دستگاه های ارتباطی در فرودگاه صنعا دچار مسائل فنی شده است

به گزارش رپید دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، سازمان ملل از دولت دست نشانده عربستان در یمن خواست به منظور حفظ ایمنی پروازهای بشردوستانه، اجازه ورود دستگاه های ارتباطی نو به فرودگاه صنعا را بدهد.

دستگاه های ارتباطی در فرودگاه صنعا دچار مسائل فنی شده است

دیوید گریسلی، هماهنگ نماینده امور بشردوستانه سازمان ملل امروز در بیانیه ای گفت: دستگاه های ارتباطی در فرودگاه صنعا دچار مسائل فنی شده است.

وی اضافه نمود: طی 18 ماه گذشته کادر پروازهای بشردوستانه سازمان ملل، دست کم 10 مورد را که نتوانسته اند با برج مراقبت پرواز فرودگاه صنعا ارتباط برقرار نمایند یا ارتباط واضح نبوده را گزارش داده اند و این شرایط ممکن است خطرناک باشد.

در این بیانیه آمده است: اداره کل هواپیمایی و هواشناسی فرودگاه صنعا در سال 2019 دستگاه های مراقبتی را خریداری و سازمان ملل با انتقال آن به فرودگاه موافقت نموده است؛ اما ائتلاف عربی به رهبری عربستان با انتقال این دستگاه ها موافقت ننموده و گفته این فرایند به موافقت دولت مورد حمایت خود احتیاج دارد.

گریسلی از دولت دست نشانده سعودی در یمن خواست که فوراً مجوز ورود دستگاه های ارتباطی که محتویات آن در دسامبر 2021 آنالیز شده را صادر کند.

فرودگاه بین المللی صنعا که حریم هوایی و پروازهای آن تحت کنترل ائتلاف عربی است و از سال 2016 تنها هواپیماهای حامل یاری و وابسته به سازمان ملل در آن فرود می آید، گذرگاه اصلی ورود یاری به یمن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1321

به "دستگاه های ارتباطی در فرودگاه صنعا دچار مسائل فنی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های ارتباطی در فرودگاه صنعا دچار مسائل فنی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید