رهایی از سردردهای میگرنی با این سه ماده غذایی

به گزارش رپید دانلود، تحقیقات نشان می دهد که ایجاد تغییرات در رژیم غذایی می تواند تجربه درد های میگرنی را کاهش دهد.

رهایی از سردردهای میگرنی با این سه ماده غذایی

به گزارش گروه وبگردی خبرنگاران،میگرن اغلب طولانی است و اثرات جسمی بیشتری نسبت به سردرد های معمولی دارد. مطالعات اخیر ثابت نموده است که به کارگیری یک سری ترفند ها در رژیم غذایی، احتمال کاهش ابتلا به میگرن را در بر دارد و یا ممکن است دفعات میگرن شما را کمتر کند.

برای اینکه بتوانید برنامه تغذیه ای خود را متناسب با هدف کاهش درد های میگرنی تنظیم کنید، ما در این مطلب به شما سه ماده غذایی مفید و مؤثر در کاهش سردرد معرفی می کنیم.

1. هندوانه بدنتان را هیدراته نگه می دارد

بسیاری از میوه ها و سبزیجات می توانند به تأمین آب لازم بدن یاری نمایند. هندوانه هم حاوی مقادیر بالای آب است. بر اساس نتایج به دست آمده تحقیقات، از هر سه نفر مبتلا به میگرن، یک نفر به علت کم آبی بدن دچار حمله میگرنی می گردد. پزشکان معتقدند دریافت مایعات کافی برای تمام جوانب سلامتی از جمله میگرن مهم است.

2. توت ها می توانند فشار های سینوسی را کاهش دهند

خوردن غذا های سرشار از آنتی اکسیدان به کاهش تدریجی فشار سینوس یاری می نماید. بلوبری، توت فرنگی، توت سیاه و تمشک همگی انتخاب های مفیدی هستند.

توجه داشته باشید میوه های کوچکتر، چون بیشتر در معرض آلودگی سموم آفت کش هستند، کارشناسان توصیه می نمایند تا حد ممکن از انواع ارگانیک آن ها بهره ببرید.

3. موز انرژی موردنیاز بدن را تأمین می نماید

آیا در پی راهی هستید که بتواند سریع و آسان حمله میگرنی را رفع سازد یا مانع افت شدید قند خون (هیپوگلیسمی) گردد و از سردرد ناشی از آن پیشگیری کند؟

پزشکان پیشنهاد می نمایند به جای اینکه سراغ مواد غذایی فرآوری شده مانند گرانولا یا آب نبات بروید، موز مصرف کنید. پزشکان تغذیه معتقدند موز یک ماده غذایی عالی برای بازیابی سریع انرژی است و، چون سرشار از مهمیم است، می تواند برای افراد مبتلا به سردرد مفید باشد.

علاوه بر این، موز حدود 74 درصد آب دارد که با مصرف این میوه، از مزایای هیدراتاسیون یا آب رسانی هم بهره مند می شوید.

منبع:خبرآنلاین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1154

به "رهایی از سردردهای میگرنی با این سه ماده غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهایی از سردردهای میگرنی با این سه ماده غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید