مرگ صد ها فیل و جانور وحشی در خشکسالی کنیا

به گزارش رپید دانلود، وزیر گردشگری کنیا گفت که میان فوریه و اکتبر (2022) هم زمان با ادامه شدیدترین خشکسالی ها در شرق آفریقا طی 40 سال گذشته، 205 فیل و ده ها جانور وحشی دیگر از بین رفته اند.

مرگ صد ها فیل و جانور وحشی در خشکسالی کنیا

به گزارش خبرنگاران، با وجود شروع بارندگی های پراکنده در این منطقه، پیش بینی سازمان هواشناسی کنیا درباره بارش کمتر از میانگین برای بیشتر منطقه ها این کشور در ماه های اینده، نگرانی هایی در باره ادامه تهدید نسبت به حیات وحش این کشور ایجاد نموده است.

پنینا مالونزا وزیر گردشگری، حیات وحش و میراث فرهنگی کنیا اضافه نموده است که خشکسالی با سرانجام دادن به منابع غذایی و کمبود آب، موجب مرگ ومیر حیات وحش و آسیب رسیدن به 14 گونه جانوری شده است.

وی اضافه نمود: خشکسالی، 512 جانور چارپای وحشی، 381 گورخر، 12 زرافه و 51 بوفالو را نیز در همین دوره از بین برده که بعضی از آن ها در پارک های ملی زندگی می نموده اند که جاذبه گردشگری مهمی برای این کشور به شمار می رود. بعلاوه 49 گورخر از یک گونه نادر و در خطر انقراض، از بین رفته است.

این گزارش در باره خسارت های وارد شده به حیات وحش کنیا که گردشگری نزدیک به 10 درصد از فراوری مالی آن و اشتغال برای بیش از 2 میلیون شهروند را فراهم می نماید تنها چند روز پیش از برگزاری نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد در مصر انتشار یافته است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1495

به "مرگ صد ها فیل و جانور وحشی در خشکسالی کنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ صد ها فیل و جانور وحشی در خشکسالی کنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید