ریل گذاری برای پرسپولیس توسط رقیبان، ناتوانی قلعه نویی و دوستان

به گزارش رپید دانلود، خبرنگاران - گروه ورزشی: زمانی که کش و قوس برای برگزاری یا تعطیلی کامل رقابت های لیگ برتر فوتبال به اوج خود رسیده بود، تیم های مدعی قهرمانی و تعقیب کنندگان پرسپولیس - که با 10 امتیاز اختلاف صدرنشین بود - حاضر نشدند رای به قهرمان کردن این تیم از سوی سازمان لیگ بدهند و اصرار کردند که حتماً لیگ برگزار شود.

ریل گذاری برای پرسپولیس توسط رقیبان، ناتوانی قلعه نویی و دوستان

اصرار آنها از روی حق بود چرا که می توانستند در دیدارهای باقی مانده با کسب امتیازات لازم به پرسپولیس برسند و حتی شانس قهرمانی هم داشته باشند. در فوتبال ایران هم سابقه داشته که یک تیم امتیازاتی بیشتر از این را هم با تعقیب کنندگانش فاصله داشته اما در پایان رقابت را واگذار کرده و به قهرمانی نرسیده است.

شاید مدعیان و تعقیب کنندگان هم با همین انگیزه و نیت خواستار ادامه برگزاری لیگ بودند. اما وقتی لیگ دوباره شروع شد رویاهایشان رنگ باخت. مدعیانی که می خواستند به پرسپولیس برسند از خودشان هم جا ماندند.

استقلال با فرهاد مجیدی نبردن را تمرین کرد و بیشتر از آنکه رقیبانش برایش دردسرساز شوند خودش خودزنی کرد و هر بار به بهانه ای تمرکزش از فوتبال را برداشت و دست به دامن حاشیه ها شد.

آبی های تهران که می توانستند در بین سه تیم بالای جدول قرار بگیرند و شانس اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشند حالا در رده ششم قرار دریافتد و کار سختی برای رسیدن به این مهم دارند.

سپاهان با امیر قلعه نویی هم راهی غیر از راستا استقلال را طی نکرد. زردهای اصفهانی که یکی از پرهزینه ترین تیم های فصل نوزدهم لیگ برتر هستند به راحتی امتیازات را از دست دادند و حتی در ورزشگاه خانگی هم نتوانستند تیم پارس جنوبی را ببرند.

قلعه نویی که مدتهاست دستش به جام نمی رسد تلاش زیادی کرد که بتواند سپاهان را به پرسپولیس برساند اما تیمش نه تنها به هدفی که داشت نرسید بلکه بزرگترین خدمت را به پرسپولیس کرد و شانس قهرمانی سرخ های تهران را افزایش داد.

شهرخودرو هم که توانسته بود از دو تیم دیگر مدعی بهتر نتیجه بگیرد درست در جایی که می توانست شرایط را به سود خودش تغییر دهد دو امتیاز هفته بیست و چهارم را بعد از سرمربی اش از دست داد تا آنها هم فرصت سبقت دریافت از سپاهان و نزدیک شدن به پرسپولیس را از دست بدهند و با 42 امتیاز چسبیده به زردهای اصفهان باشند.

تراکتور دیگر مدعی کسب سهمیه آسیا که از ابتدای فصل به دنبال قهرمانی بود، در روزی که می توانست با پیروزی برابر استقلال کم رمق و کم بازیکن به رده های بالاتر برسد، زور بردن نداشت و با دریافت یک امتیاز بی تاثیر از تهران به تبریز برگشت.

حالا پرسپولیس در صدر جدول یکه تازی می کند و شانس اول قهرمانی است و با رقیبانی که دارد خیالش آسوده است که حتی اگر دیدارهای آینده اش را هم با پیروزی پشت سر نگذارد، هستند تیم هایی که با امتیازاتی که از دست می دهند عملاً این تیم را بدون نیاز به بردهای خودش قهرمان خواهد کرد.

پرسپولیس با داشتن این رقیبان کم اثر باید هم به پیروزی های کم گل و شکننده اش راضی باشد و با همین راستا به سمت شکستن رکورد کسب امتیاز در لیگ نوزدهم پیش برود. سرخ ها بیشتر از آنکه خودشان قامت یک صدرنشین مقتدر را داشته باشند، رقیبانی دارند که رمقی برای رسیدن به بالای جدول ندارند و صرفاً برای اینکه حرف شان به کرسی بنشیند روی برگزاری ادامه لیگ اصرار کردند.

هر چند برخی تعقیب کنندگان هم از این شرایط و موقعیتی که از دست می دهند ترسیدند و اصرار داشتند لیگ برگزار نشود، اما آنچه پس از شروع مجدد بازی های مشخص شد اینکه اصرار برخی تیم ها برای برگزاری لیگ بی فایده بود چرا که آنها برای رسیدن به هدفشان آماده نبودند و نتایجی که کسب کردند بر این اتفاق مهر تایید زد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 453

به "ریل گذاری برای پرسپولیس توسط رقیبان، ناتوانی قلعه نویی و دوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریل گذاری برای پرسپولیس توسط رقیبان، ناتوانی قلعه نویی و دوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید