علل ریزش نمادهای خودرویی در بورس چیست؟ ، پیش بینی آینده سهام خودرویی

به گزارش رپید دانلود، به گزارش خبرنگاران، از زمان شروع اصلاح اصلاح بازار سهام، نمادهای خودرویی اصلاح قیمتی زیادی داشتند اما با شروع معاملات هفته گذشته نمادهای خودرویی فرایندی صعودی در پیش گرفتند و با حجم معاملات بالا جزو شاخص سازان اصلی بازار سهام بودند، فرایند نزولی نمادهای خودرویی در طول اصلاح بازار در حالی بود که قیمت خودرو به شدت در حال افزایش بود.

علل ریزش نمادهای خودرویی در بورس چیست؟ ، پیش بینی آینده سهام خودرویی

فرایند صعودی نمادهای خودرویی در هفته گذشته با پیش فروش شرکت های ایران خودرو و سایپا همراه بود و پیش فروش محصولات این شرکت ها به دلیل اختلاف قیمت زیاد نسبت به بازار آزاد که گاهی حتی به دو برابر قیمت کارخانه در برخی از محصولات می رسد با استقبال زیادی همراه می شود.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگاران در رابطه دلایل ریزش نمادهای خودرویی در دوره اصلاح بازار گفت: اختلاف قیمتی 100 تا 150 میلیونی در برخی از محصولات باعث شده است جهت تقاضا برای خرید خودرو از کارخانه بسیار سنگین تر عرضه باشد و همین دلایل کافی است که بازار خودرو به بازاری سوداگر بدل شود. اما در دلیل ریزش نمادهای خودرویی در دوره اصلاح بازار به دلیل جو هیجانی بازار و فرایند طبیعی اصلاح بود و به نظر می رسد بعد از اصلاح به ارزندگی رسیده است.

او در رابطه با ضعف مذیرت صنعت خودروسازی اظهار داشت: شرکت های ایران خودرو و سایپا علی رغم اینکه امسال نسبت به سال قبل تولید و فروش بیشتری داشتند و رکورد جدیدی ثبت کردند اما میزان کسری بودجه این شرکت ها بیشنر از پارسال است و این موضوع ضعف مدیریت در نیرو و منابع را نشان می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان اظهار داشت: اگر نمادهای خودرویی وارد بورس کالا شوند اختلاف قیمت خودروی بازار آزاد و کارخانه ای کم می شود و به نوعی دست دلال از بازار کنار کشیده می شود و اینگونه حتی سود بیشتری به این شرکت ها خواهد رسید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 599

به "علل ریزش نمادهای خودرویی در بورس چیست؟ ، پیش بینی آینده سهام خودرویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علل ریزش نمادهای خودرویی در بورس چیست؟ ، پیش بینی آینده سهام خودرویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید