قطار برقی با سرعت 400 مایل برساعت در چین ابداع شد

به گزارش رپید دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از فیوچریسم، محققان چینی از نمونه اولیه یکقطار مَگ لِو (maglev) رونمایی کردند که سرعت آن به 400 مایل برساعت می رسد. مگ لو قطاری است که هنگام حرکت، به طور شناور در هوا و در فاصله کمی از ریل قرار می گیرد، در حالی که تنها با هوا اصطکاک دارد. این نوع قطار با نیروی الکترومغناطیس حرکت می نماید.

قطار برقی با سرعت 400 مایل برساعت در چین ابداع شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

نمونه اولیه این قطار که روی یک ریل کوتاه به نمایش درآمد، ابزاری برای حمل و نقل بین دو شهر فراهم می نماید. سرعت قطار به اندازه یک جت است. البته این قطار قبل از عرضه عمومی باید ارتقا یابد، اما اتکای آن به فناوری جدید ابررسانا سبب شده سریع تر، سبک ترو کارآمدتر از سایر نمونه های مَگ لِو باشد.

محققان دانشگاه جیاتونگ نمونه اولیه را ساخته اند و ادعا می نمایند سرعت آن به 385 مایل برساعت (620 کیلومتر برساعت) می رسد. البته طبق تخمین آنها، این قطار 6 سال دیگر برای استفاده تجاری آماده خواهد بود و سرعت آن به 497 مایل برساعت (800 کیلومتر برساعت) خواهد رسید.

محققان در این بازه زمانی روی کاهش وزن قطار کار می نمایند و برای این کار واگن های آن نیز از جنس فیبر کربنی ساخته می شوند. هدف نهایی ساخت قطاری است که سبک تر از همتایان خود باشد تا هزینه ساخت ریل ها، تونل ها و پل ها کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 780

به "قطار برقی با سرعت 400 مایل برساعت در چین ابداع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار برقی با سرعت 400 مایل برساعت در چین ابداع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید