دمای شهرکرد به 4 درجه زیر صفر رسید

به گزارش رپید دانلود، معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش دما در شهرکرد مرکز استان صبح امروز سه شنبه 26 فروردین 99 به 4 درجه سانتی گراد زیر صفر رسید و دمای استان در روزهای پایانی فروردین ماه سرد شد.

دمای شهرکرد به 4 درجه زیر صفر رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مهرداد قطره سامانی، معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه نمود: صبح امروز 26 فروردین بسیاری از مناطق استان دمای زیر صفر را تجربه کردند که در پی آن خطر سرمازدگی بعضی از باغ های استان را تهدید کرد.

وی ادامه داد: این فرایند کاهشی دما از روز چهارشنبه 27 فروردین متوقف می گردد و سپس دما به صورت تدریجی در مناطق مختلف استان افزایش می یابد.

قطره سامانی، برای روز پنجشنبه 28 فروردین بارش های رگباری برای استان پیش بینی کرد و گفت: بارش باران بسیاری از مناطق استان به ویژه دامنه های جنوبی را فرا می گیرد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با ابراز نگرانی نسبت به کاهش منابع آب استان و وقوع کم آبی در تابستان اظهار کرد: بارش و ارتفاع برف یکی از شاخص های تقویت آب های زیرزمینی در استان است، با این وجود ارتفاع برف هم اینک در ایستگاه چلگرد صفر سانتی متر است.

قطره سامانی اضافه نمود: این در حالی است ارتفاع برف در ایستگاه چلگرد در چنین زمانی در سال گذشته 12 سانتی متر و در مدت مشابه میانگین بلندمدت 14 سانتی متر بود و این موضوع زنگ خطر تداوم چالش تامین آب مصرفی استان را به صدا درآورده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش ها در این استان، استان های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 295

به "دمای شهرکرد به 4 درجه زیر صفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای شهرکرد به 4 درجه زیر صفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید