دولت فرانسه به علت رفتار ناشایست پلیس با رنگین پوستان جریمه شد

به گزارش رپید دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، دادگاه تجدیدنظر پاریس با لغو حکم قبلی، اظهار داشت که پلیس در آنالیز هویت سه دانش آموز رنگین پوست دبیرستانی در سال 2017 رفتاری تحقیرآمیز داشته است.

دولت فرانسه به علت رفتار ناشایست پلیس با رنگین پوستان جریمه شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این دادگاه دولت فرانسه را به علت سوء رفتار عمدی در ایست های بازرسی که در مارس 2017 انجام شد، مقصر شناخت و به پرداخت 1500 یورو به اسم غرامت به هر یک از جوانان محکوم کرد.

سه دانش آموز رنگین پوست با این اسم که به علت نژادشان مورد تحقیر قرار گرفته اند، شکایتی را علیه دولت تنظیم کردند. آنان مدعی بودند که آنالیز مدارک شناسایی شان مقابل دید همکلاسی هایشان، معلم شان و رهگذران اجرا شده است.

در دسامبر 2018، دادگاه بدوی شکایت این دانش آموزان را رد و اظهار داشت که اتهام تبعیض قابل استناد نیست زیرا همه 18 دانش آموز در قطار، رنگین پوست بودند و فقط سه نفر بازرسی شدند.

اما دادگاه تجدیدنظر پذیرفت که رفتار با این دانش آموزان نسبت به سایر مسافران در ایستگاه قطار که اکثراً سفیدپوست بودند، تبعیض آمیز بوده است.

وکیل شاکیان به سایت خبری مدیاپارت گفت که تصمیم دادگاه پیغام واضحی به وزارت کشور و پلیس ارسال می نماید. او بعلاوه این تصمیم را یک پیروزی مهم قانونی دانست که می تواند زمینه ساز به جریان افتادن پرونده قضایی دیگری باشد که به ادعای نژادپرستی سیستمی در پلیس فرانسه رسیدگی می نماید.

چندین نهاد حقوق بشری بین المللی و محلی در شکایت خود ادعا نموده اند که پلیس تحت تأثیر خصوصیات نژادی تصمیم می گیرد از چه افرادی مدارک شناسایی بخواهد. از همین رو عمدتاً مردان جوان از اقلیت ها هدف این نوع بازرسی ها قرار می گیرند.

مدافعان حقوق اقلیت ها از آنجا که دولت فرانسه تا کنون هیچگونه اقدامی برای جلوگیری از برخوردهای سلیقه ای انجام نداده است در کوشش هستند تا دولت را به دادگاه بکشانند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1079

به "دولت فرانسه به علت رفتار ناشایست پلیس با رنگین پوستان جریمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت فرانسه به علت رفتار ناشایست پلیس با رنگین پوستان جریمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید