لزوم افزایش بهره وری آب در بخش آبزی پروری خوزستان

به گزارش رپید دانلود، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان گفت: باید به سمت افزایش بهره وری از آب برویم تا با روش های مکانیزاسیون در مزارع سنتی، بازچرخانی آب انجام دهیم و یا از روش های مدرن که پرورش به صورت متراکم است استفاده کنیم.

لزوم افزایش بهره وری آب در بخش آبزی پروری خوزستان

فتح الله ابوعلی در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان که شامگاه 11مهرماه در اهواز برگزار گردید، اظهار کرد: بحث پرورش متراکم ماهی، جز سیاست های استان خوزستان در شیلات است و یکی از دلایلی که مقام اول آبزی پروری کشور را دارد، هم همین مساله است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: به علت موضوع کیفیت آب در سال های گذشته، محدودیت هایی در بحث پرورش آبزیان به ویژه در حوضه کارون و دز ایجاد شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: سال گذشته در کارگروه حفاظت کیفی رودخانه کارون، طی پیشنهاد مشترک اداره کل شیلات و اداره کل محیط زیست خوزستان، موافقت شد که پرورش ماهی به صورت متراکم و با بازچرخانی آب برای کل استان بعد از اجرای طرح پایلوت آن در دستور کار قرار گیرد.

ابوعلی با اشاره به محدودیت های تامین آب اسم کرد: باید به سمت افزایش بهره وری از آب برویم تا با روش های مکاهماسیون در مزارع سنتی، بازچرخانی آب انجام دهیم و یا از روش های مدرن که پرورش به صورت متراکم است استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در بخش هایی که آب دائم دارند، مانند نخیلات و باغات که 160 هزار هکتار سطوح کشت دائمی در استان داریم می توان از روش تلفیقی استفاده کرد به شکلی که ابتدا آب را به سمت آبزی پروری و از خروجی آبزی پروری آب را برای آبیاری استفاده کنیم و این سیستم باعث بهبود فراوری شیلات استان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1166

به "لزوم افزایش بهره وری آب در بخش آبزی پروری خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم افزایش بهره وری آب در بخش آبزی پروری خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید