خاتمه سیمکارت دانش آموزی به کجا رسید؟

به گزارش رپید دانلود، تهران (پانا) - مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش بیان نمود کرونا باعث شد زیست بوم جدیدی برای ما مشخص گردد.

خاتمه سیمکارت دانش آموزی به کجا رسید؟

محمود حبیبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات صبح امروز در نشست خبری با موضوع ثبت نام مدارس در سال تحصیلی 1400-1401 اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس احتیاج داشتیم از زیست بوم قبلی به زیست بوم جدید مهاجرت داشته باشیم. در سال گذشته اقداماتی مانند راه اندازی شبکه شاد صورت گرفت.

عضو ستاد ثبت نام دانش آموزان افزود: در زیست بوج جدید 2 مصوبه تاییدیه تحصیلی به صورت الکترونیکی و ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان به آموزش و پرورش ابلاغ شد.

حبیبی گفت: موضوع تاییدیه تحصیلی از مهرماه آغاز شده و تاامروز بدون احتیاج به حضور از سوی آموزش و پرورش قابل ارائه است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اطلاع داد ثبت نام الکترونیکی با یکپارچه سازی سامانه ها مقارن شد که از دی ماه کلید خورده بود. وی در ادامه گفت: قرار است همه فعالیت های دانش آموزان در این سامانه مدیریت گردد. خدماتی که از این پس قرار است به دانش آموزان و اولیا ارائه گردد به وسیله سامانه سیدا و درگاه پادا ارائه می گردد.

پروژه ثبت نام به صورت غیرحضوری برنامه ریزی شده است

وی افزود کار را از دی ماه و با مشاهده کارنامه ها آغاز کردیم و به تدریج فعالیت های دیگری را نیز به آن افزودیم. نقل و انتقال دانش آموزان و صدور کارت های آزمون امتحانات نیز از این جمله بود. پروژه ثبت نام نیز به صورت غیرحضوری برنامه ریزی شده است.

حبیبی با بیان اینکه در سنوات قبل سامانه های ما مدیرمحور بود ادامه داد: سامانه جدیدی طراحی شد و این آمادگی را داریم که از خرداد با ثبت نام اول دبستان آغاز کنیم و به مرور در پایه های دیگر پس از اتمام امتحانات، فرایند ثبت نام را تکمیل خواهیم کرد.

احراز هویت محل سکونت دانش آموزان از سال آینده

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش به اتصال به بانک های اطلاعاتی سازمان های دیگر اشاره و اعلام کرد: تمام اطلاعات مربوط به لازم التعلیم های کلاس اول ابتدایی از ثبت احوال دریافت و امکان رصد دقیق بازماندگان از تحصیل فراهم شده است. سرویس شاهکار وزارت ارتباطات نیز برای تایید موبایل سرپرستان دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد. سرویس دیگر سامانه اداره پست است که تا مهرماه ادامه دارد که محل سکونت را تعیین می نماید همچنین احراز هویت محل سکونت را نیز از سال آینده خواهیم داشت.

ما و اولیا نگرانی هایی درباره آسیب های فضای مجازی داشتیم و برای صیانت دانش آموزان از مخاطرات فضای مجازی، طرح سیمکارت دانش آموزی را در دستورکار قرار دادیم. مطالعات این موضوع با وزارت ارتباطات انجام و پیش نویس اولیه طرح سیمکارت دانش آموزی آماده شده است

وی به مسائل سامانه سیدا و خاتمه سامانه های دیگر وزارت آموزش و پرورش اشاره نمود و گفت: این طبیعی است هرسامانه ای در آغاز کار با مسائلی روبرو است؛ اطلاعات سامانه سناد به سیدا منتقل شده است و از آغاز سال تحصیلی جدید دیگر تمام اقدامات بر روی سیدا انجام خواهد شد.

به گفته حبیبی پروژه یکپارچه سازی سامانه ها که سیدا هسته اصلی سامانه هاست به عنوان پایگاه اصلی وزارتخانه محسوب می گردد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع کتب درسی نیز اشاره نمود: در این باره جلساتی با سازمان پژوهش داشتیم و در کوشش هستیم ارتباط آن را را با سامانه سیدا برقرار کنیم.

وی همچنین درباره درباره توزیع سیمکارت دانش آموزی بیان نمود: ما و اولیا نگرانی هایی درباره آسیب های فضای مجازی داشتیم و برای صیانت دانش آموزان از مخاطرات فضای مجازی، طرح سیمکارت دانش آموزی را در دستورکار قرار دادیم. مطالعات این موضوع با وزارت ارتباطات انجام و پیش نویس اولیه طرح سیمکارت دانش آموزی آماده شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 خرداد 1400 بروزرسانی: 13 خرداد 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 976

به "خاتمه سیمکارت دانش آموزی به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه سیمکارت دانش آموزی به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید