عکس هایی از زندگی در کرۀ جنوبی؛ پنجاه سال قبل

به گزارش رپید دانلود، بعد از سرانجام جنگ جهانی دوم و آزاد شدن شبه جزیرۀ کره از اشغال ژاپن، این کشور به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد که بخش شمالی را شوروی و بخش جنوبی را آمریکا اداره می کرد. توافق اولیه این بود که این دو بخش در نهایت با یکدیگر متحد شده و یک کشور مستقل واحد را تشکیل بدهند، اما بعد از گذشت چند سال و با شکست مذاکرات مربوط به اتحاد، نهایتا دو کشور مستقل کرۀ شمالی و کرۀ جنوبی به صورت رسمی شکل گرفتند.

عکس هایی از زندگی در کرۀ جنوبی؛ پنجاه سال قبل

به گزارش خبرنگاران؛ در کرۀ شمالی جمهوری دموکراتیک خلق کره شکل گرفت که نظامی کمونیستی بود و کیم میل سونگ آن را رهبری می کرد. در کرۀ جنوبی نیز جمهوری کره بر سر کار آمد که حکومتی ضدکمونیستی داشت و از همان ابتدا تحت حمایت آمریکا بود. بین سال های 1950 تا 1953 جنگ خونینی میان دو کره درگرفت که نیرو های آمریکایی در طی این جنگ از کرۀ جنوبی حمایت می کردند. بعد از سرانجام جنگ، آمریکا چندین پایگاه نظامی در کره تاسیس کرد که هزاران سرباز در این پایگاه ها مستقر شدند.

نیل میشالوف (Neil Mishalov) یکی از سربازانی است که در اواخر دهۀ شصت میلادی به کره اعزام شد و بیش از یک سال در این کشور حضور داشت. میشالوف که قبل از دوران سربازی به عکاسی علاقه داشت، دوربینش را به همراه خودش به کره برد و در طول دوران اقامتش عکس های زیادی را از شهر های مختلف کره تهیه کرد. عکس های آماتوری میشالوف تصویری بسیار ملموس و شفاف از زندگی روزمره و شرایط اجتماعی کرۀ جنوبی در آن دوران به ما نشان می دهند. کره در آن موقع هنوز رشد انفجاری اقتصاد خود را تجربه نکرده بود و به همین علت شرایط شهر ها و روستاهایش بسیار متفاوت از آن چیزی بود که امروز هست.

عکس هایی که در این جا می بینید در یک دورۀ یک ساله بین سال های 1968 و 1969 میلادی گرفته شده اند و بیشتر آن ها مربوط به دو شهر سئول و آنیانگ و روستاهای حومۀ این دو شهر هستند.

منبع: mishalov.com

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1433

به "عکس هایی از زندگی در کرۀ جنوبی؛ پنجاه سال قبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس هایی از زندگی در کرۀ جنوبی؛ پنجاه سال قبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید