راگبی روسیه از جام جهانی کنار گذاشته شد، سلب میزبانی بازی های جهانی ورزش های ویلچری از سوچی

به گزارش رپید دانلود، فدراسیون بین المللی راگبی تیم های روسیه و بلاروس را از حضور در مسابقات جهانی این رشته محروم کرد.

راگبی روسیه از جام جهانی کنار گذاشته شد، سلب میزبانی بازی های جهانی ورزش های ویلچری از سوچی

در ادامه تعلیق گسترده ورزش روسیه و بلاروس از صحنه رقابت های جهانی و قاره ای، فدراسیون بین المللی راگبی تیم راگبی روسیه را از مسابقات جهانی این رشته محروم کرد.

به لطف محرومیت روسیه از این رقابت ها، جواز حضور گرجستان در جام جهانی راگبی 2023 تایید شد.

با توجه به محرومیت روسیه و بلاروس از تمامی رقابت های بین المللی، روس ها قادر به تکمیل مسابقات قهرمانی راگبی اروپا نیستند. هیئت رئیسه جام جهانی راگبی اعلام نموده است که بازی های به جای مانده روسیه لغو شده و به حریفان آن ها چهار امتیاز داده می گردد؛ بنابراین گرجستان که در میان حریفان روسیه قرار داشت، اکنون 35 امتیاز از 8 بازی دارد.

گرجستانی های شکست ناپذیر، در هر صورت در انتها بازی ها یکی از دو تیم تیم برتر خواهند بود و بنابراین پانزدهمین تیمی هستند که به جام جهانی 15 نفره مردان سال آینده در فرانسه راه می یابند.

پرتغال و هلند دیگر تیم هایی هستند که از حذف روسیه سود می برند. اسپانیا، پرتغال و رومانی همگی برای دوم یا سوم شدن با هم رقابت می نمایند. دو تیم اول از هر گروه جواز حضور در جام جهانی را دریافت می نماید، تیم سوم هم شانس حضور درجهانی را خواهد داشت. پیش از این، روسیه به جام جهانی 2019 ژاپن راه یافته بود که در هر چهار بازی بازنده شد.

علاوه بر این، فدراسیون بین المللی ورزش های ویلچری و قطع عضو (IWAS) میزبانی بازی های جهانی2022 را که قرار بود از 2 تا 9 اکتبر در سوچی روسیه برگزار گردد، از این کشور گرفت. کمیته بین المللی المپیک توصیه نموده است که ورزشکاران روسیه و بلاروس به طور کامل از رقابت های بین المللی محروم شوند و همه 40 فدراسیون بین المللی المپیک پرچم این کشور را ممنوع نموده اند.

ورزشکاران این 2 کشور فقط ممکن است بتوانند در مسابقات بین المللی دوچرخه سواری، جودو، ورزش های آبی، اسکیت برد و تنیس می توانند به عنوان ورزشکاران بدون ملیت رقابت نمایند.

بیشتر بخوانید

  • روسیه از جام جهانی 2022 حذف شد

خبرنگاران ورزشی دنیای ورزش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1365

به "راگبی روسیه از جام جهانی کنار گذاشته شد، سلب میزبانی بازی های جهانی ورزش های ویلچری از سوچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راگبی روسیه از جام جهانی کنار گذاشته شد، سلب میزبانی بازی های جهانی ورزش های ویلچری از سوچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید