ذهنیتی قرون وسطایی دارد، کاملا فرق دارد. این صومعه در عین کوچکی بسیار زیبا است و هواداران خاص خود را دارد. البته امروزه به عنوان یکی از جاذبه های منطقه کونک در فرانسه نیز شناخته می گردد.

منبع: francethisway.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1403

به "تور فرانسه ارزان: معرفی کامل منطقه کونک در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: معرفی کامل منطقه کونک در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید