فستیوال ماسلنیستا یکی از فستیوال های مشهور روسیه به شمار می رود

به گزارش رپید دانلود، جاذبه ها/ براساس خبرهای بدست رسیده، فستیوال ماسلنیستا یکی از فستیوال های مشهور روسیه به شمار می رود.

فستیوال ماسلنیستا یکی از فستیوال های مشهور روسیه به شمار می رود

این فستیوال زمستانی یکی از مراسم مهم کشور روسیه و زمان پایکوبی و پایکوبی یک هفته ای است که در روزهای سرانجامی ماه فوریه در سراسر کشور روسیه برگزار می گردد. فستیوال ماسلنیستا که به آن فستیوال پنکیک هم می گویند، به پنکیک ها و خوراکی های خوشمزه روی آنها معروف است؛ خوراکی هایی مثل خامه ترش، خاویار، ماهی سالمون. فلسفه فستیوال ماسلنیستا و پنکیک های آن این است که در طول این هفته خوردن گوشت ممنوع است اما خوردن لبنیات نه.

همانطور که گفتیم این فستیوال در 7 روز برگزار می گردد و از آنجایی که آخرین هفته ای است که روسی های پیرو ارتدکس قبل از مراسم روزه گیری عید پاک می توانند لبنیات بخورند، تا جایی که می توانند پرخوری می نمایند. در واقع در هر روز این فستیوال پنکیک های رنگارنگ سرو می گردد و این به این خاطر است که روس ها شروع بهار و وفور نعمت در این فصل را جشن می گیرند. غذا یک بخش مهم از فستیوال ماسلنیستا است. گفته شده که در این فستیوال باید تا جایی که می توانید غذا بخورید.

مراسم مهم دیگری که در این فستیوال اجرا می گردد، اسب سواری است. اسب ها در این مراسم برترین لباسهای خود را برای خوش آمدگویی به بهار به تن می نمایند. روز یکشنبه آخرین روز این فستیوال است و روز بخشش نامگذاری می گردد؛ روزی که مردم اشتباه ها و بدی هایی که در حق آنها اجرا شده را می بخشند و یک عروسک کاهی را که لباس زنانه پوشیده و یک پنکیک در دست دارد، به عنوان قربانی می سوزانند. در اینجا به صورت جداگانه به این 7 روز می پردازیم:

روز اول: به ماسلنیستا خوش آمد بگویید.در این روز، مردم کشور روسیه معمولا اولین پنکیک خود را در ساعت 5 بعدازظهر روز دوشنبه میخورند و جشن معمولا تا شب ادامه پیدا می نماید.

روز دوم: دوباره جوان شوید و بازی کنید. روز دوم مخصوص به جوان ها و کم سن و سالهاست. مردم روسیه در این روز معمولا سورتمه سواری می نمایند یا به پیاده روی می روند.

روز سوم: تا جایی که می توانید چیزهای شیرین بخورید. این روز بطور سمبلیک به روز شیرین ماسلنیستا معروف است و روزی بوده که رستوران ها و کافه ها در شهرهای اصلی روسیه در منوهای خود انواع و اقسام پنکیک ها را می گنجانند.

روز چهارم: این پنجشنبه را خوش بگذرانید. کم کم به مراسم روزه داری عید پاک نزدیک می شویم. در این روز مردم اسکی روی یخ و اسکی صحرایی می نمایند و جشن می گیرند.

روز پنجم: این روز را با مادرهای خود و مادرهای همسرانتان بگذرانید. روز پنجم روز مادرها و علی الخصوص مادرزن ها و مادر شوهرهاست. در این روز معمولا مردم در پارکها به همراه خانواده خود قدم می زنند و وقت خود را با آنها می گذرانند.

روز ششم: تا جای ممکن برف بازی کنید. هر چه به سرانجام هفته نزدیکتر می شویم، جشن ها بزرگتر می شوند. از آنجا که در روزهای سرانجامی فصل زمستان هستیم، این روز برترین زمان است که نهایت استفاده را از این فصل ببریم.

روز هفتم: به بهار سلام کنید. در این روز تمثال ماسلنیستا سوزانده می گردد. در این یکشنبه که به یکشنبه توبه معروف بوده، مردم از دیگران طلب بخشش می نمایند و حس شادی، وحدت و یگانگی را در بین خود تقویت می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1522

به "فستیوال ماسلنیستا یکی از فستیوال های مشهور روسیه به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال ماسلنیستا یکی از فستیوال های مشهور روسیه به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید