راه های دوری از حشرات در سفر و کمپینگ

به گزارش رپید دانلود، حشرات در سفر و کمپینگ

آیا تا به امروز به علت ترس از گزیده شدن به وسیله حشرات در سفر و کمپینگ سفر خود را کنسل نموده اید؟ در هر زمانی که تعطیلات پیش روی ما می آید، یکی از راه های سرگرمی که در پی تجربه آن هستیم، سفر به درون طبیعت و لذت بردن از مواهب خدادادی است. آیا شده است که تا به امروز به سفر به درون طبیعت یا روستاها و بودن با حیوانات فکر نموده باشید اما ناگهان فکر حشرات موذی به ذهنتان خطور نموده باشد؟ مجله خبرنگاران به شما این امیدواری را می دهد که با رعایت نکات زیر به راحتی و بدون هیچ ترسی از حشرات در سفر و کمپینگ آن را آغاز کنید و نهایت لذت را ببرید. 10 نکته ای که در زیر آورده می گردد تجهیزات کمپینگ برای مقابله با حشرات را به شما معرفی می نماید.

راه های دوری از حشرات در سفر و کمپینگ

در طول تابستان، ماجراجویی کمپینگ شما ممکن است به وسیله حشرات مزاحمی مانند مگس، پشه ها، کنه ها، مورچه ها، زنبورها، عقرب ها، مارها و حیوانات حتی بزرگتر مانند روباه یا خرس ها خراب گردد. حتی گیاهانی مانند آجیل سمی می توانند برای شما مشکل ایجاد نمایند. برای اینکه تجربه کمپینگ خود را لذت بخش تر کنید، مهم است که نکات زیر را بخاطر داشته باشید.

اسپری ضد حشره یا پماد آن را تهیه کنید

هنگامی که در خارج از منزل و در طبیعت هستید، پماد دائمی ضد حشرات یا اسپری آن را بر روی لباس و قسمت هایی از بدنتان که پوشیده نیست، بزنید. به یاد داشته باشید که بیشتر حشرات در سفر و کمپینگ ها، در زمان طلوع و غروب آفتاب فعال هستند. این زمان ها دقیقاً موقعی است که شما احتیاج به حداکثر حفاظت از خود را در مقابل حشرات دارید. می توانید اسپری دفع حشرات را از فروشگاه های کوهنوردی و لوازم سفر را تهیه کنید.

اگر ضروری است، از اسپری حشرات موذی بهره ببرید

این اسپری با اسپری ضد حشره ای که در بالا گفته شد فرق می نماید. اسپری دفع حشراتی که در لوازم کوهنوردی می خرید را می توانید بر روی پوست و بدن خود اسپری کنید. اما این اسپری باید در هوا زده گردد. در واقع همان اسپری دافع حشرات است که گاهی در تلویزیون ها هم تبلیغ می نماید. اگردر مکانی کمپ نموده اید که در اطراف چادر شما پر از حشرات و پشه است، زدن این اسپری از تعداد آن ها کم می نماید. حواستان را جمع کنید که این اسپری ها را در نزدیکی غذاها نزنید. بعلاوه می توانید از کویل پشه که آسیب کمتری به طبیعت وارد می نماید بهره ببرید.

از شمع هایی که روغن سیترونلا دارند بهره ببرید

شمع های سیترونلا یک روش موثر و سازگار با محیط زیست برای نگهداری از بازدیدنمایندگان ناخواسته از محل کمپینگ شما می باشد. شما می توانید شمع های بزرگتری از این نوع را برای تمام طول شب خریداری کنید، اما مراقب باشید. هر زمان که قصد بیرون رفتن از چادر دارید یا می خواهید بخوابید، حتماً آن ها را خاموش کنید.

هرگز غذا را بیرون از چادر رها نکنید

عطر و طعم مواد غذایی منظره مجذوب کننده برای موجوداتی مانند راکون، موش ها و حتی خرس ها بسیار مجذوب کننده است. برای جلوگیری از این شرایط خطرناک، هرگز غذا را خارج از چادر یا ماشین یا در کل محل سکونت خود نگذارید، حتی اگر در بسته بندی های پوشش دار باشد. از یک جعبه امن برای نگه داشتن غذا بر روی درخت با فاصله از شاخه ها و پوشش های پلاستیکی برای جلوگیری از توسعه یافتن عطر و طعم غذا بهره ببرید.

وسایل خود را قبل و بعد از استفاده بشورید

هرگز ظروف را بعد از پخت و پز یا غذا به حال خود رها نکنید. این موضوع یک دعوت نامه باز برای آفات است. برای جلوگیری از بیماری ها و مسائل معده، همواره قبل از استفاده از ظروف نیز آن ها را بشورید.

خنک نماینده غذا به همراه داشته باشید

گوشت و غذای پخته اغلب در گرمای تابستان خیلی زود خراب می شوند. کولر و خنک نماینده غذا با میزان زیادی یخ، سبزیجات را برای شما تازه نگه می دارد و بعلاوه جای خوبی برای ذخیره مواد غذایی به دور از حشرات در سفر و کمپینگ است.

خود را بپوشانید

برای جلوگیری از گزش حشرات در سفر و کمپینگ بهتر است که از لباس های آستین دار و بلند و کلاه بهره ببرید. با پوشش مناسب از ورود کنه یا دیگر حشرات به بدنتان مخصوصاً در زمان طلوع و غروب خورشید جلوگیری می کنید. به جز این مورد تجهیزات جدیدی وارد بازار شده است که استفاده از آن ها آسایش بهتری را برای شما به همراه می آورد. اگر توانستید دستبند های پشه تهیه کنید و به دور مچ خود ببندید. این دستبند ها در رنگ های مختلف ارائه می شوند و جدای از زیبایی پشه ها را از شما دور می نمایند.

از پوشیدن لباس هایی با رنگ روشن خودداری کنید

رنگ های روشن اصولاً جاذب حشرات در سفر و کمپینگ می باشد. بنابراین در پوشیدن لباس یا اثاثیه سعی کنید که از رنگ های تیره بهره ببرید. لباس های سفید یا رنگ روشن نپوشید. سعی کنید لباس هایی که کم رنگ و رنگ های کدر دارند بپوشید. هچنین عطر زدن باعث جذب حشرات در سفر و کمپینگ می شوند. در هنگام سفر و کمپینگ در طبیعت از زدن عطر و اسپری های خوشبو خودداری کنید.

نصب کردن چادر به دور از منابع آب

دریاچه ها، رودخانه ها و باتلاق ها زمین های مناسبی برای پشه ها و دیگر حشرات و حتی حیوانات است. اجتناب از بر پا کردن چادر خود را در مجاورت آب راه حل مناسبی برای دوری از حشرات در سفر و کمپینگ است. هر زمان از خواب بیدار می شوید یا می خواهید بخوابید، در چادر خود را باز نگذارید. این موضوع باعث می گردد شما از نیش حشرات در سفر و کمپینگ و دیگر خطرات احتمالی دور بمانید.

از گیاهان انبوه دور بمانید

علف های بلند و پوشش گیاهی متراکم اغلب حاوی حشراتی است که می تواند باعث نیش زدن شما شوند یا حساسیت های پوستی برایتان ایجاد نمایند. اگر می خواهید در این منطقه ها قدم بزنید حتماً لباس های پوشیده بپوشید و از اسپری بر روی بدن و لباس خود بهره ببرید. با این حال توصیه می کنیم که از این مکان ها دور بمانید و به قسمت هایی که چمن و علف کوتاه تری دارد بروید. برخی از گیاهان در طبیعت بویی دارند که دافع حشرات هستند. با شناختن این گیاهان و آشنایی با گیاهان خودرو می توانید مکان بهتری برای دوری از حشرات در سفر و کمپینگ پیدا کنید. با رعایت این نکات حتماً می توانید سفری خاطره انگیز و بدون درد نیش حشرات را تجربه کنید، پس از خانه هایتان در تابستان پیش رو بیرون بزنید و به دامان طبیعت زیبای کشورمان بروید.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1309

به "راه های دوری از حشرات در سفر و کمپینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های دوری از حشرات در سفر و کمپینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید