مردی که خیلی زود قضاوت می شود

به گزارش رپید دانلود، نبی تجربه سال های سال حضور در فدراسیون فوتبال را دارد، می داند چه خطراتی فدراسیون فوتبال را تهدید می کند و باید کوشش کند تا فدراسیون از این مرحله خطرناک گذر کند.

مردی که خیلی زود قضاوت می شود

مازیار گیلکان| فدراسیون فوتبال روزهای سرنوشت سازی را پشت سرمی گذارد، روزهایی که باید مسئولیت های مهمی را بر دوش بکشد و تصمیمات مهمی را با صداقت و رفتار حرفه ای بگیرد. مهدی محمدنبی در چنین روزهایی دوباره به فدراسیون فوتبال برگشته و اگرچه انتصاب او به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال از نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا سوال برانگیز بود اما فدراسیون توانست ای اف سی را متقاعد کند که مهدی محمدنبی دبیر فدراسیون فوتبال ایران باشد، اگرچه می دانیم فرایند این انتصاب بحث برانگیز بود.

نبی تجربه سال های سال حضور در فدراسیون فوتبال را دارد، می داند چه خطراتی فدراسیون فوتبال را تهدید می کند و باید کوشش کند تا فدراسیون از این مرحله خطرناک گذر کند.

اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال و البته آیین نامه انتخابات به صداقت حرفه ای نیاز دارد و نمی دانیم نبی چقدر برای صداقت در این جهت نقش قائل است. فدراسیون فوتبال پیش از هر چیز باید باور کند که هشدارهای فیفا و مواردی که آنها به تغییرش اصرار دارند، می تواند استقلال فدراسیون فوتبال، استقلال کمیته های انضباطی و استیناف و البته سلامت انتخابات را تضمین کنند. در مواردی دیگر نقش زنان و نقش چهره های فوتبال نیز پررنگ تر می شود و اینها می تواند برای آینده فوتبال اتفاقات مبارکی باشد.

اما آنچه انگیزه های دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال است، باید در راستای همان هشدارهای فیفا باشد. هشدارها را مرور کنیم: فیفا در چند خط تمام درخواست ها را برای اصلاح ارائه کرده، کوتاه و گویا. اصلاح آن نکات یک عملیات پیچیده حقوقی نیست و در فرصتی کوتاه قابل اجراست، مگر آنکه حالا به دلایلی عجیب فدراسیون فوتبال دوست داشته باشد این کار را با تأخیر طولانی انجام دهد یا به شیوه ای اساسنامه جدید را بنویسد که بازهم فیفا آن را نپذیرد. فیفا از حذف موضوع تأیید صلاحیت ها، حذف آن بندی که نامزدها را مکلف به دریافت ده رأی اعتماد می کند، حذف مواردی مثل 5 سال سابقه مدیریت برای پذیرش نامزدها در انتخابات و البته اصلاحات دیگری مثل ساختار کمیته انضباطی و کمیته استیناف، حضور بازیکنان با صد بازی ملی در مجمع و افزایش حضور زنان حرف زده و اینها موارد شفافی است که می تواند فدراسیون فوتبال و پیش از آن انتخابات را با تغییرات اساسی روبرو کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال باید برای تغییرات آغوش باز کند، نه اینکه گزینه ای جدید برای پیدا کردن راه حل هایی برای دور زدن هشدارها باشد. در انتصاب نبی اتفاق مشابهی رخ داد. ای اف سی انتصاب او را نپذیرفت و فدراسیون با برگزاری دوباره جلسه هیأت رئیسه ای اف سی را متقاعد کرد. آیا قرار است در روبروه با فیفا نیز همه مسأله ها با همین روش ها حل شوند؟

برای فدراسیون فوتبال آینده خطرناکی ساخته خواهد شد اگر به جای صداقت حرفه ای، روش دیگری در تدوین و تأیید اساسنامه و آیین نامه جدید در نظر گرفته شود. نبی باید به مسئولیت های خود آگاه باشد و در این مقطع سرنوشت ساز نقش مثبتی را بر عهده بگیرد. آیا از مهدی محمدنبی برمی آید؟ در آینده نزدیک درباره عملکرد او در این دوران قضاوت خواهد شد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 281

به "مردی که خیلی زود قضاوت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردی که خیلی زود قضاوت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید