مجموعه آثار محمد رضا لطفی منتشر شد

به گزارش رپید دانلود، خبرگزاری خبرنگاران- مجموعه آثار استاد محمدرضا لطفی، هم زمان با هفتمین سالروز درگذشت این استاد برجستۀ موسیقی ایران منتشر شد. این مجموعه شامل تمامی پیش درآمدها، رنگ ها، چهارمضراب ها، تصانیف و قطعات ضربی است که توسط هوشنگ فراهانی، گردآوری، آوانگاری و منتشر شده است.

مجموعه آثار محمد رضا لطفی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران،هوشنگ فراهانی در بخش هایی از مقدمۀ این کتاب در توضیحی در جزئیات و انتشار این اثر می نویسد: نگارش این آثار از سال 1385 به درخواست استاد محمدرضا لطفی و زیر نظر ایشان شروع و تا سال 1392 به سرانجام رسید. درگذشت نابهنگام استاد محمدرضا لطفی در آستانۀ انتشار این اثر، موجب تأخیری طولانی در انتشار این کتاب شد. این مجموعه هم اکنون با اضافات و توضیحاتی در خصوص چندین دهه فعالیت های مستمر گروه موسیقی شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی منتشر شده است. آثاری که در قالب سرودها و تصانیفی تحت عنوان چاووش یادآور بخش هایی از تاریخ تحولات اجتماعی وسیاسی ایران بوده است که به نوعی دگردیسی تازه ای در بیان موسیقی ایران پدید می آورد. نگارش بعضی قطعات نایاب و منتشرنشده و نظارت محمدرضا لطفی بر فرایند نگارش تا سال 1392 از ویژگی های مهم این مجموعۀ مکتوب به شمار می رود.

محمدرضا لطفی یکی از چهره های تأثیرگذار در موسیقی دستگاهی ایران بود که فعالیت گستردۀ هنری خود را از اواخر دهۀ چهل شمسی شروع نموده و تا روزهای سرانجامی عمر خویش در دوازدهم اردیبهشت ماه 1393 به کار تدریس، حفظ و اشاعۀُ موسیقی ایران پرداخت. نام و موسیقی وی ، نامی آشنا برای مردم ایران است که نواخته ها و سرودهایش با بخشی از تاریخ این سرزمین عجین گشته است.

مجموعه آثار استاد محمد رضا لطفی در 552 صفحه در قطع رحلی به تلاش و آوانگاری هوشنگ فراهانی توسط انتشارات چکاد هنر منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 978

به "مجموعه آثار محمد رضا لطفی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه آثار محمد رضا لطفی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید