ساخت دستگاهی برای پایش شرایط سلامت

به گزارش رپید دانلود، محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیروز به طراحی و ساخت دستگاهی برای پایش شرایط سلامت افراد شدند.

ساخت دستگاهی برای پایش شرایط سلامت

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گروه مپوا به عنوان یکی از شرکت های دانش بنیان پیشرو در طراحی و ساخت دستگاه های مختلف پایش شرایط و پایش سلامت، در روزهای حساس اپیدمی ابتلا به ویروس کرونا نیز به مدد افراد جامعه آمده است و از دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی با نام تجاریPO-MED 19 رونمایی کرد.

این دستگاه وسیله ای است که می تواند با کمک داده های دریافتی از انگشت فرد اطلاعات مفیدی از ضربان قلب و درصد اکسیژن اشباع خون به کاربر ارائه کند. این داد ه ها و فرایند تغییرات آن می تواند تفاسیر مختلفی از شرایط سلامت فرد به پزشک یا کاربر دهد. استفاده از این دستگاه در مراکز بهداشتی و درمانی، در تمامی ادارات، شرکت ها و مراکز مختلف تجاری و سیاسی و همچنین در تمامی منازل جهت چک کردن روزانه شرایط عمومی افراد توصیه می شود.

نکته قابل توجه این است که ضرورت استفاده از این دستگاه جهت تشخیص و یا غربالگری در طرح های قزنطینه یا فاصله گذاری اجتماعی حتی بیش از تب سنج مثمر ثمر خواهد بود. چرا که بیماری علائمی چون تب و کوفتگی را پس از درگیری شدید سیستم ایمنی با ویروس از خود بروز خواهد داد اما در بسکمک از موارد چک کردن میزان اکسیژن خون داده های ارزشمندتری به لحاظ بررسی شرایط سلامت فرد جهت اقدامات بعدی محسوب می شود.

بدیهی است استفاده از این دستگاه تضمین 100درصد و دقیق ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری کرونا نبوده ولی در صورتی که عدد SPO2 بالای 95 واحد باشد نشان می دهد هنوز مشکل خاصی برای سیستم تنفسی فرد پیش نیامده است. افت اکسیژن به کمتر از 94 واحد می تواند هشدار اولیه ای جهت بررسی دقیق تر شرایط ریه های فرد مشکوک باشد. همچنین افت اکسیژن به زیر 90 واحد هشدار جدی و الزام به بررسی در واحدها و مراکز درمانی را به عنوان یک پیشنهاد به فرد ارائه خواهد کرد.

این محصول حاصل بیش از سه سال تحقیق و توسعه یک تیم کامل از مهندسان و متخصصان ایرانی و انجام انواع تست های بالینی و دریافت استانداردهای لازم است، توانسته از بخشی از نیاز تجهیزاتی کشور را مرتفع کند. در حال حاضر خط تولید این دستگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال راه اندازی است. این محصول نیز در نمایشگاه دستاوردهای مربوط کرونا در حاشیه هیئت دولت به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 290

به "ساخت دستگاهی برای پایش شرایط سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاهی برای پایش شرایط سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید